داستان اصحاب کهف؛ مصداق بارز ادبیات پایداری
کد خبر: 3788234
تاریخ انتشار : ۱۷ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۴:۲۶

داستان اصحاب کهف؛ مصداق بارز ادبیات پایداری

گروه فرهنگی ــ عضو هیئت علمی دانشگاه لرستان در تشریح مضامین و مصادیق ادبیات پایداری، گفت: داستان اصحاب کهف مصداق بارز ادبیات پایداری است.

داستان اصحاب کهف؛ مصداق بارز ادبیات پایداریبه گزارش ایکنا از لرستان، علی نوری، عضو هیئت علمی دانشگاه لرستان، امروز چهارشنبه، هفدهم بهمن در نشست بررسی و نقد کتاب بلدچی که در خرم‎آباد برگزار شد، با ذکر این مطلب که ادبیات پایداری دارای جنبه‌های متنوعی است که یکی‌ از جنبه‌های آن جنبه انسانی ادبیات پایداری است، اظهار کرد: ادبیات پایداری دارای دو بخش ادبیات و پایداری است که ادبیات شامل هر اثری که زیبا اثرگذار خیال‌انگیز و عاطفی باشد را شامل می‌شود.
وی با اشاره به این‌که واژه پایداری دارای گستره معنایی فراوانی است، اضافه کرد: از ایران باستان تاکنون جلوه‌های ادبیات پایداری را می‌توان مشاهده کرد.
نوری به داستان اصحاب کهف در قرآن اشاره و با ذکر این مطلب که داستان اصحاب کهف نمونه شاخص ادبیات پایداری است، افزود: در داستان اصحاب کهف شرح حال عده‌ای که علیه ظلم و ستم برخواسته‌اند مطرح شده است.
عضو هیئت علمی دانشگاه لرستان با اشاره به این‌که پایداری می‌تواند جنبه سیاسی ملی عرفانی داشته باشد، ادامه داد: عرفان نیز نمونه ادبیات پایداری است کمااینکه پایداری عارفان مقابله با هوای نفس است و قهرمان عرفان مانند قهرمان حماسه نبرد می‌کند.
وی با اشاره به این‌که نویسنده ادبیات پایداری ظلم و ستم حاکمان را بیان می‌کند، ادامه داد: ترسیم حال و روز مظلومیت مظلومان و ستایش آزادی و آزادگی از اصول ادبیات پایداری است.
نوری متحرک بودن را از ویژگی‌های ادبیات پایداری برشمرد و با ذکر این مطلب که ادبیات پایداری انگیزه مردم در برابر ظلم را افزایش می‌دهد، یادآور شد: رویکرد ادبیات پایداری انقلابی است و بر مدار هم‌گرایی ملی می‌چرخد.
عضو هیئت علمی دانشگاه لرستان با اشاره به این‌که ادبیات پایداری اجتماعی است و با تحولات سیاسی همراه است، اضافه کرد: ادبیات پایداری امید به پیروزی را در جامعه رواج می‌دهد.

انتهای پیام

captcha