۲۱ اسفند؛ آخرین مهلت ثبت‌نام در آزمون اعطای مدرک تخصصی به حفاظ قرآن
کد خبر: 3794687
تاریخ انتشار : ۱۲ اسفند ۱۳۹۷ - ۰۹:۳۵

۲۱ اسفند؛ آخرین مهلت ثبت‌نام در آزمون اعطای مدرک تخصصی به حفاظ قرآن

گروه فعالیت‌های قرآنی ــ رئیس اداره امور قرآنی اداره‌کل تبلیغات اسلامی البرز گفت: 21 اسفند‌ماه آخرین مهلت ثبت‌نام حفاظ البرزی برای شرکت در آزمون اعطای مدرک تخصصی به حفاظ قرآن‌ کریم است.

۲۱ اسفند؛ آخرین مهلت ثبت‌نام در آزمون اعطای مدرک تخصصی به حفاظ قرآن

جواد ملازاده، رئیس اداره امور قرآنی اداره‌کل تبلیغات اسلامی البرز، در گفت‌وگو با ایکنا از البرز، اظهار کرد: ثبت‌نام چهاردهمین دوره آزمون‌های ارزیابی و اعطای مدرک تخصصی به حافظان قرآن در رشته‌های حفظ ۱۰ و ۲۰ جزء و کل قرآن‌ کریم که از یکشنبه، ۲۱ بهمن‌‌ماه آغاز شده تا ۲۱ اسفندماه سال جاری ادامه دارد.
وی افزود: علاقه‌مندان به شرکت در این آزمون می‌توانند با مراجعه به پایگاه اینترنتی سازمان دارالقرآن‌کریم به نشانی www.telavat.ir اقدام به ثبت‌نام کنند.
این مسئول با اشاره به اینکه امکان تمدید ثبت‌نام وجود دارد، اظهار کرد: در سال جاری رشته‌های حفظ سه جزء و پنج جزء حذف شده و فقط افراد می‌توانند در رشته‌های حفظ ۱۰ جزء، ۲۰ جزء و حفظ کل در این دوره از آزمون‌ها شرکت کنند.
رئیس اداره امور قرآنی اداره‌کل تبلیغات اسلامی البرز بیان کرد: برگزاری آزمون در چهار مرحله تدارک دیده شده که مرحله اول آزمون به صورت کتبی همزمان با ۱۳ اردیبهشت ۹۸ برگزار می‌شود.
ملازاده گفت: مرحله شفاهی این دوره از آزمون‌ها به صورت حضوری از ۱۵ تا ۲۰ مرداد‌ماه ۹۸ در برگزار و کیفیت تلاوت حافظان توسط اساتید و داوران بررسی می شود مرحله سوم ارزیابی به این صورت خواهد بود که صوت شرکت‌کنندگان در آزمون شفاهی برای ارزیابی به تهران ارسال و طی بازه ۱۵ آذرماه مورد داوری اساتید در تهران قرار خواهد گرفت.
این مسئول ادامه داد: تاریخ و جزئیات برگزاری مرحله چهارم چهاردهمین دوره آزمون‌های ارزیابی و اعطای مدرک تخصصی به حافظان قرآن متعاقبا اعلام خواهد شد و اسامی پذیرفته‌شدگان دی و اسفند سال ۹۸ اعلام می شود.
وی در خصوص برخورداری امتیازات پذیرفته شدگان بیان کرد: با توجه به اینکه سخت‌گیری در برگزاری این آزمون وجود دارد؛ لذا افراد با کیفیت محفوظات بالاتری به مراحل نهایی راه پیدا می‌کنند که از امتیازات خاصی برخوردار خواهد شد.
ملازاده ادامه داد: افرادی که موفق به دریافت این مدرک شوند، هم مدرک از سازمان سنجش دریافت خواهند کرد ضمن اینکه افرادی که مشغول به تحصیل در دانشگاه هستند بخش از هزینه‌های تحصیل آنان از سوی اداره اوقاف پرداخت خواهد شد.
رئیس اداره امور قرآنی اداره‌کل تبلیغات اسلامی البرز اضافه کرد: افرادی هم که در ارگان و سازمان‌ها استخدام باشند با دریافت این مدرک ارتقای رتبه کاری خواهند گرفت.
انتهای پیام

captcha