اغلب مشکلات اجتماعی امروز ریشه فرهنگی دارند
کد خبر: 3794776
تاریخ انتشار : ۱۲ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۰:۳۹

اغلب مشکلات اجتماعی امروز ریشه فرهنگی دارند

گروه اجتماعی ــ امام جمعه اردبیل گفت: بسیاری از مشکلات اقتصادی گریبانگیر جامعه از جمله رواج رشوه، اختلاس، دزدی و سایر مشکلاتی از این قبیل، ریشه فرهنگی داشته و ناشی از بی‌توجهی مسئولان امر به فرهنگ و مسائل فرهنگی است و تا زمانی‌که برای ارتقای سطح فرهنگی جامعه چاره‌ای اندیشیده نشود، گسترش آسیب‌های اجتماعی و مشکلات اقتصادی دور از انتظار نیست.

اغلب مشکلات اجتماعی امروز ریشه فرهنگی دارندبه گزارش ایکنا از اردبیل، آیت‌الله سیدحسن عاملی، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل، روز گذشته، ۱۱ اسفند‌ماه در آیین معارفه امام جمعه جدید شهر کلور مرکز بخش شاهرود خلخال اظهار کرد: اگر امروزه در حل مسائل و مشکلات اجتماعی و اقتصادی ناتوان هستیم این ناتوانی به علت بی توجهی به مقوله فرهنگ در گذشته و حال کشور است.
وی اظهار کرد: بسیاری از مشکلات اقتصادی گریبانگیر جامعه از جمله رواج رشوه، اختلاس، دزدی و سایر مشکلاتی از این قبیل ریشه فرهنگی داشته و ناشی از بی‌توجهی مسئولان امر به فرهنگ و مسائل فرهنگی است.
وی با اظهار تأسف از ادامه بی‌توجهی به فرهنگ جامعه از سوی مسوولان ذی‌ربط گفت: تا زمانی که برای ارتقای سطح فرهنگی جامعه چاره‌ای اندیشیده نشده باشد، گسترش آسیب‌های اجتماعی و مشکلات اقتصادی دور از انتظار نیست.
عاملی با بیان اینکه مشکلات اقتصادی تنها با فرهنگ‌سازی و تربیت درست جامعه قابل حل و فصل است افزود: مشکلات اقتصادی با قانون و استفاده از اهرم‌های فشار حل نمی‌شود و بسیاری از افراد هستند که به راحتی قانون را دور زده و به این مشکلات همچنان دامن می‌زنند.
امام جمعه اردبیل وجود ائمه جمعه در مناطق مختلف استان را نعمتی برای مردم در جهت هدایت‌های معنوی و مذهبی جامعه دانست و گفت: از اینکه حجت‌الاسلام شیر علیپور با وجود پیشنهاد شهر‌های بزرگ کشور از سوی شورای سیاست گذاری ائمه جمعه کشور، شهر کلور را برای هدایت معنوی مردم این شهر انتخاب کرده جای تشکر است.
عاملی افزود: با توجه به سابقه درخشان امام جمعه کلور در انجام کار‌های فرهنگی، اجتماعی و سیاسی وجود ایشان نعمتی برای این منطقه از استان اردبیل خواهد بود.
نماینده، ولی فقیه در استان همچنین با تقدیر از تلاش استاندار اردبیل در خدمات‌رسانی بهتر و بیشتر دولت به مناطق محروم و کمتر توسعه یافته استان همچون بخش شاهرود خلخال گفت: اختصاص ۲۰۰ میلیارد ریال برای توسعه راه‌سازی این منطقه در سفر معاون رئیس جمهوری به استان تنها بخشی از این تلاش‌های و پیگیری‌های مختلف نماینده عالی دولت در استان اردبیل است.
عاملی در ادامه از تسریع در اجرای پروژه راه خلخال - ماسوله که از بخش شاهرود گذر می‌کند قدردانی کرد و گفت: با بهره‌برداری از این راه گردشگری و زیبای منطقه شاهد تحولی بزرگ در توسعه گردشگری خواهیم بود.
وی با توصیه به مردم منطقه برای حضور پرشور و گسترده در مراسم نماز جمعه تشریح کرد: بسیاری از مشکلات و مسائل منطقه در همین نماز طرح و تصمیم لازم از سوی مسئولان برای حل مشکلات گرفته می‌شود.
انتهای پیام

captcha