هنر ایرانی در خدمت ارزش‌های دینی و الهی است/ فرهنگ رضوی؛ راهی برای پیشرفت فرهنگی
کد خبر: 3796116
تاریخ انتشار : ۱۷ اسفند ۱۳۹۷ - ۰۷:۴۰

هنر ایرانی در خدمت ارزش‌های دینی و الهی است/ فرهنگ رضوی؛ راهی برای پیشرفت فرهنگی

گروه فرهنگی ــ مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان گفت: هنر بین ملت‌های مسلمان و به خصوص در کشور ایران، در خدمت ارزش‌های دینی و الهی بوده است.

فرهنگ رضوی کاربردی‌ترین راه برای پیشرفت فرهنگی است

به گزارش ایکنا از اصفهان، حجت‌الاسلام محمدعلی انصاری عصر روز گذشته پنجشنبه 16 اسفندماه در آیین تقدیر از برگزیدگان و گشایش نمایشگاه سیزدهمین جشنواره ملی تصویرگری رضوی، اظهار کرد: امروزه در همه دنیا و به خصوص در کشور ما، یکی از اصلی‌ترین نیازها کار فرهنگی و حفاظت از فکر، اندیشه و مسیر انتخاب زندگی افراد است، زیرا این مهم می‌تواند یکی از اصلی‌ترین عوامل پیشرفت و موفقیت باشد و متقابلا اگر دچار مشکل شود، عامل انحطاط، گرفتاری و بدبختی خواهد شد.
وی ادامه داد: بخش زیادی از مشکل بشر امروز، به حوزه فرهنگ برمی‌گردد. دشمنان انسانیت به طور عام و دشمنان نظام جمهوری اسلامی ایران به طور خاص، این میدان را برای لطمه زدن به مردم کشور انتخاب کرده‌اند. طبیعی است که همه جامعه به خصوص اهالی فرهنگ و هنر باید نسبت به این موضوع حساس و به دنبال جبران خسارت‌های احتمالی در این زمینه باشند.
مدیرکل فرهنگ وارشاد اسلامی استان اصفهان تصریح کرد: پیامبر اکرم (ص) دو گوهر گران‌‎بها را به ما معرفی و راه پیشرفت و توسعه فکری و فرهنگی ما را توجه به این دو گوهر معرفی کرده‌اند؛ یکی قرآن کریم و دیگری اهل‌بیت(ع) است. با نگاه به این موضوع، ایران دو توفیق بزرگ دارد؛ اول اینکه مردم ایران بسیار به اهل‌بیت(ع) ارادت دارند.
وی با بیان اینکه وجود نازنین امام رضا(ع) در ایران، به‌عنوان یک توفیق و نعمت بزرگ قلمداد می‌شود، بیان کرد: عشق و ارادت ما به اهل بیت(ع) کورکورانه و بدون علم و توجه نیست، احساسی نشأت گرفته از یک مفهوم است که آن اخلاق اهل‌بیت(ع) می‌باشد. یکی از کاربردی‌‌ترین مسیرهای که برای پیشبرد فرهنگ جامعه‌مان و مقابله با فرهنگ‌های دیگر در اختیارداریم، وجود نازنین امام رضا (ع) است.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان گفت: برای تحقق این مسیر ارزشمند باید از همه ابزارها نظیر مسجد، حسینیه، عزادای و از توانمندی‌های دیگر مثل هنر استفاده کنیم. هنر در بین ملت‌های مسلمان و به خصوص در کشور ما در خدمت ارزش‌های دینی و الهی بوده و هست. یکی از رشته‌های ارزشمند هنری، هنرهای تجسمی می‌باشد که شاخص هنرهای تجسمی، هنر تصویرسازی و یا تصویرگرایی است.
انصاری گفت: تاریخ هنر تصویرسازی یا همان تصویرگری به تاریخ زندگی بشر و از روزی که انسان ساده‌ترین ابزار را شناخته، بر می‌گردد. در کشور ما آثار نقاشی در بیشتر بناهای تاریخی و باستانی وجود دارد، این موضوع نشان می‌دهد که هنر تصویرگری از تاریخ دیرینه‌ای برخوردار است.
وی بیان کرد: هنر تصویرگری معنا، محتوا و مفهومش با ادبیات گره خورده است. نقاشی می‌تواند فقط صرف ذوق یک نقاش بدون توجه به یک معنای خاص باشد، اما تصویرگری همان نقاشی می‌باشد که نقاش با پیوند زدن با یک مفهوم آن را به تصویر کشیده است.
انتهای پیام

captcha