حسرت‌های قیامت را بشناسیم
کد خبر: 3825718
تاریخ انتشار : ۱۹ تير ۱۳۹۸ - ۰۸:۵۹

حسرت‌های قیامت را بشناسیم

گروه معارف ــ امام جمعه بیرانشهر حسرت بر کوتاهی‎ها، کوتاهی در هدایت‌پذیری استفاده از عمر، کوتاهی در پذیرش امامت، حسرت بر تکذیب قرآن و حسرت دوری از خوبان و رفاقت با بدان را از حسرت‌های بزرگ در روز قیامت برشمرد.

حسرت‌های قیامت را بشناسیمحجت‌الاسلام‌والمسلمین مجتبی بیرانوند، امام جمعه بیرانشهر در گفت‌وگو با ایکنا از لرستان، در رابطه‌ با حسرت‌های قیامت، گفت: یکی‌از نام‌های قیامت «یوم‌الحسرت» است یعنی روزی که برخی‌از افراد حسرت می‎خورند، که ضرورت دارد عوامل حسرت‌های روز قیامت را بشناسیم.

وی افزود: حسرت بر کوتاهی‎ها یکی‌از حسرت‌های روز قیامت است که این حسرت می‌تواند شامل کوتاهی در انجام توبه باشد به این معنا که فرد فرصت توبه و برگشت از خطا و گناه خود را داشته باشد اما توبه نکرده و امروز و فردا کرده؛ لذا موفق به توبه نشده و در روز قیامت گرفتار حسرت می‎شود.

حجت‌الاسلام بیرانوند کوتاهی در هدایت‌پذیری را از دیگر حسرت‌های روز قیامت عنوان کرد و ادامه داد: برخی‌از افراد حرف‌ها و نصایح خیرخواهانه و ارزشمند دیگران را می‎شنوند اما به آن توجه نمی‎کنند؛ لذا هدایت نمی‎شوند و در قیامت حسرت می‎خورند که چرا به آن نصایح خیرخواهانه توجه نکردند.

این کارشناس مذهبی اضافه کرد: کوتاهی در استفاده از عمر نیز یکی‎از حسرت‌های روز قیامت است کمااینکه عمر بزرگ‌ترین سرمایه‌ای است که خدا به انسان داده است اما یک عده از افراد از این سرمایه و نعمت غافل هستند و کوتاهی در استفاده از عمر آن‌ها را گرفتار حسرت می‎کند و آرزو می‎کنند که خدا یک‌بار دیگر آن‌ها را به دنیا برگرداند تا کار نیک انجام دهند.

امام جمعه بیرانشهر کوتاهی در پذیرش امامت را از دیگر حسرت‌های روز قیامت برشمرد و گفت: در روز قیامت افردی‌که به امامت امام علی(ع) و اولیای الهی اعتقاد نداشتند دچار حسرت می‎شوند.

وی با بیان این‌که حسرت دیگری که در قیامت انسان را گرفتار می‎کند حسرت بر تکذیب قرآن است، اظهار کرد: عده‌ای هستند که در دنیا دستورات قرآن را انکار و تکذیب می‎کنند و این افراد وقتی در قیامت حقانیت قرآن را مشاهده می‎کنند دچار حسرت می‎شوند کمااینکه دوری از خوبان و رفاقت با بدان نیز در قیامت موجب حسرت می‎شود.

انتهای پیام

captcha