تعمیق باور و ارزش‌های انقلاب اسلامی هدف شورای هماهنگی تبلیغات است
کد خبر: 3830940
تاریخ انتشار : ۰۷ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۹:۲۱

تعمیق باور و ارزش‌های انقلاب اسلامی هدف شورای هماهنگی تبلیغات است

گروه سیاست و اقتصاد ــ رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی خوزستان با اشاره به اینکه سیاستگذاری مناسبت‌های ملی، مذهبی، سیاسی و انقلابی موضوع فعالیت‌های شورا است، افزود: ایجاد بستر مناسب برای تعظیم شعائر و ایام‌الله، تعمیق باورها، ارزش‌ها و ترویج فرهنگ انقلابی از جمله اهداف شورای هماهنگی تبلیغات است.

تعمیق باور و ارزش‌های انقلاب اسلامی هدف شورای هماهنگی تبلیغات است

به گزارش ایکنا از خوزستان، حجت‌الاسلام والمسلمین سید لطف الله سپهر، رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی خوزستان در نشست خبری که به مناسبت سالروز تاسیس این شورا به فرمان امام خمینی(ره) امروز ۷ مردادماه برگزار شد، اظهار کرد: شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی با توجه به رسالت بزرگ خود در راستای ابلاغ سیاست‌های نظام عمل می‌کند.

وی ادامه داد: در ۱۲ مرداد سال ۵۹ امام راحل برای تعامل و هماهنگی و پرهیز از چندگانگی فعالیت‌های تبلیغی انقلاب اسلامی فرمان تشکیل شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی را صادر کرد و پس از آن همه فعالیت‌های تبلیغی انقلاب اسلامی در کشور ساماندهی شد و این ایفای نقش مورد تایید امام بود و مورد تایید مقام معظم رهبری هم است.

سپهر گفت: در هر جا كه مسلمانان جهان مظلوم واقع شدند، شورای تبلیغات اسلامی بنا به آموزه‌های انقلاب اسلامی مردم را برای دفاع از آنها فراخوانده است. ما اقدامات بسیار باشکوهی را در حمایت از نهادهای نظام اسلامی مثل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و شورای امنیت ملی و ... در قالب راهپیمایی‌های باشکوه مردمی انجام داده‌ایم.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی خوزستان با اشاره به اینکه سیاستگذاری، برنامه ریزی، سازماندهی، نظارت و راهبری مراسم و مناسبت‌های ملی، مذهبی، سیاسی و انقلابی موضوع فعالیت‌های شورا است، افزود: ایجاد بستر مناسب برای تعظیم شعائر و ایام الله، تعمیق باورها، ارزش‌ها و ترویج فرهنگ انقلابی، افزایش انگیزه مشارکت مردم در برگزاری مراسم، زنده نگه داشتن و نکوداشت مناسبت‌های انقلابی به منظور تجدید میثاق با آرمان‌های انقلاب اسلامی، اشاعه فرهنگ دینی و انقلابی و تثبیت و تعمیق آن در بین اقشار مختلف جامعه به ویژه نسل جوان از طریق برگزاری مراسم و استفاده بهینه از ظرفیت‌های ملی از جمله اهداف شورای هماهنگی تبلیغات است.

وی افزود: نماینده ولی فقیه به عنوان رئیس شورا در کنار شورای سیاستگذاری، قائم مقام و مجمع نمایندگان ارکان شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی است.  همچنین وزارتخانه‌های فرهنگ و ارشاد اسلامی، کشور، علوم، آموزش و پرورش و جهاد کشاورزی، صدا و سیما، سپاه، ارتش، سازمان تبلیغات اسلامی، شورای سیاستگذاری ائمه جمعه، سازمان بسیج مستضعفین، ستاد کل نیرو‌های مسلح، بنیاد شهید و امور ایثارگران، نیروی انتظامی، نهاد رهبری در دانشگاه ها، سازمان تربیت بدنی، شورای عالی استان ها، سازمان ملی جوانان، مرکز امور زنان و خانواده، سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی و کمیته امداد امام خمینی (ره) از جمله دستگاه‌ها و نهاد‌های عضو مجمع نمایندگان است.

سپهر، ستاد‌های برگزاری ایام الله دهه فجر، شهدای هفتم تیر، هفته زن و مادر، یوم الله ۱۳ آبان، روز جهانی قدس، یوم الله ۹ دی، یوم الله ۱۹ دی، ارتحال امام، ۱۵ خرداد و ستاد برگزاری و سازماندهی مراسم غیرمترقبه را از جمله ستاد‌های وابسته به شورا عنوان کرد و گفت: اندیشه‌های ولایت فقیه محور اصلی فعالیت‌های شورا است.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی خوزستان با اشاره به اینکه خلق حماسه ۹ دی یکی از مهمترین فعالیت‌های شورا است، تصریح کرد: راهپیمایی ۱۳ دی در پایان بخشی به اغتشاشات صورت گرفته حماسه عظیم مردم خوزستان بود که انگیزه‌ای برای سایر هموطنان و تابلوی راهنمای جمهوری اسلامی در رسانه‌های داخلی و خارجی شد. جمع آوری کمک‌های مردمی، حضور در میان سیل زدگان، تخصیص ۳ تا ۵ روز از حقوق کارکنان شورا به سیل زدگان استان‌های خوزستان، لرستان و گلستان، قرار دادن وسایل نقلیه در اختیار ستاد مردمی کمک رسانی به سیل زدگان از جمله فعالیت‌های شورا در دوران سیل بود.

وی بیان کرد: عموم ملت ایران حضوری جهادی در مناسبت‌های انقلابی دارد، در سال ۹۶ نزدیک به ۱۳۷ نقطه استان شاهد حضور جهادی و انقلابی مردم در راهپیمایی ۲۲ بهمن بود ضمن اینکه در سال گذشته این تعداد به ۱۵۷ نقطه رسید. همچنین راهپیمایی روز جهانی قدس امسال در ۸۰ نقطه استان برگزار شد.

انتهای پیام 

captcha