ثبت‌نام بیش از ۵ هزار ایلامی در سامانه سماح
کد خبر: 3842961
تاریخ انتشار : ۲۷ شهريور ۱۳۹۸ - ۰۹:۲۲

ثبت‌نام بیش از ۵ هزار ایلامی در سامانه سماح

گروه اجتماعی ــ مدیر حج و زیارت ایلام با تأکید بر ثبت‌نام مشمولان خدمت سربازی در سایت نظام‌وظیفه عمومی برای خروج از کشور، گفت: تاکنون بیش از ۵ هزار نفر از مردم استان در قالب ۳ هزار و ۶۰۰ گروه در سامانه سماح ثبت‌نام کرده‌اند.

ثبت‌نام بیش از ۵ هزار ایلامی در سامانه سماح
به گزارش ایکنا از ایلام، به نقل از روابط عمومی حج و زیارت ایلام، سیدحمید مصطفایی، مدیر حج و زیارت استان امروز، 27 شهریور‌ماه با بیان این مطلب، اظهار کرد: زائرانی که قصد تشرف به عتبات عالیات و کربلای معلی دارند می‌توانند با ثبت‌نام سامانه سماح بدون اخذ روادید از کشور خارج شوند.
 
وی با تأکید بر اینکه هم‌وطنان و هم‌استانی‌های عزیزی که قصد سفر به عتبات عالیات دارند حتماً باید در سمانه سماح ثبت‌نام کنند، افزود: ثبت‌نام از متقاضیان شرکت در همایش اربعین حسینی و زوار عتبات عالیات در سامانه سماح از اول شهریورماه سال جاری آغاز شده و متقاضیان و زائران حسینی می‌توانند با مراجعه به این سامانه، مراحل ثبت‌نام خود را انجام دهند.
 
مدیر حج و زیارت ایلام با اشاره به اینکه کار ثبت‌نام از زائران حسینی در سامانه سماح تا ایام اربعین حسینی ادامه خواهد داشت، یادآور شد: از 24 شهریورماه عوارض خروج از کشور حذف‌شده است و زائران که اقدام به ثبت‌نام در سامانه سماح کرده‌اند با گذرنامه معتبر می‌تواند از مرز برای زیارت عتبات عالیات خارج شوند.
 
مصطفایی یادآور شد: تاکنون بیش از ۵ هزار نفر از متقاضیان در قالب بیش از ۳ هزار و ۶۰۰ گروه اقدام به ثبت‌نام در سامانه سماح در استان ایلام کرده‌اند، ثبت‌نام از زوار اربعین حسینی در دفاتر زیارتی مستقر در نقاط مختلف استان ایلام با اخذ مبلغ 25 هزار تومان از زوار شامل 22 هزار تومان بابت هزینه‌های هلال‌احمر و بیمه درمانی و همچنین 3 هزار تومان هزینه ثبت‌نام انجام می‌شود.
 
وی با بیان اینکه در استان ایلام در حال حاضر بیش از 15 دفتر زیارتی در راستای ثبت‌نام زوار حسینی در سامانه سماح فعالیت می‌کنند، گفت: متقاضیان باید گذرنامه معتبر و رسید اینترنتی ثبت‌نام در سامانه سماح را در اربعین سال جاری به همراه داشته باشند؛ چرا‌که در صورت عدم نام‌نویسی در سامانه سماح از خروج آن‌ها جلوگیری خواهد شد.
 
مدیر حج و زیارت استان در پایان عنوان کرد: طلاب، دانشجویان دانش‌آموزان در ایام اربعین حسینی برای تردد از مرز نیاز به سپردن وثیقه برای خروج از کشور ندارند ولی این افراد باید در سیستم اینترنتی سازمان وظیفه عمومی ثبت‌نام کرده و با مراجعه به سایت EPOLICE.IR درخواست خروج خود را ثبت كنند.
 
انتهای پیام
captcha