جزئیات برپایی مواکب بانوان در مرزهای شلمچه و چذابه
کد خبر: 3845636
تاریخ انتشار : ۰۷ مهر ۱۳۹۸ - ۱۰:۲۵

جزئیات برپایی مواکب بانوان در مرزهای شلمچه و چذابه

گروه اجتماعی ــ مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری خوزستان از راه‌اندازی مواکب زنان در مسیر سفر اربعین در خوزستان در دو مرز چذابه و شلمچه خبر داد.

بانوان

سیده فرانک موسوی، مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری خوزستان در گفت‌وگو با ایکنا از خوزستان، با اشاره به برپایی مواکب از سوی بانوان جهت خدمت‌رسانی به زائران اربعین اظهار کرد: مواکب زنان در مسیر سفر اربعین در خوزستان از امروز، 7 مهرماه راه‌اندازی شده‌اند. 

وی ادامه داد: در حال حاضر تنها 25 موکب در مرز شلمچه و 18 موکب در مرز چذابه برپا شده‌اند که البته تعدادی از این موکب‌ها به صورت مشارکتی توسط زنان و مردان فعالیت می‌کنند. همچنین علاوه بر برپایی مواکب توسط بانوان خوزستانی، مواکبی توسط زنان استان‌های دیگر در این مسیرها برپا خواهد شد.

موسوی بیان کرد: مشکلات بانوان موکب‌دار بررسی و مقرر شده که برای هر زن موکب‌دار یک تیم مدیریتی با شرح وظایف از جمله مسائل مربوط به امنیت مواکب و توزیع غذا تعریف و مشخص شود.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری خوزستان گفت: با توجه به اینکه بخشی از موکب‌های بانوان بین‌راهی هستند، عمده مشکلات بانوان موکب‌دار، نحوه پشتیبانی از بانوان است. همچنین بانوان موکب‌دار با مشکل ایاب و ذهاب و کارت تردد مواجه هستند زیرا برای هر موکب یک خودرو و دو کارت تردد اختصاص می‌یابد اما به دلیل اینکه برخی زنان بعضاً نمی‌توانند به صورت شبانه‌روزی در موکب مستقر باشند، تردد زنان با این دو کارت دچار مشکل می‌شد که مقرر شد مشکلات زنان رفع و ایاب و ذهاب آنان توسط سرویس‌های فرمانداری‌ها انجام شود.

وی بیان کرد: در مرز شلمچه هنوز مکان برخی موکب‌های بانوان مشخص نشده که مقرر شده این مشکل به زودی برطرف شود. همچنین هماهنگی برای تامین کانکس‌های ویژه‌ برای بانوانی که قرار است شب در مرزها اسکان یابند، در حال انجام است.

موسوی افزود: یکی دیگر از مطالبات زنان، استقرار سرویس بهداشتی و حمام سیار در نزدیکی مواکب است که امیدواریم سرویس بهداشتی‌ها و حمام‌هایی که در ایام سیل در اختیار سیل‌زدگان قرار گرفت، در مرزها استقرار یابند.

انتهای پیام

captcha