مرز دوغارون در تایباد آماده پذیرایی از زائران اربعین
کد خبر: 3846394
تاریخ انتشار : ۱۰ مهر ۱۳۹۸ - ۱۰:۳۳

مرز دوغارون در تایباد آماده پذیرایی از زائران اربعین

گروه شهرستان‌ها ــ رئیس اداره تبلیغات اسلامی و دبیر ستاد اربعین تایباد گفت: امسال پیش‌بینی می‌شود بیش از ۵۰ هزار نفر اتباع افغانستان برای شرکت در راهپیمایی اربعین حسینی از طریق مرز دوغارون وارد کشور شوند.

مرز دوغارون در تایباد آماده پذیرایی از زائران اربعین حسینی است

حجت‌الاسلام‌والمسلمین علی‌اصغر علیپور، رئیس اداره تبلیغات اسلامی و دبیر ستاد اربعین شهرستان تایباد در گفت‌وگو با ایکنا از خراسان رضوی، اظهار کرد: تمام تمهیدات لازم در راستای عبور آسان و سفری بدون دغدغه برای زائران کربلا در مرز دوغارون فراهم شده و از تمام امکانات و ظرفیت‌های شهرستان در این خصوص استفاده خواهد شد.

وی با اشاره به استقرار 2 موکب و چند غرفه در مرز دوغارون افزود: با توجه به انجام اقدامات فرهنگی و مذهبی در استقبال از زائران کشور همسایه که از طریق این معبر رسمی به زیارت عتبات عالیات مشرف می‌شوند، روزانه به‌صورت متغیر چهار روحانی از کشور افغانستان و 2 روحانی از حوزه علمیه امام جعفر صادق(ع) و اداره تبلیغات اسلامی شهرستان تایباد از ابتدا تا پایان اعزام زائران در این گذرگاه رسمی حضور خواهند داشت.

علیپور عنوان کرد: بیش از 50 هزار بسته فرهنگی برای استقبال از زائران پیش‌بینی شده که در لحظه ورود زائران به خاک کشور توسط خادمان حسینی مستقر در مرز دوغارون به آنان اهدا خواهد شد.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی و دبیر ستاد اربعین تایباد ادامه داد: امسال یک عدد لوح فشرده از فعالیت‌ها و خدمات ایرانیان به زوار امام حسین(ع) که از کشور افغانستان از طریق مرز دوغارون به عراق اعزام می‌شوند اهدا می‌شوند. همچنین زمینه حضور یک مداح اهل‌بیت(ع) در لحظه ورود زائران فراهم شده و نیز روحانیان مستقر در مرز در یک زمان چند دقیقه‌ای مسائل مخصوص زیارت مانند آداب زیارت، معرفی ادعیه و... را به زائران آموزش خواهند داد.

یادآور می‌شود، سال گذشته ۳۴ هزار نفر از اتباع کشور افغانستان از طریق مرز دوغارون برای شرکت در مراسم عزاداری‌های ماه‌های محرم و صفر وارد ایران شدند. در نشستی که در این خصوص برگزار شد، هر یک از نمایندگان ادارات مربوطه نظرات و پیشنهادات خود را برای بهتر برگزار کردن امکانات استقبال از زائران اربعین حسینی در مرز دوغارون ارائه کردند.

انتهای پیام

انتهای پیام
captcha