مسابقات سراسری قرآن با کمترین هزینه برگزار شده است
کد خبر: 3846789
تاریخ انتشار : ۱۲ مهر ۱۳۹۸ - ۱۰:۰۰

مسابقات سراسری قرآن با کمترین هزینه برگزار شده است

گروه فعالیت‌های قرآنی ــ مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان گفت: چهل‌ودومین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم با کم‌ترین هزینه برگزار شده و در این بخش، سعی کرد‌ه‌ایم که در هزینه‌ها صرفه‌جویی کنیم.

مسابقات قرآن با کمترین هزینه برگزار شده استحجت‌الاسلام محمدحسین بلک، مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان، در حاشیه برگزاری چهل‌ و دومین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم در گفت‌وگو با ایکنا اصفهان، اظهار کرد:  برای اطلاع رسانی این مسابقات از رسانه‌های دیداری، شنیداری، مجازی و مکتوب استفاده کرده‌ایم و در بخشی دیگر هم صدها دعوتنامه ارسال کرده‌ایم که تا پایان مسابقات حتی ممکن است به هزار عدد نیز برسد.
وی ادامه داد: علاوه بر این، تبلیغات محیطی نیز برای حال و هوای شهر انجام داده‌ایم. در این بخش ما باید ملاحظات و صرفه‌جویی‌هایی در هزینه‌های عمومی انجام می‌دادیم و به همین دلیل سعی کرده‌ایم به حداقل‌ها اکتفا کنیم که این مسئله ممکن است گلایه‌هایی را ایجاد کرده باشد که دلیل آن به هیچ عنوان کم کاری نبوده، بلکه ما ترجیح داده‌ایم هزینه‌ها را به طور صحیح‌تری مصرف کنیم.
مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان افزود: شاید بخش‌های دیگری در سطح استان بودند که این کار برای آنها مستلزم هزینه نبود و انتظار می‌رفت که این کار را به صورت خودجوش انجام می‌دادند که این انتظار، انتظاری به حق است.
بلک خاطرنشان کرد: البته در شهرستان‌ها حداقل اطلاع رسانی را در این زمینه داشته‌ایم، ولی چون تمرکز برنامه‌ها در اصفهان بوده، خیلی در چاپ بنر و نصب آن حرکتی صورت نگرفت، اما تریبون‌های نماز جمعه در این دو هفته متوالی اطلاع رسانی لازم را داشته‌اند و صدا و سیما نیز از پخش تیزرها و اطلاعیه‌ها دریغ نکرده است.
وی گفت: اگر کاستی در این زمینه بوده و منشا آن کم کاری بنده و همکارانم بوده،  عذرخواهی می‌کنم، ما تلاش کرده‌ایم در این اوضاع اقتصادی هزینه‌های غیر ضروری نداشته باشیم. 
بلک خاطرنشان کرد: ما دو بخش هزینه به طور تعریف شده داریم؛ بخشی از جهت هزینه‌های ستادی و مرکز است که به نظر من اصلا هزینه نیست، مانند اهدای جوایز به برندگان. اما مهم‌ترین هزینه در این برنامه‌ها دکوراسیون و صحنه‌آرایی بوده که این هزینه چیز جدیدی نیست، بلکه سازمان تلاش کرده است تا از امکانات موجود خودش استفاده کند. بنابراین ما امسال هزینه جدیدی نداشتیم و این امکانات از اول موجود بوده و ما فقط آن را انتقال داده‌ایم.
وی تصریح کرد: بخش دیگر هزینه‌ها، هزینه‌های میزبانی در استان هستند، هزینه‌هایی مانند اسکان مهمانان، پذیرایی و تردد آنها. در این بخش نیز هزینه‌ها را به حداقل رسانده‌ایم و به جای هتل از مهمانسرای دانشگاه و به جای رستوران نیز از امکانات دانشگاه استفاده کرده‌ایم.
مدیرکل اوقاف اصفهان تاکید کرد: برای تردد میهمانان تمام وسایل‌ نقلیه‌مان را از ادارات جمع آوری کرده‌ایم و به همین دلیل هزینه‌ای برای اجاره خودرو پرداخت نکرده‌ایم. تجهیزات موجود در صحنه نیز تجهیزات اداری خودمان است. حتی صندلی‌های گردان موجود در بخش‌ها نیز از امکانات خودمان است.
وی ادامه داد: برای پذیرایی‌های میان برنامه از ظرفیت‌های امامزادگان با حضور خودشان و چاپ لگوها و تبرکات خودشان استفاده کرده‌ایم. در واقع در بخش پذیرایی هم حداقل هزینه را ترتیب داده‌ایم که آنقدر اندک است که بیان آن به نوعی مطابق با شان مهمانان ما نیست. بسیاری دیگر از امکانات نیز توسط تشکل‌ها و هیئت‌های خودجوش تامین شده؛ مثلا از سوی موسسه عاشوراییان یا دیگر خیرین کمک‌هایی صورت گرفته است.
بلک در پایان گفت: ما تلاش کردیم هزینه‌ها را به کمتر از یک چهارم آنچه که در دستورالعمل‌ها پیش‌بینی شده برسانیم و با هزینه‌ای کمتر قطعا مورد نقدها نیز قرار می‌گیریم.

انتهای پیام
captcha