بیش از 54 هزار زائر تبعه افغانستان وارد خراسان رضوی شدند
کد خبر: 3852192
تاریخ انتشار : ۰۲ آبان ۱۳۹۸ - ۱۲:۱۴

بیش از 54 هزار زائر تبعه افغانستان وارد خراسان رضوی شدند

گروه شهرستان‌ها ــ فرماندار شهرستان تایباد گفت: از 14 مهرماه تاکنون 54 هزار و 419 زائر افغانستانی در قالب 318 کاروان برای شرکت در مراسم پایانی دهه صفر از طریق مرز دوغارون وارد خراسان رضوی شدند تا به سمت کربلای معلا مشرف شوند.

آزادگی و بندگی خالص پروردگار را باید از واقعه کربلا آموخت

به گزارش ایکنا از خراسان رضوی، محسن سیاح، فرماندار شهرستان تایباد شامگاه گذشته اول آبان ماه، در جمع زائران افغانستانی در موکب امام رضا(ع) مرز دوغارون، اظهار کرد: واقعه کربلا درس عظیمی برای همه مسلمانان است تا آزادگی و بندگی خالص پروردگار را از آن بیاموزند.

وی با اشاره به حضور گسترده مسلمانان کشور همسایه در عزاداری‌های دهه پایانی صفر عنوان کرد: شرکت در مراسم عزاداری حضرت اباعبدالله(ع) و همچنین شهادت امام رضا(ع) و رحلت رسول اکرم(ص) اتحاد مسلمانان جهان را به رخ دشمنان می‌کشد و عاملی برای نابودی نقشه‌های آنان است.

سیاح بیان کرد: دشمنان جهان اسلام به دنبال این هستند تا عقاید مسلمانان را تضعیف کرده و از این فرصت برای به اسارت کشیدن آن‌ها بهره‌مند شوند، اما زمانی‌که مسلمانان در هر نقطه از جهان که هستند با شور و شوق جهت شرکت در کنگره عظیم اربعین خود را به کربلا می‌رسانند، نشان‌دهنده نابودی استکبار و دولت‌های دست‌نشانده آمریکا است.

فرماندار شهرستان تایباد تصریح کرد: امروز که مردم کشور افغانستان با همه سختی‌ها به عشق زیارت به سمت کربلا مشرف می‌شوند خدمت به آن‎ها در اولین ورودی کشور افتخاری است که نصیب مردم مرزنشین تایباد شده است.

وی مطرح کرد: مرز دوغارون به عنوان اولین معبر رسمی ورود زائران اتباع افغانستان به کشور ایران است و خادمان بسیاری در این شهرستان با همکاری یکدیگر در این ایام به زوار خدمات‌رسانی کردند.

سیاح افزود: از 14 مهرماه تاکنون 54 هزار و 419 زائر افغانستانی در قالب 318 کاروان برای شرکت در مراسم پایانی دهه صفر از طریق مرز دوغارون وارد خراسان رضوی شدند تا به سمت کربلای معلی مشرف شوند.

فرماندار تایباد بیان کرد: امسال از 14 مهرماه با پشتیبانی و حمایت‌های تمامی دستگاه‌های اجرایی، خدماتی، نیروهای مسلح، نیروهای بسیجی و مردمی این شهرستان و نیز آستان قدس رضوی موکب امام رضا(ع) در مرز دوغارون مستقر و روزانه به زائران افغانستانی خدمات ارائه می‌کند.

نماینده عالی دولت در این شهرستان گفت: با برنامه‌ریزی‌های انجام شده از تمام ظرفیت موجود در این شهرستان جهت بسترسازی استقبال و پذیرایی مطلوب از زائران کشور همسایه که برای شرکت در مراسم پایانی دهه صفر از این طریق وارد کشور شده‌اند، استفاده گردیده است.

وی خاطرنشان کرد: یکی از اقدامات خوبی که امسال بیشتر مورد توجه زوار قرار گرفت فعالیت‌های فرهنگی از جمله آماده کردن فضایی برای نقاشی کودکان، توزیع بسته‌های فرهنگی، نمک و نبات تبرک حرم رضوی، پاسخگویی به مسائل شرعی و برگزاری نمازهای جماعت در بخش خواهران و برادران در این موکب بود.

در ادامه حجت الاسلام والمسلمین مصطفوی مدیر حوزه علمیه غزنی افغانستان با اشاره به اهمیت زیارت کربلا گفت: رفتن به کربلا و یادآوری آنچه به امام حسین(ع) و یاران باوفایش گذشته پایبندی ما را به اسلام و اعتقادات مذهبی بیشتر خواهد کرد.

وی افزود: اربعین یادآور درس بزرگ آزادگی و بندگی پروردگار است که چگونه امام حسین(ع) و یارانش برای حفظ آن در مقابل ظلم ایستادگی کردند.

مصطفوی بیان کرد: امروز در کشور افغانستان ناامنی وجود دارد و دست نشانده‌های آمریکا به مردم مظلوم این کشور ظلم می‌کنند صبر، ایثار و جهاد درسی است که باید از این سفر معنوی برای مبارزه با استکبار بیاموزیم به امید روزی که مردم کشورمان دوباره در امنیت زندگی کنند.

روز گذشته 4850 زائر افغانستانی در قالب 37 کاروان برای شرکت در مراسم پایانی دهه صفر از طریق مرز دوغارون وارد کشور شدند و مرز دوغارون نسبت به روزهای گذشته پذیرای بیشترین زائر بود.

انتهای پیام
captcha