اعلام عزای عمومی در کردستان
کد خبر: 3862085
تاریخ انتشار : ۱۵ آذر ۱۳۹۸ - ۱۵:۴۵

اعلام عزای عمومی در کردستان

گروه اجتماعی ــ استاندار کردستان در پی جان باختن جمعی از همشهریان سقزی براثر انفجار گاز در تالار عروسی ضمن ابراز همدردی با خانواده‌های داغدیده امروز، ۱۵ آذرماه را در این استان عزای عمومی اعلام کرد.

اعلام عزای عمومی در کردستان

بە گزارش ایکنا از کردستان، به نقل از پایگاە اطلاع‌رسانی استانداری کردستان، استاندار کردستان در پی جانباختن جمعی از همشهریان سقزی براثر انفجار گاز در تالار عروسی در پیامی با داغ‌دیدگان حادثه ابراز همدردی کرد.

در این پیام آمده است: حادثه دردناک پنجشنبه‌شب، چهاردهم آذرماه در شهرستان سقز که منجر به جان‌باختن و زخمی شدن تعدادی از هم استانی‌های عزیزمان در آن شهرستان شد، بدون شک یکی از تلخ‌ترین حوادث چند سال اخیر بە‌شمار می‌رود.

ضمن عرض تسلیت به خانواده داغ‌دیده جان‌باختگان و آرزوی شفای عاجل برای مصدومان این حادثه دل‌خراش، روز پانزدهم آذرماه ۹٨ را در استان عزای عمومی اعلام می‌کنم و به همه مراکز درمانی تأکید می‌شود که تمام تلاش خود را برای مداوای مصدومان به‌کار بگیرند و لازم است تمام ابعاد قضیه توسط ارگان‌ها و نهادهای ذی‌ربط بررسی و علت روی دادن این حادثه دردناک به اطلاع عموم مردم عزیز استان برسد.

از درگاه خداوند سبحان برای همه جان‌باختگان غفران الهی و برای مصدومان طلب شفای عاجل دارم.

مرگ 11 نفر براثر انفجار گاز

چیا صالحی بابامیری، شهردار سقز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: متأسفانه حادثه در تالار مانگه شو در شهر سقز روی داد و در اولین تماس نیروهای پلیس و افراد یکی از اکیپ‌های آتش‌نشانی که نزدیک محل حادثه بود به آنجا اعزام شد.

وی افزود: در مدت‌زمان کمتر از دو دقیقه نخستین اکیپ آتش‌نشانی سقز در محل حضور پیدا کرد و در ادامه نیز اکیپ‌های دیگری آتش‌نشانی به محل حادثه نیز اعزام شدند.

صالحی بابامیری بیان کرد: متأسفانه ازدحام شدید جمعیت و همچنین حضور ماشین‌های مختلف باعث شد تا روند امدادرسانی با مشکل مواجه شود و به همین دلیل تلاش‌های جدی در این راستا صورت گرفت و امداد‌رسانی صورت گرفت.

وی با اشاره به دلیل اصلی وقوع این حادثه، گفت: انفجار کپسول گاز مایع باعث ترس افراد شده و متأسفانه تمامی حاضران در تالار نیز به سمت درب خروجی هجوم می‌آورند. این هجوم افراد به دلیل ترس از آتش‌سوزی بیشتر، باعث می‌شود تا افراد زیردست و پا مانده و متأسفانه در نهایت ۱۱ نفر کشته و بیش از ۴۰ نفر زخمی می‌شوند.

صالحی بابامیری یادآور شد: یکی از انتظارات ما در این‌گونه حوادث رعایت مسائل ایمنی و همچنین حفظ آرامش برای مدیریت مسئله است.

انتهای پیام
captcha