تقویت آموزش و همگرایی اجتماعی لازمه رونق تولید است
کد خبر: 3862296
تاریخ انتشار : ۱۶ آذر ۱۳۹۸ - ۱۳:۵۰

تقویت آموزش و همگرایی اجتماعی لازمه رونق تولید است

گروه اجتماعی ــ معاون تبلیغ و امور فرهنگی حوزه‌های علمیه کشور با بیان اینکه تقویت آموزش و همگرایی اجتماعی لازمه رونق تولید و کارآفرینی است، گفت: روحانیان و طلاب و مبلغان دینی به‌طور کلی به‌عنوان سرمایه اجتماعی نقشی مهم در تحقق این راهبرد دارند.

تقویت آموزش و همگرایی اجتماعی لازمه رونق تولید است

به گزارش ایکنا از سمنان، به نقل از روابط عمومی حوزه علمیه این شهر، حجت‌الاسلام محمدحسن نبوی، معاون تبلیغ و امور فرهنگی حوزه‌های علمیه کشور ظهر امروز، 16 آذر در نخستین همایش طلاب و روحانیان کارآفرین سمنان اظهار کرد: روحانیان دارای سرمایه‌های اجتماعی هستند که  باید از این ظرفیت در راستای اشتغال‌زایی و همچنین ترویج فرهنگ کار و تلاش استفاده کرد.

وی ادامه داد: روحانیان به مقوله اشتغال‌زایی و همچنین ترویج فرهنگ کار و تلاش  وارد شوند و از سرمایه اجتماعی خود برای تقویت روحیه کارآفرینی در جامعه استفاده کنند؛ چراکه اجتماع امروزمان نیازمند این امر است.

نبوی تقویت آموزش و همگرایی اجتماعی را لازمه رونق تولید و کارآفرینی  دانست و افزود: روحانیان و طلاب به‌عنوان سرمایه اجتماعی نقشی مهم در تحقق این راهبرد دارند که بر این اساس باید شرایطی را فراهم کرد که بجای کمک نقدی مدام به فقرا، هزینه‌ها را صرف اشتغال‌زایی و توانمندسازی این قشر کرد تا با عزتمندی کار کنند.

معاون تبلیغ و امور فرهنگی حوزه‌های علمیه کشور کارآفرینی را  کمک به فقرزدایی برشمرد و یادآور شد: بهبود مستمر مبتنی بر تولید نوآورانه و خلاقانه، یکی از راهبردهای کارآفرینی است که معضل بیکاری را نیز رفع خواهد کرد و این امر موجب ترویج نشاط اجتماعی و کاهش آسیب‌های اجتماعی می‌شود.

انتهای پیام
captcha