ایجاد موج قرآنی از رهگذر نیازها و ذائقه مخاطبان
کد خبر: 3862498
تاریخ انتشار : ۲۰ آذر ۱۳۹۸ - ۰۸:۳۴

ایجاد موج قرآنی از رهگذر نیازها و ذائقه مخاطبان

گروه فعالیت‌های قرآنی ــ مدیر مؤسسه قرآنی اهل‌البیت(ع) رامشیر با اشاره به جلسات آسیب‌شناسی فعالیت‌های قرآن در سطح شهر گفت: در این جلسات تلاش می‌کنیم برای جذب اقشار مختلف مردم به سمت فعالیت‌های قرآنی، به نیازهای و ذائقه مخاطب توجه کنیم و از این رهگذر یک موج قرآنی ایجاد کنیم.

حمیداوی

محمود حمیداوی، مدیر مؤسسه قرآنی اهل‌البیت(ع) رامشیر، در گفت‌وگو با ایکنا از خوزستان، درباره برنامه‌های این مؤسسه قرآنی گفت: کلاس‌های آموزشی مؤسسه از آموزش روخوانی و روانخوانی قرآن تا کلاس‌های تخصصی سخنوری و کارگاه نویسندگی و سبک زندگی برنامه‌ریزی شده که برخی در حال برگزاری است و برخی نیز در آینده در دو بخش آقایان و بانوان برگزار می‌شود.

وی هدف از برگزاری این دوره‌ها را ارتقای مهارت مربیان در آموزش قرآن دانست و اظهار کرد: ارتقا و پیشرفت مربیان قرآن به اهداف آموزشی مؤسسه کمک می‌کند. برخی از این دوره‌ها با مشارکت آموزش و پرورش دنبال می‌شود.

حمیداوی یکی از برنامه‌های مؤسسه را تشکیل جلساتی برای آسیب‌شناسی فعالیت‌های قرآنی در سطح شهر بیان کرد و افزود: در این جلسات به این نتیجه رسیدیم که باید بتوانیم در سطح شهر برای مخاطبان مختلف از دانش‌آموزان، دانشجویان، کارمندان و ... موج ایجاد کنیم و از این موج برای اهداف مؤسسه قرآنی بهره‌گیری کنیم.

این مدرس قرآن ادامه داد: به طور مثال اردوهای مؤسسه قرآنی در رامشیر موج خوبی را در میان دانش‌آموزان شهرستانی ایجاد کرده و به دلیل تکریمی که از آنها در این برنامه می‌شود، استقبال چشمگیری از این اردوها دارند.

مدیر مؤسسه قرآنی اهل‌البیت(ع) رامشیر با بیان اینکه در این موج‌آفرینی به دنبال جلب توجه مردم به سمت قرآن هستیم، گفت: ار فعالیت‌های ما در این زمینه، ایجاد موج کارآفرینی روستایی است. در این طرح، دهیاران افراد مستعد را برای شرکت در دوره‌های تربیت مربی قرآن به مؤسسه معرفی می‌کنند و این افراد پس از آموزش،‌ دوره‌هایی را در سطح روستاها برگزار می‌کنند.

انتهای پیام
captcha