تغییرات جدید در آیین‌نامه داوری، قاریان را در مسیر آرامش هدایت می‌کند
کد خبر: 3862592
تاریخ انتشار : ۰۱ دی ۱۳۹۸ - ۰۹:۰۴
مهدی دغاغله در گفت‌وگو با ایکنا:

تغییرات جدید در آیین‌نامه داوری، قاریان را در مسیر آرامش هدایت می‌کند

گروه فعالیت‌های قرآنی ــ داور بین‌المللی قرآن با بیان اینکه تغییراتی که جدیداً در آیین‌نامه داوری مسابقات قرآن دانشجویان ایجاد و اعمال شده است، باعث می‌شود که روند مسابقه به نفع قاری باشد و او را در مسیری با آرامش بیشتر هدایت کند، افزود: همواره معتقدم که مسابقه معیاری برای سنجش برتری و توانایی‌های فعال قرآنی و قاری و حافظ نیست

دغاغله

مهدی دغاغله، داور بین‌المللی قرآن کریم، در گفت‌وگو با ایکنا از خوزستان، درباره تفاوت میان سطح مسابقات قرآن دانشجویی و دیگر رقابت‌های قرآنی،‌ اظهار کرد: سطح رقابت در مسابقات دانشجویی به‌ویژه در بخش ملی که با حضور دانشجویان دانشگاه‌های کشور است، بالا است. 

وی با بیان اینکه دانشجویان حاضر در رقابت‌های قرآنی دانشگاه‌ها، قاریان خوبی هستند و ما آن را در مسابقات اوقاف دیده‌ایم، افزود: بارها این موضوع پیش آمده که قاریان حاضر در فینال رقابت‌های دانشجویی در مسابقات اوقاف هم شرکت دارند و خوب هم عمل می‌کنند.

دغاغله گفت: تغییراتی که جدیداً در آیین‌نامه داوری مسابقات قرآن دانشجویان ایجاد و اعمال شده است، باعث می‌شود که روند مسابقه به نفع قاری باشد و او را در مسیری با آرامش بیشتر هدایت کند.

این داور بین‌المللی قرآن بیان کرد: دانشجویانی که از استان خوزستان در رقابت‌های قرآن دانشگاه‌ها حضور دارند بسیار عملکرد خوبی دارند و باید آنها را تشویق کرد. دانشجویان موفقی مثل مینا چشم‌سبز، لیلا دورقی و مصطفی نعیماوی و دیگر دانشجویانی که در رقابت‌های ملی و کشوری می‌درخشند. همواره معتقدم که مسابقه معیاری برای سنجش برتری و توانایی‌های فعال قرآنی و قاری و حافظ نیست. باز هم تأکید می‌کنم که سطح مسابقات قرآن دانشجویی بسیار خوب است.

وی اظهار کرد: مسابقات قرآن اوقاف محدود به دانشجو یا غیردانشجو نیست و در آنجا ممکن است که شرکت‌کنندگان بهتر و بیشتر شناخته شوند چون از همه اقشار می‌توانند در آن شرکت کنند.

دغاغله بیان کرد: در حال حاضر در میان آقایان دانشجو فردی از استان خوزستان به عنوان نماینده برتر خوزستان در رشته قرائت وجود ندارد و این مستلزم آن است که تلاش‌ها از سوی دانشجویان و دانشگاه‌ها بیشتر شود.

انتهای پیام
captcha