آزادی زندانیان غیرعمد با استفاده از ظرفیت وقف
کد خبر: 3862760
تاریخ انتشار : ۱۸ آذر ۱۳۹۸ - ۱۰:۱۳

آزادی زندانیان غیرعمد با استفاده از ظرفیت وقف

گروه اجتماعی ــ مدیر نمایندگی ستاد دیه هرمزگان گفت: اگر ظرفیت وقف به کمک ستاد دیه بیاید، سالانه به آزادی بسیاری از افرادی که ناخواسته یا به دلیل شرایط، گرفتار زندان شده‌اند کمک می‌کنیم.

به گزارش ایکنا از هرمزگان، احمد مرادی‌نژاد، مدیر نمایندگی ستاد دیه استان، امروز، 18 آذرماه در دیدار با حجت‌الاسلام حسین مهدیان، مدیرکل اوقاف هرمزگان در ستاد دیه استان گفت: اگر ظرفیت وقف به کمک ستاد دیه بیاید سالانه به آزادی بسیاری از افرادی که ناخواسته یا به دلیل شرایط، گرفتار زندان شده‌اند کمک می‌کنیم.

وی با تأکید بر این‌که ماندن در زندان، بیشترین آسیب را متوجه خانواده‌ زندانیان می‌کند، ادامه داد: در سال‌های اخیر با تلاش‌های صورت گرفته، نگاه مردم به مقوله‌ زندان تغییر کرده و به این نتیجه رسیده‌اند که زندان فقط جای افرادی است که جان، مال و ناموس مردم را تهدید می‌کنند.

مرادی‌نژاد گفت: زندانیان جرایم غیرعمد مجرم نیستند، بلکه به دلایلی از جمله بی‌تدبیری و قصور، گرفتار حبس شده‌اند که نیازمند حمایت هستند تا با پرداخت مبالغ دیه‌ زمینه آزادیشان فراهم شود.

کاهش آسیب‌های اجتماعی دغدغه‌ مقام معظم رهبری است

در ادامه حجت‌الاسلام حسین مهدیان، مدیرکل اوقاف هرمزگان در خصوص آزادی زندانیان جرایم غیرعمد گفت: راه‌اندازی انجمن یاوران وقف با همکاری ستاد دیه به‌منظور ایجاد وقف‌های مستقل و جمعی، زمینه آزادی زندانیان جرایم غیر عمد را فراهم خواهد کرد.

وی با اشاره به بهره‌گیری از ظرفیت مشاوران وقف، افزود: تمام تلاش‌ها بر این است که وقف‌های جدید را به سمت نیازهای روز و آزادی زندانیان ببریم.

حجت‌الاسلام مهدیان با بیان مزایای وقف مشارکتی گفت: افراد با هر میزان از توان و تمکن مالی می‌توانند در وقف مشارکتی نقش مؤثری داشته باشند.

وی به راه‌اندازی مراکز افق در بقاع متبرکه اشاره کرد و گفت: طرح افق در سه حوزه آسیب‌های اجتماعی، فرهنگی و قرآنی فعالیت می‌کند، کاهش آسیب‌های اجتماعی یکی از دغدغه‌های مقام معظم رهبری است به همین دلیل بهبود وضعیت حاشیه‌نشینی شهرها، ازدواج جوانان، کاهش پرونده‌های طلاق و نیز آزادی زندانیان غیر عمد در دستور کار این سازمان قرار دارد.

بنا بر این گزارش، در پایان نیز تفاهم‌نامه‌ای با موضوع آزادی زندانیان جرایم غیرعمد در استان تنظیم و امضا شد.

انتهای پیام
captcha