کلاس تربیت مربی کودک در حرم حضرت معصومه(س) برگزار می‌شودبه گزارش ایکنا از قم، به نقل از پایگاه خبری آستان مقدس حضرت معصومه(س)، یافتن آغاز برای تعلیم و تربیت انسان بی‌معناست، چراکه انسان از ابتدای ظهور، در ابعاد فردی و اجتماعی مورد تعلم مستقیم پروردگار قرار گرفته و تمام «اسماء» را فراگرفته است: «و عَلَّمَ ادَمُ الاَسماءَ کُلُها…»(سوره بقره، آیات۳۱-۳۳)

قرآن کریم بزرگترین رسالت انبیاء را تربیت انسان‌ها قلمداد کرده و خداوند متعال به واسطه اینکه خالق و اولین مربی انسان است به خویش فتبارک‌الله احسن الخالقین فرموده است.

نه فقط مربی بودن بلکه تربیت‌پذیر بودن نیز از مهم‌ترین خصایص بشری است که فصل‌الخطاب انسان از سایر مخلوقات عالم بوده و انسان به واسطه مقام مربی و متربی بودن اشرف مخلوقات در عالم کائنات محسوب می‌شود.

تربیت انسان‌ها به واسطه مقام انبیاء و پس از آن با حضور ائمه معصوم(ع) در میان ابناء بشر ادامه یافته است و امروز نیز مربیان به ویژه افراد که عهده‌دار امر تربیت کودکان هستند در جامعه از جایگاه رفیعی برخوردارند.

از آن جایی که بقاع متبرکه و حرم‌های اهل‌بیت(ع) از مهم‌ترین قطب‌های تربیت انسان‌ها محسوب می‌شوند، واحد خواهران مرکز قرآن و حدیث کریمه اهل‌بیت(س) در راستای تربیت مربیان شایسته اقدام به برگزاری کلاس تربیت مربی کودک و نوجوان کرده است.

در این کلاس و دوره تربیت مربی که با حضور صالحی و کریمی در شبستان نجمه خاتون(س) حرم مطهر برگزار می‌شود، بانوان مربی با اصول کلاس‌داری کودک و نوجوان و همچنین شیوه کار با کاغذ و ایجاد اوریگامی‌های مختلف کریمی آشنا می‌شوند.

یادآور می‌شود، ثبت‌نام دوره جدید تربیت مربی کودک و نوجوان ویژه خواهران با استفاده از سایت آستان اطلاع‌رسانی انجام خواهد شد.