بهره‌مندی دانش‌آموزان مناطق عشایری لرستان از بسته‌های آموزشی
کد خبر: 3864004
تاریخ انتشار : ۲۳ آذر ۱۳۹۸ - ۱۵:۵۳

بهره‌مندی دانش‌آموزان مناطق عشایری لرستان از بسته‌های آموزشی

گروه اجتماعی ــ معاون دانشگاه علوم پزشکی لرستان از تهیه بسته‌های آموزشی برای دانش‌آموزان مناطق عشایری و تحویل جعبه کمک‌های اولیه به مدارس عشایری خبرداد و گفت: معلمان و دانش‌آموزان این مناطق تا سقف سه دندان می‌توانند با تعرفه دولتی از خدمات دانشگاه علوم پزشکی لرستان بهره‌مند شوند.

تهیه پک‌های آموزشی برای دانش‌آموزان مناطق عشایری لرستانبه گزارش ایکنا از لرستان، با همکاری معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی لرستان و معاونت تربیت بدنی و سلامت اداره‌کل آموزش و پرورش استان لرستان همایش «معلمین، سفیران سلامت مدارس عشایری لرستان» با رویکرد، تأکید بر نقش معلمان مناطق عشایری در ترویج فرهنگ بهداشت عمومی و تغییر رفتار به‌ویژه در کودکان و نوجوانان به‌عنوان طیف اصلی جامعه در سال های آینده ، در دانشگاه فرهنگیان خرم‌آباد با حضور گسترده معلمین آموزش و پرورش عشایری برگزار شد.

در این همایش مسئولین مختلف استانی شامل رئیس دانشگاه علوم پزشکی لرستان و معاون بهداشت این دانشگاه، مدیرکل بازرسی استان، معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش لرستان، معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش لرستان و همچنین مدیر آموزش و پرورش عشایری لرستان حضور داشتند.

محمدرضا نیکبخت، رئیس دانشگاه علوم پزشکی لرستان در این همایش اظهار کرد: اگر باهوش‌ترین و بااستعدادترین فرزندان ملت شغل معلمی را برگزینند رویکرد توسعه کشور قطعی است.

وی ادامه داد: شخصیت‌های بزرگ علمی، سیاسی و اجتماعی که از بین عشایر به جامعه معرفی می‌شوند نشان‌دهنده ارزش بالای عملکرد معلمان مناطق عشایری است.

نیکبخت با بیان این‌که معلمان مناطق عشایری با آموزش به‌موقع سلامت در این مناطق محروم می‌توانند شالوده رفتار سالم را در کودکان و نوجوانان رقم بزنند، ادامه داد: آموزشی که معلم به دانش‌آموزش می‌دهد بسیار مؤثرتر از آموزش پزشکان و دانش‌آموختگان در مورد یک بیماری خواهد بود.

وی اظهارکرد: با توجه به این‌که شغل غالب والدین دانش‌آموزان عشایر دامپروری است، معلمان می‌توانند با آموزش‌های خود، راه‌های پیشگیری از بیماری‌های مشترک بین انسان و دام را نیز در بین تمام جمعیت عشایری نهادینه کنند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی لرستان به اهمیت ارتباط فشرده معلمان مناطق عشایری با مجموعه سلامت پرداخت و افزود: انتظار داریم اگر در نقطه‌ای از مناطق عشایری استان مشکلات سلامت وجود دارد معلمان این مناطق که سفیران سلامت در آن‌ها نیز هستند به مجموعه دانشگاه اطلاع بدهند تا تیم‌های سیار به آن‌جا اعزام شوند.

حلقه مفقوده بین حاکمیت و مردم مناطق دوردست

فرید بهرامی، معاون ترتبیت بدنی و سلامت اداره‌کل آموزش و پرورش استان لرستان نیز در این همایش معلمان مناطق عشایری را نمایندگان دولت در این مناطق دوردست برشمرد و گفت: معلمان مناطق عشایری حلقه مفقوده بین حاکمیت و مردم مناطق دور دست هستند.

وی با بیان این‌که برخی‌از معلمان مناطق عشایری ماه‌ها دوری از خانواده را تحمل می‌کنند تا به دو یا سه دانش‌آموز آموزش بدهند، ادامه داد: یک و نیم درصد دانش‌آموزان ما در مناطق عشایری هستند که جمعیتی بالغ‌بر پنج هزار و 207  نفر را شامل می‌شوند کماینکه نگاه مسئولین باید به سمت پوشش مناطق کمتر توسعه یافته باشد.

حجت‌الله مومنی، معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش لرستان نیز با اشاره به نقش مهم معلمان عشایری در این مناطق، گفت: معلم عشایری عضوی از خانواده عشایر است که می‌تواند به‌عنوان یک پتانسیل خوب مورد استفاده قرار گیرد .

در این همایش حبیب دهقان، مدیر آموزش و پرورش عشایری لرستان ضمن تقدیر از دانشگاه علوم پزشکی لرستان، گفت: معلمین عشایری به‌عنوان تنها نماینده دولت در نقاط دوردست می‌توانند در کنار رسالت اصلی خود به‌عنوان عنصر دولتی در زمینه آموزش بهداشت، سلامت و خدمات دولتی و ... نقش‌آفرینی کنند.

محمدعلی دریک، معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی لرستان نیز از تهیه پک‌های آموزشی برای دانش‌آموزان مناطق عشایری و تحویل جعبه کمک‌های اولیه به مدارس عشایری خبرداد و گفت: معلمان و دانش‌آموزان این مناطق تا سقف سه دندان می‌توانند با تعرفه دولتی از خدمات دانشگاه علوم پزشکی لرستان بهره‌مند شوند.

در بخشی از این در همایش توسط مریم کوشکی، مدیر گروه مبارزه با بیماری‌های معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی لرستان نیز انواع بیماری‌های واگیر رایج در روستاها و راه‌های پیشگیری و شیوع آن‌ها برای معلمان آموزش داده شد.

انتهای پیام
captcha