اقوام ایرانی؛ از مهم‌ترین عوامل انسجام اجتماعی
کد خبر: 3864874
تاریخ انتشار : ۲۶ آذر ۱۳۹۸ - ۱۵:۰۸

اقوام ایرانی؛ از مهم‌ترین عوامل انسجام اجتماعی

گروه فرهنگی ــ رئیس جهاد دانشگاهی لرستان یکی از شاخصه‌های مهم انسجام اجتماعی را اقوام ایران زمین دانست و گفت: این اقوام به‌صورت متحد، منسجم و با وحدت ملی برای کشور کار می‌کنند.

دبه گزارش ایکنا از لرستان، سیدعلی‌نادر دهقانی‌الوار، رئیس جهاددانشگاهی لرستان امروز سه‎شنبه، بیست و ششم آذرماه در آیین اختتامیه اولین جشنواره دانشجویی، فرهنگی و هنری اقوام ایران زمین که به‌همت معاونت فرهنگی جهاد دانشگاهی استان در سالن آمفی تئاتر شهید شهریاری دانشگاه لرستان برگزار شد، گفت: برگزاری جشنواره‌هایی نظیر جشنواره دانشجویی، فرهنگی و هنری اقوام ایران زمین، برای رسیدن به یک هدف و آن هم توسعه است.

وی در خصوص رسیدن به موفقیت، با بیان این‌که موفقیت رسیدن رضایت‌بخش به هدف است، ادامه داد: یکی‌ از راهکارها و استراتژی‌های اصلی رسیدن به موفقیت، سازماندهی است.

رئیس جهاد دانشگاهی لرستان با بیان این‌که موفقیت وارداتی نیست بلکه باید ایجاد شود و برای آن برنامه‌ریزی و راهبرد تعریف کرد، گفت: انسجام اجتماعی دستاوردهای زیادی دارد که خیلی می‌تواند در کشور مؤثر باشد.

عضو هیئت علمی جهاد دانشگاهی لرستان با بیان این‌که اولین دستاورد انسجام اجتماعی، ایجاد شادابی و مهربانی برای همگان است، افزود: نوع‌دوستی و انجام عمل نیک دومین دستاورد انسجام اجتماعی است و این مهم در سیل لرستان نمود زیادی داشت و همه ملت آمده بودند.

دهقانی بیان کرد: هنگامی‌که جامعه‌ای منسجم باشد همه برای انجام کار می‌آیند و این انسجام سبب اقتدار می‌شود و می‌توان زمینه‌ای رقابتی در حوزه هنر، موسیقی، ادبیات، انیمیشن و ... ایجاد کرد.

رئیس جهاد دانشگاهی لرستان با بیان این‌که انسجام اجتماعی، تاب‌آوری اجتماعی را بالا می‌برد و در نهایت سرمایه اجتماعی در جامعه ایجاد می‌شود و افزایش می‌یابد، گفت: یکی‌ از شاخصه‌های مهم انسجام اجتماعی را اقوام ایران زمین دانست.

وی با اشاره به این‌که نقش اقوام بسیار مهم است و هیچ کس نمی‌تواند این نقش را کتمان کند، تصریح کرد: این اقوام به‌صورت متحد، منسجم و با وحدت ملی برای کشور کارمی‌کنند. هدف ما از برگزاری همایش اقوام ایران زمین برداشتن قدمی رو به جلو بوده است و امروز شاهدیم که بسیاری از هنرمندان اقوام مختلف سراسر کشور به این جشنواره آمدند. بارها و بارها مقام معظم رهبری بر حفظ هویت و داشته‌های اقوام تأکید داشتند و همچنین در برنامه‌های توسعه کشور بر این مهم نیز بارها تأکید شده است.

رئیس جهاد دانشگاهی لرستان اضافه کرد: تلاش جهاد دانشگاهی این است که قدمی برای وحدت ملی، اقتدار و انسجام اجتماعی، سازماندهی به‌معنای عام و سازماندهی نیروی انسانی برای رسیدن به موفقیت بردارد و در یک کلام هدف اصلی رسیدن به توسعه و داشتن زندگی با کیفیت است.

دهقانی بیان کرد: در مجموع این جشنواره در پنج بخش برگزار و ۱۲۰۰ اثر به دبیرخانه آن ارسال شده که ۱۶ اثر به‌عنوان برتر و ۵۷ اثر به‌عنوان شایسته تقدیر انتخاب شدند.

انتهای پیام
captcha