وحدت حوزه و دانشگاه، از حالت شعار خارج شود
کد خبر: 3864994
تاریخ انتشار : ۲۷ آذر ۱۳۹۸ - ۰۹:۴۳

وحدت حوزه و دانشگاه، از حالت شعار خارج شود

گروه اجتماعی ــ امام جمعه شاهرود با بیان اینکه شهید مفتح دیوار بلند بی‌اعتمادی بین حوزه و دانشگاه را از بین برد، گفت: امروز باید با زیرکی بتوانیم این وحدت را نه در حد حرف شعاری بلکه به‌صورت عملیاتی ادامه دهیم.

وحدت حوزه و دانشگاه، از حالت شعار به صورت عملیاتی اجرا شود

به گزارش ایکنا از سمنان، به نقل از روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی شاهرود، حجت‌الاسلام عباس امینی، امام جمعه این شهر شب گذشته، 26 آذرماه در مراسم وحدت بین حوزه و دانشگاه با موضوع علم و پژوهش در دانشگاه آزاد اسلامی شاهرود با اشاره به اینکه برای تداوم این‌گونه جلسات  دبیرخانه دائم کمیته وحدت حوزه و دانشگاه در دانشگاه آزاد شاهرود ایجاد شود، گفت: با این اقدام زمینه استقلال جلسات در موضوعات مختلف فراهم و فرصت بهتری برای جمع‌بندی نظرات مطرح خواهد شد.

وی ادامه داد: مشارکت طلاب دانشجو در کمیته وحدت بین حوزه و دانشگاه اقدام خوبی است که در این راستا در نهایت آینده دو نهاد دانشگاه و حوزه توسط همین دانشجویان رقم خواهد خورد و باید همین دبیرخانه زمینه حضور آن‌ها را در کنار هم فراهم کند.

امام جمعه شاهرود با تأکید بر اینکه ایشان دیوار بلند بی‌اعتمادی که دشمن می‌خواست بین حوزه دانشگاه کشیده شود را از بین برد، متذکر شد: امروز باید با زیرکی بتوانیم این وحدت را نه در حد حرف شعاری بلکه به‌صورت عملیاتی ادامه دهیم.

حجت‌الاسلام امینی با اشاره به اینکه حوزه و دانشگاه با وحدت می‌تواند خدمت شایسته ارائه کند، یادآور شد: دو قشر دانشجو و طلاب در عرصه‌های مختلف تأثیرگذار هستند و این تأثیر باید در گام دوم گسترش بیشتری پیدا کند، در عین حال وحدت حوزه و دانشگاه در گام دوم انقلاب تقویت شود.

امام جمعه شاهرود متذکر شد: در گام اول انقلاب برای ایجاد وحدت حوزه و دانشگاه، هزینه‌های بی‌شماری از جمله شهادت افرادی نظیر دکتر مفتح را دادیم که بر این اساس ایجاد نهاد نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه‌ها در گام اول انقلاب زیرساخت بسیار مهمی بود که باید در گام دوم تداوم یابد زیرا این نهاد در مسائل مختلف از جمله وحدت حوزه و دانشگاه کارکرد بسیار مهمی دارد.

انتهای پیام
captcha