یادواره شهدای غواص همدان برگزار می‌شود
کد خبر: 3866590
تاریخ انتشار : ۰۴ دی ۱۳۹۸ - ۱۴:۱۱

یادواره شهدای غواص همدان برگزار می‌شود

گروه فرهنگی ــ رئیس بنیاد شهید همدان گفت: یادواره «شهدای غواص عملیات کربلای ۴ استان همدان»، در حسینیه امام خمینی(ره) برگزار می‌شود.

یادواره شهدای غواص همدان برگزار می‌شودمجید صفدریان، رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان همدان در گفت‌و‌گو با ایکنا، اظهار کرد: یادواره «شهدای غواص عملیات کربلای 4 استان همدان» برگزار می‌شود. این مراسم به‌همت همرزمان شهدای کربلای 4 در استان، روز یکشنبه، 8 دی‌ماه پس از نماز مغرب و عشاء در حسینیه امام خمینی(ره) برگزار خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه استان همدان دارای 192 شهید در عملیات کربلای 4 است، ابراز کرد: این مراسم همراه با روایت‌گری و خاطره‌گویی همرزمان شهدای این عملیات ادامه خواهد داشت. عملیات کربلای 4، شب چهارم دی‌ماه سال 65 انجام شد که لشکر انصارالحسین(ع) استان همدان جزء یگان‌هایی بود که نقش ارزنده‌ای در این عملیات ایفا کرد و گردان غواص جعفر طیار از گردان‌های خط شکن در این عملیات بود.

رئیس بنیاد شهید شهر همدان ادامه داد: دیگر گردان‌های عملیاتی لشکر انصارالحسین(ع) نیز در این عملیات حضوری پررنگ داشته و بسیاری از رزمندگان استان در این عملیات به شهادت رسیدند.

صفدریان ابراز کرد: به دلیل نوع عملیات که رزمندگان مجبور به عبور از اروندرود بوده‌اند بسیاری از آنان به شهادت رسیده و پیکر مطهرشان در منطقه باقی می‌ماند که بعد‌ها با تفحص‌های انجام شده پیکر تعدادی از این شهدا شناسایی و به کشور بازگردانده شد. این در حالی است که پیکر برخی از شهدای این عملیات تاکنون پیدا نشده و جاوید‌الاثر هستند.

انتهای پیام
captcha