حسین و فاطمه؛ بیشترین فراوانی نام در نوزادان لرستانی
کد خبر: 3867357
تاریخ انتشار : ۰۸ دی ۱۳۹۸ - ۱۳:۰۴

حسین و فاطمه؛ بیشترین فراوانی نام در نوزادان لرستانی

گروه اجتماعی ــ مدیرکل ثبت احوال لرستان گفت: حسین، امیرعلی،‌ آراد، سامیار و امیرحسین بیشترین فراوانی نام برای پسران و فاطمه، آوا، آنا، نیکا و زهرا بیشترین فراوانی نام دختران در ۹ ماهه سال جاری در لرستان بوده‌اند.

حسین و فاطمه؛ بیشترین فراوانی نام در نوزادان لرستانیبه گزارش ایکنا از لرستان، مصطفی امانی‌پور، مدیرکل ثبت احوال استان امروز، هشتم دی‌ماه در جمع خبرنگاران، گفت: در ۹ ماهه سال‌جاری ۲۱ هزار و ۸۳۵ واقعه ولادت در استان ثبت شده که ۵۲.۵ درصد پسر و ۴۷.۵ درصد دختر بوده‌اند.

وی با بیان این‌که به ازای هر ۱۱۱ پسر ۱۰۰ دختر متولد شده است، افزود: میانگین سن مادران ۲۹ سال و میانگین سن پدران ۳۴ سال بوده است و از تعداد کل ولادت‌های ثبت‌شده ۱۳ هزار و ۸۴۱ مورد (۶۳.۴ درصد) شهری و ۷۹۹۴ مورد (۳۶.۶ درصد) روستایی بوده است.

مدیرکل ثبت احوال لرستان با بیان این‌که در این مدت هر شبانه‌روز ۷۹ نوزاد و هر ساعت تقریباً سه نوزاد متولد شده است، اضافه کرد: ۹۸.۹ درصد از این تعداد ولادت‌ در مهلت قانونی ۱۵ روزه به ثبت رسیده‌اند.

امانی‌پور با بیان این‌که در این مدت ۳۶۹ مورد از ولادت‌های ثبت شده مربوط به نوزادان دو قلو و ۱۲ مورد سه قلو بوده است، در رابطه‌‍ با فراوانی نام‌ها، گفت: حسین با ۴۵۵ مورد، امیرعلی ۳۱۹،  آراد ۲۷۶، سامیار ۲۶۲ و امیرحسین ۲۶۵ مورد برای پسران و فاطمه با ۳۸۴ مورد، آوا ۳۰۵، آنا ۲۲۹، نیکا ۲۰۲ و زهرا ۱۹۶ مورد بیشترین فراوانی نام دختران بوده‌اند.

انتهای پیام
captcha