وظیفه ملت ایران، مقاومت در برابر استکبار است
کد خبر: 3869551
تاریخ انتشار : ۱۶ دی ۱۳۹۸ - ۱۴:۰۸

وظیفه ملت ایران، مقاومت در برابر استکبار است

گروه سیاست و اقتصاد _ نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان‌غربی گفت: وظیفه ما و ملت ایران مقاومت است و نباید در مقابل دشمن سستی در خود ایجاد کنیم و همواره امیدوار بوده و مقاومت کنیم.

وظیفه ملت ایران، مقاومت استبه گزارش ایکنا از آذربایجان‌غربی، حجت‌السلام والمسلمین سیدمهدی قریشی، نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان‌غربی و امام جمعه ارومیه، روز گذشته  ۱۵ دی ماه، در مراسم گرامیداشت عروج ملکوتی سردار دل‌ها، شهادت سردار سپهبد سلیمانی را به ساحت مقدس امام زمان(عج)، مقام معظم رهبری و مردم شریف ایران تسلیت گفت و اظهار کرد: در دین اسلام، شهادت و کشته شدن در راه خدا ارج و جایگاه والایی دارد و همه بزرگان شهادت در راه خدا را از پروردگار طلب می‌کردند.
وی ادامه داد: امام علی(ع) لطف و توجه خاصی به مالک اشتر داشت و برای خود و مالک از خدا طلب شهادت می‌کرد، سردار بزرگ نیز چنین بود و همواره دعایش شهادت بود و در نهایت به خواسته خود رسید.
حجت‌السلام والمسلمین قریشی بیان کرد: امیرالمومنین(ع) به‌ خاطر شهادت زندگی می‌کرد و در انتظار و امید شهادت بود زیرا فوض بسیار عظیمی است و مقام والایی در نزد خداوند دارد.
امام جمعه ارومیه ادامه داد: در کل کشور همه دل‌های‌شان برای سردار بزرگ در حال لرزیدن است و همه دلداده او هستند کار خداوند است که چنین محبوبیتی در بین مردم ایران و جهان پیدا کرد، در قرآن کسانی‌ که ایمان و عمل صالح و الهی داشته باشند خداوند محبت آن‌ها را در دل دیگران‌ قرار می‌دهد و تمام افراد سرزمین در فراق این سردار بزرگ گریستند که بیانگر اخلاص و ایمان ایشان است.
وی افزود: در دین اسلام و تمام ادیان الهی آمده است افرادی که معتقد به خدا و مومن واقعی باشند، شکست در فرهنگ آن‌ها معنایی ندارد و چه پیروز باشند و یا شکست بخورند، پیروز واقعی هستند و قدم برداشتن در مسیر توحید شکست معنایی ندارد و همیشه پیروزی از آن مومنان واقعی است.
حجت‌الاسلام والمسلمین قریشی عنوان کرد: دشمنان گمان کردند با ترور سردار سلیمانی پیروز می‌شوند ولی با شهادت ایشان دشمنان جز شکست چیزی در پیش رو ندارد، یا خداوند آن‌ها را عذاب می‌دهد یا به دست ما دشمنان شکست خواهد داد و قدرت و امکانات و نفرات دشمن و کافران هر چقدر هم زیاد باشد نمی توانند کمکی به آن‌ها بکنند و در آخر به جهنم واصل می‌شوند.
امام جمعه ارومیه تصریح کرد: سردار سلیمانی مراحل بسیار سختی را پشت سر گذاشت، اما در آن ایام به شهادت نرسید، خداوند زمانی شهادت را نصیب ایشان کرد که خونش اثر و تاثیر گسترده‌ای در جهان گذاشت و همه را متاثر ساخت.
وی افزود: اکنون کاخ سفید و آمریکا در حال آماده باش بوده و درخت انقلاب با خون شهیدان سیراب می‌شود و حیات این درخت با خون این بزرگواران است که ادامه دارد.
حجت‌الاسلام والمسلمین قریشی ادامه داد: وظیفه ما و ملت ایران مقاومت است و نباید در مقابل دشمن سستی در خود ایجاد کنیم و همواره امیدوار باشیم و همه ما به نوبه خود در این برحه حساس وظیفه خود را درست تشخیص دهیم و مقاومت کنیم.
وی گفت: اگر به وظایف خود را به درستی انجام ندهیم شرمنده خدا و شهدا خواهیم بود و نمی‌توانیم پاسخگوی خون شهیدان باشیم و مقام معظم رهبری مطالباتی از جمله مقاومت و امیدواری و انجام وظیفه از ما دارند که باید مطالبات ایشان را پاسخ داده و مانند سردار که مطالبات ایشان را در جای خود عملیاتی کردند ما نیز چنین عمل کنیم.

انتهای پیام
captcha