آمریکا عامل ناامنی در منطقه است
کد خبر: 3878162
تاریخ انتشار : ۲۲ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۴:۴۸
محسن رضایی:

آمریکا عامل ناامنی در منطقه است

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام، با بیان اینکه آمریکا عامل ناامنی در منطقه و مانع پیشرفت کشورهای اسلامی است، گفت: در 23 بهمن سال گذشته گام دوم انقلاب آغاز شده که با حوادث و مسایل بسیار مهم روبرو شده ولی گام دوم، مکمل انقلاب گذشته است.

آمریکا عامل ناامنی در منطقه استبه گزارش ایکنا از آذربایجان‌شرقی، محسن رضایی، دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام امروز، در مراسم راهپیمایی ۲۲ بهمن‌ماه در جمع مردم تبریز اظهار کرد: انقلاب ما امروز، اولین سال چله دوم خود را پشت سر می‌گذارد و در این سال تحولات مهمی در ایران و منطقه اتفاق افتاده است. در اولین سال چله دوم انقلاب، سخت‌ترین تحریم‌های اقتصادی را علیه ملت ایران به وجود آورده‌اند.

وی افزود: نفت ایران را تحریم کرده‌اند و در همه کشورهای دنیا ممنوع اعلام کرده‌اند تا دولت ایران بی‌پول شود، کالاهای ایران را در خارج و انتقال دلار، یورو و ارزهای خارجی را به ایران ممنوع و محاصره اقتصادی ایجاد کرده‌اند.

رضایی، تصریح کرد: وقتی که دیدند این اقداماتشان به نتیجه نمی‌رسد، به فکر چاره دیگری افتادند، ولی ما هم دست روی دست نگذاشتیم و ملت ایران بیش از ۲۸ سال سیاست عادی سازی و تنش زدایی را پشت سر دولت‌های خود از زمان آقای هاشمی رفسنجانی تا این دولت، ادامه دادند، مردم و رهبری هم حمایت کردند، چکیده تلاش‌های این چند دولتی که تا الان آمده و رفته‌اند در عادی‌سازی و تتس‌زدایی با غرب، قرارداد برجام بود.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام، گفت: برجام مال یک دولت نیست، بلکه یک اندیشه و تفکر است که جنگ را رها کنیم. برجام تعهدی بین‌المللی بوده و به امضای چند کشور رسیده بود و به شرط محدود کردن فعالیت‌های هسته‌ای ایران، قول برداشته شدن محاصره‌های اقتصادی ۴۰ ساله داده شده بود.

وی افزود: ملت ایران با صبر و حوصه و رهبر ایران با تحمل و بردباری منتظر بودند تا ببینند اندیشه و تفکر برجام چه کار خواهد کرد و چه دستاوردی خواهد داشت؟، اما دولتی به نام دولت ترامپ زیر همه چیز زد و این قرارداد بین‌المللی را پاره و شروع به تحریم کرد.

وی یادآور شد: ترامپ در این دو سال گذشته هر روز و هر هفته ایران و لیستی از مسئولان و کارآفرینان ایران و حتی مراجع تقلید را تحریم کرده است، اما چرا باید چنین کاری با ایرانی که ۳۰ سال دندان روی جگر گذاشته است، بکنند؟.

دبیر مجمع تشخیص مصاحت نظام، گفت: ملت و رهبر ایران و انقلابیون ایران ۳۰ سال تحمل کردند تا بلکه شما دوستیتان را با ایران ثابت کنید، چرا از قراردادی که همه دنیا آن را امضا کرده‌اند بر می‌گردید؟، چه دشمنی با ملت ایران دارید؟.

رضایی، متذکر شد: بعد از این همه فشارهای سیاسی بین‌المللی و تحریم اقتصادی و پاره کردن برجام به جنایتی تاریخی دست زدند و رئیس جمهور تروریست آمریکا دستور ترور قهرمان ملی ایران را که مهمان دولتی دیگر بود و به دعوت نخست وزیر عراق به آنجا رفته بود، از پشت سر و به شکل تروریستی داد.

وی تصریح کرد: دست به این ترور زدند و فکر می‌کردند که ما فقط یک انتقام خواهیم گرفت، ملت ایران با شهادت سردار سلیمانی انقلابی را آغاز کرده‌اند که به دنبال نقطه آغاز می‌گشت، ما ۳۰ سال صبر کردیم تا ثابت شود که آیا آمریکا و اروپا می‌خواهند راه دوستی را با ایران طی کنند یا نه؟

رضایی اظهار کرد: همانطور که شهادت آقا مصطفی، فرزند امام (ره) سرآغاز راهپیمایی ۲۲ بهمن شد، شهادت حاج قاسم سلیمانی هم مبدا انقلابی بزرگ خواهد شد و آمریکا را به فضل خدا از منطقه خارج خواهیم کرد.

وی گفت: آمریکا عامل ناامنی در منطقه است و مانع پیشرفت کشورهای اسلامی است و در 23 بهمن سال گذشته گام دوم انقلاب آغاز شده که مواجه شده با حوادث و مسایل بسیار مهم، گام دوم انقلاب مکمل انقلاب گذشته است.

وی با اشاره به تدوین ابلاغ بیانیه گام دوم انقلاب توسط مقام معظم رهبری، گفت: خوشبختانه هدایت‌های الهی باعث شد تا رهبری گام دوم انقلاب را آغاز کردند و گام دوم انقلاب با حوادث بسیار مهم مواجه شده، بنابراین گام دوم انقلاب خود یک انقلاب مکمل برای انقلاب گذشته است.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام اظهار کرد: امروز در اوج مبارزه آمریکا با ملت ایران صحبت از مذاکره می‌کنند، این آفتاب روشن و قیام بزرگ ملت ایران بیانگر مسئله بزرگی است.

رضایی، در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به نقش مردم تبریز در تاریخ ایران، گفت: آذربایجان در تاریخ ایران، نقش لنگر و پایگاه استوار نظام جمهوری اسلامی ایران را داشته و در حوادث بزرگ و طوفان‌های عظیمی که در ایران اتفاق افتاده، همیشه نقطه‌ای بوده که مقاومت کرده و طوفان‌ها را از سر ملت ایران، کنار زده است.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام، اضافه کرد: در مشروطه محمد علی شاه تمام استان‌های ایران را گرفت و هیچ استانی تاب مقاومت نداشت و فقط مردم تبریز و آذربایجان ۱۱ ماه مقاومت و فرصت تاریخی ایجاد کردند تا غیرت اقوام دیگر هم به جوش بیاید و روانه تهران شوند، آذربایجان مقاومت کرد و ارتش محمدعلی شاه را ۱۱ ماه در کنار دروازه‌های تبریز نگه داشت تا عشایر غیرتمند ایران از زاگرس و شمال راه افتاده و برادری خودشان را با تبریز در تهران به اثبات رساندند.

رضایی با بیان اینکه آذربایجان، پیش قراول تحولات بزرگ در ایران اسلامی بوده است، اظهار کرد: مردم تبریز با آغاز انقلاب در دی ماه سال ۵۶ و با به رگبار بستن مردم قم، تا جایی که توانستند صدای مرگ بر شاه را در تمام ایران به صدا درآوردند و در مراسم چهلم شهدای قم، اجتماعات باشکوهی را برگزار کردند و شعار مرگ بر شاه برای اولین بار از تبریز برخواست.

انتهای پیام
captcha