نکاتی که شاعران و مداحان باید رعایت کنند
کد خبر: 3879178
تاریخ انتشار : ۲۷ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۴:۵۹

نکاتی که شاعران و مداحان باید رعایت کنند

نماینده ولی فقیه در خوزستان با تأکید بر خودسازی و توجه به اخلاق از سوی سخنوران، مداحان و شاعران، گفت: استفاده از مدح‌های نابجا و تعابیر سبک و بی‌مغز درباره اهل بیت(ع) می‌تواند از آسیب‌های مداحی باشد.

نکاتی که شاعران و مداحان باید در مداحی‌ها رعایت کنند

به گزارش ایکنا از خوزستان، حجت‌الاسلام‌ والمسلمین سیدمحمدنبی موسوی‌فرد،‌ نماینده ولی فقیه در استان خوزستان،‌ در دیدار با شاعران و مداحان که شامگاه گذشته، 26 بهمن‌ماه انجام شد، با بیان اینکه والدین جایگاه ویژه‌ای از نگاه قرآن و اهل‌بیت(ع) دارند، اما حق مادر بیشتر است، اظهار کرد: برجسته‌ترین آیه‌ای که خداوند در حق اهل‌بیت(ع) نازل فرموده آیه 61 سوره آل عمران است که بخشی از آن به این موضوع اشاره دارد که همه خوبی‌ها در وجود حضرت زهرا(س) جمع شده است.

وی با بیان اینکه کار مداح استفاده از هنر برای بیان حقیقت است، به نکاتی درباره ویژگی‌های سرایش شعر در مدح اهل‌بیت(ع) پرداخت و گفت: منابعی که برای سرایش شعر از آن‌ها استفاده می‌شود، بسیار مهم است و مطالب حتماً باید از منابع متقن استخراج شوند. شعر باید خوب و مفید باشد،‌ محکم و قوی باشد،‌ بیان منقبت اهل بیت(ع) باشد، اثرگذار باشد،‌ باعث افزایش ایمان شود، پرهیز از تقلید غلط، عدم استفاده از آهنگ‌های ناهنجار و نوآوری در آهنگ و شعر، ‌عدم تحریک عصبیت‌های قومی و مذهبی،‌ از جمله نکاتی است که باید در اشعار مدح اهل‌بیت(ع) رعایت شود.

موسوی‌فرد با تأکید بر خودسازی و توجه به اخلاق از سوی سخنور، مداح و شاعر، گفت: تزلزل اخلاقی اثر همه دعوت‌ها به خداوند و نیکی را از بین می‌برد. استفاده از مدح‌های نابجا و تعابیر سبک و بی‌مغز درباره اهل بیت(ع) می‌تواند از جمله آسیب‌های مداحی باشد. 

انتهای پیام
captcha