آموزش زبان قرآن در جلسات خانگی شهر فارسان
کد خبر: 3880519
تاریخ انتشار : ۰۳ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۰:۵۹

آموزش زبان قرآن در جلسات خانگی شهر فارسان

جلسات خانگی آموزش زبان قرآن در شهر فارسان در دو بخش حفظ و مفاهیم و تفسیر به مخاطبان ارائه و مفاهیم آیات و سوره‌ها در حوزه تفسیر و تدبر نیز تشریح می‌شود.

محمود خسروی، عضو هیئت علمی گروه علوم قرآن و حدیث دانشگاه پیام نور شهرکرد در گفت‌وگو با ایکنا، با اشاره به برگزاری جلسات قرآن آموزش زبان قرآن از 20 سال گذشته تا کنون، اظهار کرد: این جلسات هفتگی در منازل اعضا برگزار می‌شود و حدود 20 نفر از جوانان 25 تا 40 ساله عضو ثابت این جلسات هستند که هر گروه‌ پس از طی دوره با گروه جدید جایگزین می‌شود.

وی در خصوص محتوای جلسات آموزش زبان قرآن، گفت: این جلسات در دو بخش حفظ و مفاهیم و تفسیر به مخاطبان ارائه می‌شود و گروهی که در حاضر در این جلسات حضور دارد در زمینه حفظ تا جزء چهار پیش رفته است، ضمن اینکه به مفاهیم آیات و سوره‌ها در حوزه تفسیر و تدبر نیز پرداخته می‌شود.

این مدرس علوم قرآن و حدیث در دانشگاه پیام نور شهرکرد با اشاره به هدف برگزاری این جلسات خانگی، تصریح کرد: هدف اصلی ایجاد انس با قرآن در میان جوانان فارسانی و آشنایی آنان با مصادیق قرآنی است.

خسروی مردمی بودن این جلسات را مورد تأکید قرار داد و افزود: این جلسات سال‌هاست که در میان مردم فارسان به خوبی جا افتاده و به صورت خودجوش و مردمی اداره می‌شوند و به تناسب شرایط، از برخی روحانیان در مباحث تفسیری دعوت به عمل می‌آید.

انتهای پیام
captcha