آخرین خبر از اعتکاف در خوزستان/ تابع نظر شورای تأمین هستیم
کد خبر: 3881308
تاریخ انتشار : ۰۶ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۱:۴۳

آخرین خبر از اعتکاف در خوزستان/ تابع نظر شورای تأمین هستیم

معاون فرهنگی اداره‌کل تبلیغات اسلامی خوزستان با بیان اینکه در برگزاری یا عدم برگزاری اعتکاف تابع نظر شورای تأمین استان یا ستاد اعتکاف در تهران هستیم، گفت: با توجه به تعطیلی مدارس و دانشگاه‌ها، قطعاً تصمیم جدی در این‌باره گرفته خواهد شد که این تصمیم بر موضوع اعتکاف تأثیرگذار است.

آخرین خبر درباره برگزاری آیین معنوی اعتکاف در خوزستان

حجت‌الاسلام سیدعلی جزایری، معاون فرهنگی اداره‌کل تبلیغات اسلامی خوزستان، در گفت‌وگو با ایکنا از خوزستان، درباره برگزاری یا عدم برگزاری آیین اعتکاف رجبیه، گفت: توصیه سازمان تبلیغات اسلامی در خصوص برگزاری اعتکاف، رعایت بهداشت و حفظ سلامت مردم است. تأکید می‌کنیم مساجد حتماً موازین بهداشتی که از سوی مسئولان بهداشتی کشور اعلام شده است را رعایت کنند تا مردم در مراسم‌های معنوی آسیب نبیند.

وی اظهار کرد: اداره‌کل تبلیغات اسلامی استان امسال برنامه‌های ویژه‌ای را در حوزه نوجوان و جوان و به ویژه برای دختران نوجوان تدارک دیده بود و پیش از این ستاد اعتکاف هم در شهرستان‌ها تشکیل شد؛ اما با توجه به وضعیتی که در کشور برای حفظ سلامتی مردم به وجود آمده است تصمیم بر این شد که نسبت به حضور مردم در مراسم معنوی اعتکاف موج‌سازی انجام ندهیم و برنامه‌های ویژه خود را در مقطع دیگری که ماه مبارک رمضان است پیگیری کنیم.

جزایری در خصوص اصل برگزاری یا عدم برگزاری اعتکاف نیز تصریح کرد: طبیعی‌ است که ما تابع مسئولان امر هستیم. همچنان که موضوع راهیان نور تعطیل شد، اگر احیانا شورای تأمین یا ستاد در تهران اعلام کرد که اعتکاف تعطیل شود، ما نیز به مساجد اعلام می‌کنیم. تاکنون خبری اعلام نشده است، جز اینکه سیاست‌های تشویقی ما در ارتباط با حضور در این مراسم یک مقدار تغییر کرده است. 

معاون فرهنگی اداره‌کل تبلیغات اسلامی خوزستان در پایان گفت: با توجه به تعطیلی مدارس و دانشگاه‌ها، قطعا تصمیم جدی در این‌باره گرفته خواهد شد. باید منتظر بمانیم که تصمیم آموزش و پرورش و دانشگاه‌ها در ادامه چه خواهد بود؛ این تصمیم‌گیری بر موضوع اعتکاف تأثیرگذار است.

انتهای پیام
captcha