بهبودی ۷ بیمار کرونایی در سمنان
کد خبر: 3883529
تاریخ انتشار : ۱۶ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۳:۳۸

بهبودی ۷ بیمار کرونایی در سمنان

رئیس دانشگاه علوم پزشکی سمنان با بیان اینکه اکنون ۸۱ بیمار مشکوک به کرونا در حوزه این دانشگاه بستری شده‌اند، گفت: در ۲۴ ساعت گذشته هفت نفر بهبود یافتند.

بهبودی ۷ بیمار کرونایی در سمنان

به گزارش ایکنا از سمنان، به نقل از روابط عمومی استانداری، نوید دانایی، رئیس دانشگاه علوم پزشکی سمنان، شب گذشته، 15 اسفندماه در پنجمین نشست پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران استانداری و کارگروه مقابله با کرونا در استان با بیان اینکه اکنون ۸۱ بیمار مشکوک به کرونا در بیمارستان‌ها و مراکز درمانی شهرهای زیرمجموعه دانشگاه علوم پزشکی سمنان بستری هستند، اظهار کرد: در ۲۴ ساعت گذشته در بیمارستان کوثر ۱۱ بیمار مشکوک به کرونا بستری و هفت نفر نیز با بهبودی کامل از بیمارستان‌ها مرخص شدند.

وی با اشاره به اینکه در بیمارستان شفا پنج نفر به دلیل بیماری کرونا بستری و پنج بیمار کرونا، معالجه و ترخیص شدند، افزود: حمایت روانی از کادر درمانی با وجود تلاش‌ها در دستور کار مسئولان و عموم مردم قرار گیرد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی سمنان با اشاره به اینکه در حال حاضر ۸۰۰ تخت بیمار در بیمارستان‌های زیر نظر دانشگاه علوم پزشکی سمنان وجود دارد و تمامی کادر درمانی برای درمان بیماران کروناویروس آمادگی دارند، یادآور شد: در روزهای گذشته شهرداران استان اقدامات خوبی در راستای ضدعفونی و گندزدایی در سطح شهر انجام دادند که این روند باید ادامه داشته باشد.

دانایی ادامه داد: با وجود تمام‌ کارهای انجام‌شده اما برخی مردم و مسئولان مبحث کروناویروس را به شوخی گرفتند که این اقدام‌ها بسیار دردناک و نگران‌کننده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی سمنان با تأکید بر اینکه نباید مباحث تخریبی در مورد بیمارستان‌ها و کادر پزشکی در فضای مجازی مطرح شود، یادآور شد: اگر بحث کروناویروس جدی گرفته نشود معلوم نیست برای استان سمنان چه اتفاقی بیفتد، مردم باید به معنای واقعی این مسئله را جدی بگیرند از سوی دیگر برخی رفتارها و تردد مردم در مناطق شهری باعث نگرانی و تأسف است؛ لذا از مردم عاجزانه می‌خواهیم که در خانه بمانند.

به گفته وی، مردم هنوز عمق فاجعه کرونا ویروس را درک نکردند و سازمان‌های مردم‌نهاد و رسانه‌ها باید برای فرهنگ‌سازی به کمک دانشگاه علوم پزشکی سمنان بشتابند؛ چرا که میزان شیوع کرونا ویروس بسیار قابل‌توجه است و مردم همچنان باید رعایت کنند.

دانایی با بیان اینکه بر اساس آمار، در موج دوم کرونا ویروس، تعداد افراد مبتلا شده در استان‌های گلستان و اصفهان ۱۰۰ درصد افزایش‌ یافته است، گفت: هر مورد مشکوک کرونا از نظر ما کرونا است مگر آنکه خلاف آن ثابت شود همچنین باید گفت جستجوی خانه به خانه بیماران مشکوک کرونا در دستور کار است اما این طرح ۱۰ تا ۱۵ روز به طول می‌انجامد و برای اجرای این طرح همکاری تمام دستگاه‌ها را لازم داریم.

وی با اشاره به اینکه نیروهایی را به‌عنوان بسیجی می‌خواهیم تا به ما کمک کنند؛ لذا برای اجرای این طرح بیش از ۸۰۰ نفر نیاز است، متذکر شد: بانک اطلاعاتی خانوار در سمنان موجود است و در طرح پایش سلامتی در هر خانواده سفیری برای تبادل اطلاعات بین خانواده و دانشگاه علوم پزشکی انتخاب می‌شود.

دانایی با تأکید بر اینکه مکان‌های اقامتی به‌ هیچ‌ عنوان مسافر نپذیرند، افزود: تأمین الکل در دستور کار است، همچنین روند تولید ماسک در استان مطلوب است اما باید افزایش پیدا کند.

انتهای پیام
captcha