شلوغی چهارشنبه آخر سال، خطر فراگیری کرونا را افزایش می‌دهد
کد خبر: 3883726
تاریخ انتشار : ۱۷ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۳:۲۴

شلوغی چهارشنبه آخر سال، خطر فراگیری کرونا را افزایش می‌دهد

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کرمانشاه گفت: شلوغی‌های جمعه و چهارشنبه آخر سال خطر جدی برای فراگیر شدن ویروس کرونا است که باید به‌طور جدی از اینگونه تجمع‌ها جلوگیری کرد.

به گزارش ایکنا از کرمانشاه، مهرداد سالاری، معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار، امروز، 17 اسفندماه در نشست ستاد اجرایی خدمات سفر استان کرمانشاه با اشاره به بیماری کرونا و سرعت واگیر بالای آن، اظهار کرد: باید از ایجاد هرگونه جاذبه‌ای در شهر که موجب اجتماع مردم می‌شود جلوگیری کنیم.

وی افزود: باید رعایت نکات ایمنی به‌گونه‌ای باشد که از شیوع این بیماری جلوگیری کنیم. پیک بیماری کرونا از 25 اسفند 98 تا 5 فروردین 99 اعلام شده؛ لذا باید تدابیر لازم را در این مدت به‌منظور کاهش شیوع بیماری داشته باشیم و بهترین کار ماندن مردم در خانه و جلوگیری از سفرهای نوروزی است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کرمانشاه گفت: سیاست گلی ما برای نوروز 99 این است که به هیچ وجه مهمان‌پذیر مردم کشور نباشیم و به این منظور هماهنگی لازم با راهداری به عمل خواهد آمد و در این راستا افرادی که از استان‌های پرخطر می‌خواهند وارد به استان شوند به‌طور جدی جلوگیری شود؛ چراکه این استان‌ها ممکن است افراد ناقل بیماری زیاد داشته باشند.

وی تصریح کرد: شرکت‌های مسافربری از تردد وسایل نقلیه عمومی بین شهرهای پرخطر و استان کرمانشاه جلوگیری کند و این‌گونه ارتباطات را قطع کنند تا بتوانیم از نشر بیماری جلوگیری کنیم.

سالاری اظهار کرد: این بیماری مشکلات بسیاری را در بحث اقتصادی گردشگری به همراه داشته است و در شرایط بحرانی قرار داریم که پس از بحران باید تدابیر لازم دیده شود.

وی با اشاره به اینکه باید نقاط جاذب بین شهرها و روستاها را به حداقل برسانیم، گفت: براساس ضوابطی که در استان تعریف شده باید نقاط گردشگری تعطیل شوند که کسی قصد سفر به این اماکن را نداشته باشد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کرمانشاه افزود: به شهرداری‌ها ابلاغ شده تا نظافت و پاکسازی شهرها و سرویس‌های بهداشتی و ضدعفونی مراکز شلوغ را به‌طور مداوم مد نظر داشته باشند تا سلامت شهروندان به خطر نیافتد.

سالاری گفت: شلوغی‌های جمعه و چهارشنبه آخر سال خطر جدی برای فراگیر شدن ویروس کرونا است که باید به‌طور جدی از اینگونه تجمعات جلوگیری کرد. برای جلوگیری از شیوع بیماری کرونا مهمانسرای دولتی به هیچ عنوان در اختیار هیچ مهمان نوروزی قرار نمی‌گیرد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کرمانشاه گفت: در صورت اپیدمی ظرفیت بیمارستان‌ها در سراسر کشور و به تبع در استان ما نیز ممکن است جوابگوی بستری بیماران نباشد؛ لذا باید این آمادگی را داشته باشیم که از ظرفیت اماکن ورزشی، راهیان‌نور و ... برای بستری بیماران استفاده کنیم.

انتهای پیام
captcha