تعطیلی جلسات قرآن سبزوار و کمک به مستمندان
کد خبر: 3886128
تاریخ انتشار : ۰۳ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۱:۱۴

تعطیلی جلسات قرآن سبزوار و کمک به مستمندان

رئیس اداره تبلیغات اسلامی سبزوار گفت: با توجه به شیوع بیماری کرونا در سبزوار، کلیه جلسات قرآنی تعطیل شده و فعلاً طرح به توان ما در حال اجراست.

تعطیلی جلسات قرآن سبزوار و کمک به مستمندانحجت‌الاسلام سیدجواد سجادی‌نژاد، رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان سبزوار در گفت‌وگو با ایکنا از خراسان رضوی، با اشاره به تعطیلی اعتکاف و جلسات قرآنی به دلیل شیوع بیماری کرونا اظهار کرد: برای پیشگیری از بیماری، تمام مراسم ادعیه گروهی نظیر برگزاری مراسم دعای کمیل و زیارت عاشورا و دعای توسل در مساجد نیز تعطیل شده است.

وی با تأکید بر رعایت مسائل بهداشتی فردی و گروهی و پرهیز از تجمعات، افزود: مبلغین و روحانیون مستقر در روستاها در کنار مردم هستند و برخی نیز با تشکیل گروه‌های مردمی در امر ضدعفونی شهرها و روستاها همراه با تولید ماسک در حال کمک به مردم هستند.

سجادی‌نژاد با بیان اینکه پویش «به توان ما» که توسط سازمان تبلیغات اسلامی در کشور در حال اجراست، آیینه‌ای از بسیج شوندگی ملت ایران است، عنوان کرد: مبلغین با جمع‌آوری کمک‌های مردمی و با اطلاع‌رسانی در کنار مسئولان و شوراها در روستاها هستند و با کمک‌هایی که از خیرین جمع‌آوری می‌شود به مستمندان و نیازمندان همان منطقه در آستانه نوروز کمک می‌شود.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی سبزوار تصریح کرد: این روزها ضدعفونی روستاها و شهرها از اهمیت بالایی برخوردار است، با توجه به کمبود ماسک در کشور، تولید ماسک یکی از نیازهای اساسی است که برخی از مبلغین و روحانیون در روستاها با تشکیل گروهای مردمی و کمک خیرین مانند روستای کهنه آب در سبزوار و شهر سلطان‌آباد در شهرستان خوشاب اقدام به تولید ماسک کردند.

وی با اشاره به لغو تمام برنامه‌های مراسم سال تحویل برای پیشگیری از شیوع کرونا در کشور خاطرنشان کرد: مردم با حضور در خانه برای جلوگیری از ابتلا به بیماری کرونا از فرصت به دست آمده برای دعا و مناجات با خدا در ماه رجب و شعبان و دعا برای سلامتی بیماران استفاده کنند.

انتهای پیام
captcha