همدلانه جهادگران برای آرامش روانی ایرانیان
کد خبر: 3886455
تاریخ انتشار : ۲۹ اسفند ۱۳۹۸ - ۰۸:۰۶

همدلانه جهادگران برای آرامش روانی ایرانیان

با شیوع ویروس کرونا و بیماری کووید 19 در استان خوزستان، گروه‌های مختلف جهادی، مردم و خیران باز هم همچون روزهای نخست سال جاری در موقع بروز سیل به کمک هموطنان خود شتافتند.

تلاشی جهادی برای آرامش روانی مردم/ فقط می‌خواهیم مردم آرامش روانی داشته باشند

به گزارش ایکنا از خوزستان، وجود مقدس پیامبر اكرم صلوات علیه در حدیثی فرموده‌اند: «من قضی لاخیهِ المُؤمنِ حاجةً كانَ كَمَن عَبَداللّه دهرا؛ هر كس یك حاجت برادر خود را برآورد، چنان است كه در همه روزگار خدا را عبادت كرده است.»

اسلام به عنوان کامل‌ترین دین همواره با تأکید بر کمک انسان‌ها به یکدیگر در گرفتارى‌ها، وعده‌ پاداش دنیوى و اخروى را به بندگان بشارت داده است و البته برای آنانی که نسبت به همنوعان خود بی‌تفاوت هستند هم عذاب را وعده می‌دهد. با شیوع ویروس کرونا و بیماری کووید 19 در استان خوزستان، گروه‌های مختلف جهادی، مردم و خیران باز هم همچون روزهای نخست سال جاری در موقع بروز سیل به کمک هموطنان خود شتافتند.

متن زیر گفت‌وگوی خبرنگار ایکنا خوزستان با تعدادی از فعالان عرصه جهاد و خدمت‌رسانی به مردم است.

حجت‌الاسلام آرش باباپور، مسئول گروه‌های جهادی بسیج طلاب حوزه‌های علمیه استان خوزستان، درباره فعالیت‌های طلاب در شرایط بروز ویروس کرونا، اظهار کرد: حوزه‌های علمیه استان خوزستان دارای ۶۰ گروه جهادی است که با توجه به شرایط پیش آمده در کشور و پیرو آن در استان، طلاب به‌صورت جهادی اقدام به ضدعفونی کردن سطح شهر می‌کنند.

وی ادامه داد: این اقدام با ضدعفونی کردن اتوبوس‌ها و تاکسی‌های شهری آغاز شده و در ادامه به بازار و معابر عمومی می‌رسد. طلاب از ۴ روز پیش فعالیتشان را آغاز کرده‌اند و تا زمانی که این ویروس ریشه‌کن شود، ادامه خواهد داشت.

مسئول گروه‌های جهادی بسیج طلاب حوزه‌های علمیه خوزستان بیان کرد: هر شب ۳۰ طلبه در قالب گروه‌های ۶ نفری اقدام به ضدعفونی کردن امکانات و معابر شهری می‌کنند.

باباپور گفت: همچنین طلاب در گروه‌های جهادی این حرکت را در شهرهای آبادان، ماهشهر، خرمشهر و شوشتر هم انجام می‌دهند.

همچنین صادق هلالی، مسئول گروه جهادی مسجد الغدیر اهواز با اشاره به این که یک هفته بعد از شیوع ویروس کرونا در خوزستان کارگاهی را برای تولید ماسک راه‌اندازی کردیم، گفت: این کار را در زمانی انجام دادیم که تعدادی از فروشندگان، ماسک را که از جمله لوازم مورد نیاز مردم بود احتکار کردند. 

وی ادامه داد: در حال حاضر لوازمی که تولید می‌شود را در مناطق حاشیه اهواز، میان افراد کارتن‌خواب، کودکان کار، رفتگران و آنانی که بضاعت آنچنانی برای تأمین لوازم بهداشتی ندارند توزیع می‌کنیم. همچنین ضدعفونی کردن مناطق حاشیه اهواز را آغاز کرده‌ایم و در این راستا با همکاری بهداشت و درمان غرب و شرق اهواز و قرارگاه کربلا با در اختیار داشتن ماشین گندزدایی، معابر شهری را ضدعفونی می‌کنیم. 

هلالی گفت: همچنین می‌خواهیم کارگاه دوم را به زودی راه‌اندازی کنیم که اختصاص به دوخت لباس برای پرستاران دارد. در این راه خیران و مردم به ما کمک کرده‌اند اما هستند همیشه کسانی که به جای کمک در راه خدمت‌رسانی به مردم، سنگ‌اندازی کنند. 

مسئول گروه جهادی مسجد الغدیر اهواز بیان کرد: ۱۵۰ نفر از بچه‌های گروه‌های جهادی سراسر اهواز را در گروه‌های پانزده نفری دسته‌بندی کرده‌ایم که هر شب اقدام به گندزدایی از اتوبوس‌ها و معابر عمومی می‌کنند. 

وی بیان کرد: ما تا نابودی این ویروس پای کار خدمت به مردم هستیم و می‌خواهیم به مردم انرژی مثبت دهیم. فقط و فقط هدف ما ایجاد آرامش روانی برای مردم است. 

همچنین سعید حمادی از فعالان مسجد علی بن موسی الرضا(ع) کوی انقلاب اهواز درباره فعالیت‌های گروه جهادی این مسجد در مبارزه با ویروس کرونا گفت: از حدود ۱۰ شب پیش بسیجیان مسجد را به خط کرده‌ایم و با در اختیار داشتن دستگاه آب‌پاش و شستشو هر شب ۲ تا ۳ ساعت منطقه خودمان شامل کمپلو شمالی و جنوبی را ضدعفونی و گندزدایی می‌کنیم.

وی ادامه داد: همچنین ضدعفونی کردن پمپ بنزین‌ها و جایگاه‌های سی ان جی و معابر شهری هم از جمله دیگر فعالیت‌های ما است. این فعالیت‌ها از سوی بچه‌های مسجد علی بن موسی الرضا و هیئت احرار الحسین صورت می‌گیرد.

علاوه بر همت فعالان مساجد و طلاب، بانوان خیر و نیکوکار اهوازی هم در آستان علی‌بن مهزیار اهوازی گردهم آمده‌اند و با تولید ماسک به مردم و هموطنان و همشهریان خود در این روزهای سخت کمک می‌کنند. البته هستند متمولان خیری که با مال و دارایی خود در این مسیر می‌خواهند به مردم کمک کنند. 

از آنجا که انسان فردی اجتماعی آفریده شده، مشارکت در کارجمعی از افسردگی و انزوا جلوگیری می‌کند و به فرد احساس مفیدبودن را می‌بخشد. در فرآیند کمک‌ها و فعالیت‌های اجتماعی خیرخواهانه تفاوت انسان‌ها از بین می‌رود و باعث می‌شود که همه آدم‌ها به یک چشم دیده شوند. اولین سود و منفعت کار خیر برای خود فرد خَیِر است چراکه باعث ارتقای روحی و معنوی او می‌شود.

انتهای پیام
captcha