تلاش مدافعان سلامت مصداق بارز ایثار اجتماعی است
کد خبر: 3891338
تاریخ انتشار : ۲۵ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۲:۵۲

تلاش مدافعان سلامت مصداق بارز ایثار اجتماعی است

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان زنجان با تأکید بر اینکه مدیریت شایسته جامعه به فعالیت‌های ایثارگرانه احتیاج دارد، گفت: مدافعان سلامت مصداق بارز ایثار اجتماعی هستند.

مدافعان سلامت مصداق بارز ایثار اجتماعی هستندعلی کاظمی، مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان زنجان، در گفت‌وگو با ایکنا از زنجان، ضمن قدردانی از تلاش‌ مدافعان سلامت و آرزوی شفای بیماران اظهار کرد: اسدالله شیخ جابری که از کارکنان مرکز آموزشی درمانی تخصصی و فوق‌تخصصی بیمارستان آیت‌الله موسوی بود در اثر ابتلا به بیماری کرونا جان خود را از دست داد و نخستین شهید خدمت حوزه سلامت استان نام گرفت.

وی با اشاره به اینکه بنیاد شهید و امور ایثارگران برای بزرگداشت روز شهدا در طول 3 سال گذشته شعارهایی همچون ایثار ادامه دارد، را محور فعالیت‌های خود قرار داده است، تصریح کرد: اگر جنگ تحمیلی هم اتفاق نمی‌افتاد ما به ترویج فرهنگ ایثار احتیاج داشتیم؛ چراکه با این روحیه مدیریت جامعه بهتر پیش می‌رود و امروز فعالیت مدافعان سلامت مصداق بارز ایثار اجتماعی است.

این مسئول با اشاره به اینکه در طول انقلاب شهدای بسیاری در عرصه سلامت جان خود را فدا کردند، ابراز کرد: یادواره‌های مختلفی برای شهدای پرستار، بهورز و پزشک برگزار شده است و تاکنون اطلاعات 126 نفر از ایثارگران سلامت را جمع‌آوری کردیم و تلاش داریم که کتابچه‌هایی در این خصوص به چاپ برسانیم؛ چراکه معمولاً این افراد ناگفته‌هایی از لحظات آخر زندگی شهدا و رزمندگان را دیده و شنیده‌اند.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان زنجان ادامه داد: در استان زنجان نام 3 هزار شهید، 7 هزار و 500 جانباز و 586 آزاده به ثبت رسیده و در مجموع 10 هزار خانوار معادل جمعیت 50 هزار نفری در ارتباط مستقیم با بنیاد شهید هستند و از خدمات این نهاد در حوزه‌های مربوط بهره‌مند می‌شوند.

وی با اشاره به اینکه به دلیل شیوع بیماری کرونا، نهضت دیدار با خانواده‌های شهدا و ایثارگران به شکل حضوری تا اطلاع ثانوی لغو شده است، بیان کرد: در حال حاضر طرح سپاس و پایش سلامت جانبازان و پدران و مادران شهدا برای پیگیری اوضاع این خانواده‌ها به شکل تلفنی انجام و خدمات غیرحضوری به آن‌ها ارائه می‌شود.

کاظمی با اشاره به اینکه تلفن 1616 به شکل 24 ساعته پاسخگوی افراد زیر پوشش بنیاد شهید و امور ایثارگران است، ادامه داد: در طول این ایام 2 هزار و 749 تماس با این سامانه برقرار شده و تماس‌ها ثبت و پیگیری‌های لازم در حوزه بهداشت و درمان و سایر خدمات انجام می‌شود.

وی افزود: با تقسیم‌بندی انجام شده بیش از 1700 تماس با جانبازان بالای 70 درصد، شیمیایی و عارضه‌دار برقرار شده و ضمن پیگیری شرایط روحی و جسمی و ارائه توصیه‌های بهداشتی، در مرحله نخست بیش از 1000 پک بهداشتی رایگان بین این افراد توزیع شده و حتی خانواده‌های پرخطر دو یا سه مرحله این بسته‌ها را دریافت کردند.

این مسئول با اشاره به اینکه جانبازان و پدران و مادران شهدا جزو گروه‌های پرخطر در مقابل بیماری کرونا محسوب می‌شوند، یادآور شد: در حال حاضر 5 نفر از افراد زیر پوشش این نهاد به بیماری کرونا مبتلا و بستری هستند، 4 نفر بهبود یافتند و متأسفانه 4 نفر فوت کردند.

انتهای پیام
captcha