اجرای جلسات قرآن سبزوار از طریق فضای مجازی در ماه رمضان
کد خبر: 3894090
تاریخ انتشار : ۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۳:۳۰

اجرای جلسات قرآن سبزوار از طریق فضای مجازی در ماه رمضان

هیئت امنای هر یک از بقاع متبرکه با استفاده از ظرفیتی که در فضای مجازی ایجاد کرده، برنامه‌های جلسات قرآنی، ادعیه، مناجات‌خوانی و زیارت مجازی را از این طریق به دلیل بسته بودن اماکن زیارتی برای پیشگیری از کرونا دنبال خواهند کرد.

اجرای جلسات قرآن سبزوار از طریق فضای مجازی در ماه رمضانحجت‌الاسلام جعفر مهدوی‌خواه، رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان سبزوار در گفت‌وگو با ایکنا از خراسان رضوی، با بیان اینکه به‌مناسبت فرا رسیدن ماه مبارک رمضان و در راستای رزمایش همدلی در پاسخ به ندای رهبر معظم انقلاب 1500 کیلوگرم گوشت قرمز به همراه 2500 کیلوگرم گوشت سفید از محل موقوفات مرتبط بین مستمندان و نیازمندان شهرستان‌های سبزوار و خوشاب توزیع می‌شود، اظهار کرد: بخشی از این بسته‌های معیشتی مربوط به سادات است که در شهرهای روداب و ششتمد نیز توزیع خواهند شد.

وی با اشاره به همکاری مراکز نیکوکاری اوقاف با کمیته امداد و جلوگیری از موازی‌کاری، اضافه کرد: برای افزایش بازدهی، تقسیم کار انجام شده و برخی از بسته‌های معیشتی بین نیازمندان روستاها توزیع می‌شود.

مهدوی‌خواه گفت: در کنار گوشت توزیع شده که به 1500 خانواده اختصاص دارد، 3750 لیتر مایع شستشوی دست برای پیشگیری از کرونا رایگان در اختیار خانواده‌ها قرار می‌گیرد. همچنین در شهرستان خوشاب نیز با مواد ضدعفونی خریداری شده و مخلوط با آب، 120 هزار لیتر مایع ضدعفونی تهیه و روستاها و شهرهای شهرستان خوشاب با کمک سپاه خوشاب، بسیج و نیروهای مردمی معابر، مساجد و محیط شهرها و روستاهای مورد نظر ضدعفونی شد.

رئیس اداره اوقاف سبزوار همچنین در رابطه با برنامه‌های مذهبی بقاع متبرکه در ایام ماه ضیافت الهی نیز تصریح کرد: هیئت امنای هریک از بقاع متبرکه با استفاده از ظرفیتی که در فضای مجازی ایجاد کرده، برنامه‌های جلسات قرآنی، ادعیه، مناجات خوانی و زیارت مجازی را از این طریق به دلیل بسته بودن اماکن زیارتی برای پیشگیری از کرونا پخش خواهند کرد.

وی بیان کرد: در صورت باز بودن امکان مقدسه مدیریت رفت و آمد افراد در حال حاضر برای پیشگیری از کرونا و برگزاری جلسات قرآنی سخت است، بیان کرد: تا زمانی که ستاد پیشگیری از کرونا تصمیم بر بسته بودن این اماکن را داشته باشند ما نیز تابع قوانین کشور هستیم.

انتهای پیام
captcha