مناطق جنوب کشور به ۵۰ هزار جلد قرآن نیاز دارند
کد خبر: 3896369
تاریخ انتشار : ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۲:۳۱

مناطق جنوب کشور به ۵۰ هزار جلد قرآن نیاز دارند

رئیس هیئت مدیره مجمع خیرین قرآن و عترت استان اصفهان گفت: بیش از ۵۰ هزار جلد قرآن برای مناطق جنوب کشور مورد نیاز است و افراد می‌توانند قرآن‌های اضافه بر نیاز خود را به مجمع خیرین قرآن و عترت استان اصفهان تحویل دهند.

مناطق جنوب کشور به 50 هزار جلد قرآن نیاز دارند

علی فضیلتی، رئیس هیئت مدیره مجمع خیرین قرآن و عترت استان اصفهان، در گفت‌و‌گو با ایکنا از اصفهان، درباره فعالیت این مؤسسه در دوران شیوع ویروس کرونا، اظهار کرد: مجمع خیرین قرآن و عترت استان اصفهان با همکاری خیریه شهید محمد گلشیرازی، 40 هزار ماسک تهیه کرد و در اختیار بهزیستی استان اصفهان قرار داد. همچنین به دنبال جاری شدن سیل در منطقه زهکلوت کرمان که با شیوع ویروس کرونا همزمان شد، به کمک فعالان قرآنی این منطقه از جمله مدیران خانه‌های قرآنی و مربیان و نیز سیل‌زدگان شتافتیم.

وی افزود: در شهر اصفهان تلاش کردیم تا شرایط آموزشی را به آموزش از راه دور تغییر دهیم و درصدد هستیم تا این خدمات را به استان‌های دیگر نیز ارائه دهیم. پیش از این برنامه‌ها به صورت آموزش حضوری بود و طی پنج سال، 120 دوره آموزشی حضوری برگزار کردیم که درصدد هستیم تا بخشی از این دوره‌ها را به آموزش‌های غیرحضوری تبدیل کنیم و در روند آموزش‌ها تغییر به وجود آوریم. رویکرد ما، استفاده بیشتر از فضای مجازی از طریق چهار پایگاه اطلاع‌رسانی است که در اختیار داریم و اکنون نیز در حال برگزاری مسابقه صحیفه سجادیه به صورت آنلاین هستیم و 13 استان نیز در این خصوص با ما همکاری می‌کنند.

رئیس هیئت مدیره مجمع خیرین قرآن و عترت استان اصفهان با بیان اینکه آموزش‌های غیرحضوری این مؤسسه به تازگی راه‌اندازی شده است، اضافه کرد: پایگاه‌های اطلاع‌رسانی مرتباً به‌روزرسانی می‌شوند و تلاش می‌کنیم تا منبع اطلاعاتی قوی‌تری را به وجود آوریم. همچنین به مربیان و مدیران خانه‌های قرآنی روستایی و مناطق محروم برای فائق آمدن بر مشکلات اقتصادی و جذب خیرین قرآنی آموزش دادیم. همه ما به نوعی از شرایط ناشی از شیوع ویروس کرونا تاثیر پذیرفته‌ایم، ولی سعی ما بر این است که تا یک ماه آینده بر ارائه هر چه بیشتر آموزش‌های غیرحضوری متمرکز شویم.

فضیلتی بیان کرد: مجمع خیرین قرآن و عترت استان اصفهان تلاش کرده است تا همدلی و کمک مؤمنانه خود را بر تهیه و توزیع قرآن در خانه‌ها و مناطقی که این کتاب آسمانی را در اختیار ندارند، قرار دهد. من از همین جا درخواست می‌کنم کسانی که قرآن نو یا در حد نو اضافه بر نیاز خود در خانه‌هایشان دارند، آنها را به مجمع خیرین قرآن و عترت استان اصفهان واقع در خیابان دشتستان، کوچه 37، پلاک 217 تحویل دهند، چون در مناطق جنوب کشور نیاز شدیدی به فعالیت‌های قرآنی وجود دارد و خانواده‌های زیادی هستند که قرآن در اختیار ندارند و بیش از 50 هزار جلد قرآن نیاز است. ما معتقدیم مومنانه‌ترین کمک در ماه مبارک رمضان این است که اجازه ندهیم هیچ خانه‌ای به خصوص در جنوب کشور، بدون قرآن باشد.

وی تصریح کرد: فعالیت مجمع خیرین قرآن و عترت استان اصفهان محدود به این استان نیست و به صورت کشوری عمل می‌کند. در رابطه با مباحث آموزشی و توان‌افزایی مدیران، به غیر از استان‌های آذربایجان غربی و شرقی، در 29 استان دیگر همکاری و فعالیت داریم و در حد توان خود آماده خدمت‌رسانی و کمک به آنها هستیم.

 

انتهای پیام
captcha