سیر نزولی و صعودی زلزله فیروزآباد / مردم هوشیار باشند
کد خبر: 3897264
تاریخ انتشار : ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۱:۴۲

سیر نزولی و صعودی زلزله فیروزآباد / مردم هوشیار باشند

به‎دنبال وقوع زلزله ۵ ریشتری ظهر چهارشنبه، ۱۸ اردیبهشت‌ ماه در فیروزآباد الشتر این شهر بامداد امروز شاهد وقوع یک زلزله 4 ریشتری بود.

روند صعودی زلزله فیروزآباد / مردم نکات ایمنی را رعایت کنندبه گزارش ایکنا از لرستان، مهدی پازوکی، سرپرست مدیریت بحران لرستان امروز، 19 اردیبهشت ماه در جمع خبرنگاران، گفت: در پی وقوع زمین لرزه 4 ریشتری فیروزآباد الشتر در بامداد امروز، فرمانداری و ستاد بحران شهرستان‌های سلسله، دلفان، چگنی و خرم‌آباد به حالت آماده‌باش درآمدند.

وی با بیان این‌که تاکنون خسارتی از این زمین‌لرزه گزارش نشده اما شهروندان باید همچنان هوشیار باشند، افزود: با توجه به زمین‌لرزه پنج ریشتری چهارشنبه در فیروزآباد و به‌دلیل این‌که روند زلزله سیر صعودی و نزولی داشته و دوباره صعودی شده است، زمان، وضعیت و بزرگی زمین لرزه بعدی مشخص نیست بنابراین مردم باید نکات ایمنی را رعایت کرده و برای مقابله با هرگونه اتفاقی آماده باشند.

ازدحام جمعیت در پارک‌ها، زنجیره انتقال کرونا را شکست

بنا بر این گزارش، وقوع زمین لرزه نسبتاً شدید بامداد امروز در لرستان، موجب تجمع مردم در پارک‌هایی شد که بیش از یک ماه به‌دلیل پیشگیری از شیوع کرونا ورود به آن‌ها ممنوع بود اما اکنون به لطف زمین لرزه به اجبار میزبان دوباره شهروندان شدند.

زمین لرزه پنج ریشتری چهارشنبه هفته جاری با مرکزیت فیروزآباد الشتر شهرهای مختلف لرستان را لرزاند که اضطراب این حادثه بامداد امروز جمعه با خبر زمین لرزه پنج ریشتری تهران یادآوری شد.

در حالی‌که فعالان مجازی لرستان در حال تبادل اطلاعات زمین لرزه تهران بودند ساعت یک و ۴۶ دقیقه بامداد زمین لرزه جدید چهار ریشتری فیروزآباد دوباره الشتر، خرم‌آباد، نورآباد و چگنی و روستاهای اطراف آن‌ها را لرزاند.

دقایقی پس از وقوع این حادثه شهروندان با جمع‌آوری ضروریات اولیه راهی پارک‌ها و بوستان‌هایی شدند که از اواخر سال گذشته به‌دلیل کرونا ورود به آن‌ها ممنوع بود و زمین لرزه قرق آن‌ها را شکست.

ازدحام جمعیت در محل دریاچه تفریحی کیو و زیباکنار خرم‌آباد به حدی بالا بود که به سختی جایی برای پارک خودرو یافت می‌شد.همچنین بسیاری از شهروندان بدون رعایت پُروتکل‌های بهداشتی کرونا و بدون استفاده از ماسک و دستکش در این منطقه حضور یافتند و جالب این‌که دستفروشان نیز در این منطقه در حال فروش باقالی، چاغاله بادام، چای و برخی تنقلات بودند.

به نظر می‌رسد مسئولان باید به موازات هوشیار و آماده کردن مردم برای ایمنی در مقابل زلزله، فاصله‌گذاری اجتماعی و رعایت پروتکل‌های بهداشتی ویژه کرونا را یادآوری کنند تا فرار از زمین لرزه و ازدحام در اماکن مختلف منجر به تشدید روند صعودی ابتلا به کرونا نشود.

یادآور می‌شود، زمین لرزه‌ای به بزرگی چهار ریشتر ساعت یک و ۴۶ دقیقه بامداد امروز جمعه، 19 اردیبهشت ماه فیروزآباد الشتر را لرزاند که در شهرهای هم‌جوار نیز احساس شد این در حالی‌است که ظهر چهارشنبه نیز زمین لرزه ۵.۱ ریشتری با مرکزیت فیروزآباد لرستان را لرزاند.

انتهای پیام
captcha