تشریح فعالیت‌های قرارگاه دانشگاهی مبارزه با کرونا چهار‌محال‌وبختیاری
کد خبر: 3899130
تاریخ انتشار : ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۰:۳۰

تشریح فعالیت‌های قرارگاه دانشگاهی مبارزه با کرونا چهار‌محال‌وبختیاری

دبیر قرارگاه دانشگاهی مبارزه با کرونا چهار‌محال‌وبختیاری به تشریح اهداف و اقدامات این قرارگاه در جبهه مبارزه با کرونا در استان پرداخت.

حجت‌الاسلام والمسلمین سعید صفی، رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های چهار‌محال‌وبختیاری و دبیر قرارگاه دانشگاهی مبارزه با کرونا در استان در گفت‌وگو با ایکنا از چهارمحال‌وبختیاری، اظهار کرد: از ابتدای شیوع ویروس کرونا در استان، مجموعه نهادهای انقلابی پای کار آمدند و نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها نیز قرارگاه فرهنگی و جهادی مبارزه با کرونا را تشکیل داد.

وی با برشمردن اهداف قرارگاه دانشگاهی مبارزه با کرونا، گفت: ایجاد انسجام در مجموعه فعالیت‌های دانشگاهی مرتبط با کرونا در استان، جریان‌سازی، جهت‌دهی و اطلاع‌رسانی کارهای علمی دانشگاه، مباحث فرهنگی، پژوهشی و جهادی مرتبط با موضوع کرونا، مدیریت نیروهای اجتماعی برای تقویت جبهه مبارزه با کرونا و ایجاد پویش‌های همگانی و فعالیت‌های عام‌المنفعه مورد نیاز این دوره خاص، از اهداف قرارگاه هستند‌.

حجت‌الاسلام صفی بیان کرد: اصول عملیاتی قرارگاه دانشگاهی مبارزه با کرونا که از سوی نهاد نمایندگی در دانشگاه‌ها ایجاد شد، شامل رصد کارهای زمین‌مانده که باید انجام شود، استفاده حداکثری و بهینه از ظرفیت فضای نخبگانی دانشگاه‌ها و جلوگیری از ناهماهنگی و موازی‌کاری مجموعه دانشگاهی در میدان مبارزه با کرونا می‌باشد.

الگوی ارزشی قرارگاه دانشگاهی مبارزه با کرونا

عضو هیئت علمی دانشگاه شهرکرد با بیان اینکه قرارگاه دانشگاهی دارای یک الگوی ارزشی است، ادامه داد: این الگوی ارزشی بر اساس تاکیدات مقام معظم رهبری شکل گرفت که دارای سه مؤلفه‌ تکیه بر خداوند، مسئول مجاهده‌گر و مردم جهادی است.

حجت‌الاسلام صفی در تبیین ساختار قرارگاه دانشگاهی مبارزه با کرونا در استان، تصریح کرد: این قرارگاه با ۶ کار گروه محول شده به دانشگاه‌های استان فعالیت خود را آغاز کرد، کار گروه آموزشی و پژوهشی در دانشگاه آزاد، کارگروه جهادی در دانشگاه علوم پزشکی، کارگروه فرهنگی در دانشگاه پیام نور، کارگروه تبلیغات، اطلاع‌رسانی و فضای مجازی در دانشگاه شهرکرد و کارگروه خیران در دانشگاه فرهنگیان تشکیل شدند.

وی اضافه کرد: کارگروه‌های اقتصاد و اشتغال به دانشگاه‌های علمی کاربردی و فنی حرفه‌ای محول شد، ضمن اینکه جهاد دانشگاهی، بنیاد نخبگان استان و پارک علم و فناوری به مجموعه اضافه شدند.

حجت‌الاسلام صفی تاکید کرد: قطعا هدف کوتاه‌مدت قرارگاه دانشگاهی مبارزه با کرونا در ایام کرونایی دنبال می‌شود اما برای ادامه فعالیت این مجموعه در دوران پسا کرونا نیز برنامه بلندمدت وجود دارد، روسای تمام دانشگاه‌های استان پای کار هستند و رئیس دانشگاه شهرکرد ریاست قرارگاه را بر عهده دارد.

کمک نیم‌میلیاردی دانشگاهیان استان برای مبارزه با کرونا 

دبیر قرارگاه دانشگاهی مبارزه با کرونا استان در تشریح برخی فعالیت‌های این قرارگاه‌، بیان کرد: ایجاد پویش همگانی با عنوان «مدافع سلامت ممنونیم» در راستای قدردانی از جهادگران سلامت و کادر نظام درمانی و مسئولان نهادهای دخیل در مبارزه با کرونا یکی از اقدامات این قرارگاه بوده است.

حجت‌الاسلام صفی بیان کرد: کارگروه خیران توانست با راه‌اندازی پویش «انفاق» کمک‌های خوبی را از جانب اساتید و کارمندان دانشگاه‌ها دریافت کند که تاکنون مبلغی حدود ۵۰۰ میلیون تومان تهیه و برای تهیه تجهیزات مورد نیاز کادر درمانی و نیز نیازمندان متضرر از کرونا صرف شده است.

استادیار گروه معارف اسلامی دانشگاه شهرکرد ادامه داد: در همین راستا صندوق خیران در دانشگاه ایجاد شد تا کمک‌ها جمع‌آوری و به دانشجویان نیازمند و یا افراد مرتبط با دانشگاه که در جریان کرونا دچار آسیب شدند، اختصاص بیابد، در این راستا بانک اطلاعاتی از خیران و افراد نیازمند ایجاد شده است.

حجت‌الاسلام صفی با ذکر برخی اقدامات کارگروه فرهنگی قرارگاه، تصریح کرد: برگزاری مسابقات کتابخوانی در ایام ماه مبارک رمضان، برگزاری مسابقات مذهبی و دینی و پاسخ به شبهات، مشاوره کلینیک مجازی دانشگاه با حضور اساتید روانشناسی و ... از جمله این اقدامات هستند.

وی پیگیری برای برگزاری یک همایش ملی با موضوع بیماری کووید-۱۹ را از اقدامات کارگروه پژوهشی خواند و گفت: این کارگروه همچنین حمایت از مقالات و طرح‌های پژوهشی مرتبط با موضوع کرونا را در دستور کار قرار داده است.

مدرس دانشگاه در استان گفت: در مبحث اقتصاد و اشتغال پیگیری برای ایجاد یک کلینیک درمانی و کارگاه‌های توانمندسازی در دستور کار قرار دارد.

انتهای پیام
captcha