ماه مبارک رمضان؛ مقدمه فراهم کردن زمینه‌های رشد معنوی است
کد خبر: 3899196
تاریخ انتشار : ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۱:۲۸

ماه مبارک رمضان؛ مقدمه فراهم کردن زمینه‌های رشد معنوی است

روحانی مبلغ دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه محقق اردبیلی، گفت: ماه مبارک رمضان، پیش زمینه‌ای برای شب‌های قدر و فراهم کردن زمینه‌های رشد معنوی است، فلذا باید تک تک لحظه‌های شب قدر را فضیلت شمرد و این شب هارا برتر از هزار ماه دانست.

ماه مبارک رمضان؛ مقدمه فراهم کردن زمینه‌های رشد معنوی استسیدحسین موسوی، روحانی مبلغ دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه محقق اردبیلی، در گفتگو با ایکنا از اردبیل، گفت: رمضان تنها ماهی است که نام مبارکش در قرآن آمده که اهمیت این ماه را می‌رساند، به گفته عرفا، برای عبد، ماه سلوک روحی است و باید تمامی ماه‌های پر فضیلتی مانند رجب و شعبان را مقدمه‌ای برای ورود به ماه مبارک رمضان دانست.
وی با اشاره به فرموده رسول اکرم(ص)، افزود: «رمضان، ماهی است که نزد خداوند از همه ماه ها، روز هایش از همه روز ها، شب هایش از همه شب‌ها و لحظه هایش از همه لحظه‌ها برتر است».
موسوی تصریح کرد: ماه مبارک رمضان، مقدمه‌ای برای شب‌های قدر و فراهم کردن زمینه‌های رشد معنوی، در این ماه تکریم است، فلذا باید تک تک لحظه‌های شب قدر را فضیلت شمرد و این شب‌ها را برتر از هزار ماه دانست.
روحانی مبلغ نهاد رهبری در دانشگاه محقق اردبیلی، با اشاره به آیاتی از سوره دخان، در خصوص نزول قرآن در شب‌های قدر، گفت: قرآن کریم، در این شب‌ها بر بشریت نازل شده و در آن شب هر امری بر اساس حکمت خداوندی، تدبیر و تعیین می‌گردد و همه مقدرات عالم و انسان از قبیل حیات و ممات، بر اساس لیاقت‌ها و زمینه سازی خود آن‌ها تعیین می‌شود.
وی خاطر نشان کرد: شب قدر، جلوه گر وعده انسان با خدا و رها شدن از منیت‌ها و غرق در رحمت و محبت خداوند است.
موسوی با توجه به آیه شریفه (سلام هی حتی مطلع الفجر)، بیان کرد: شب قدر، شبی مملو از سلامتی و درود و سرشار از خیر و برکت، پیوسته و برقرار تا دمیدن صبح است.
حقیقت شب‌های قدر
روحانی مبلغ نهاد رهبری در دانشگاه محقق اردبیلی، با اشاره به فرموده امام صادق (ع) در تفسیر فرات کوفی، تصریح افزود: «فمن عرف فاطمه حق معرفتها، فقد ادرک لیله القدر»، اللیله، حضرت فاطمه، است و القدر، خداوند متعال است، پس هر کس که فاطمه و مقام ایشان، را به حقیقت بشناسد، حتماً شب قدر را درک کرده است.
وی اظهار کرد: همانگونه که شب قدر، براى مردم مایه رحمت و برکت است، وجود مادر امامان، فاطمه زهرا (س) نیز مایه خیر و رحمت بسیارى براى جهان و جهانیان است.
وی خاطر نشان کرد: زهرا(س) رمز و راز بقاى اسلام محمدى(ص)، حلقه اتصال نبوت و امامت، وارث رسالت، حامى امامت و حامل ولایت است، فاطمه که خود خیر کثیر جارى در جهان و باقى در هر زمان است، کوثر وجود یازده امام به ویژه امام آخرین هست تا آن منجى انسان‏ها و تحقق بخش اهداف نبوت و امامت، ظهور کند؛ بنابراین شب قدر، شب امامت و ولایت است و حقیقت لیلة القدر در این عصر، وجود مبارک حضرت مهدی(عج) است که حجت خدا، واسطه فیض و ولىّ مطلق وامام موعود، و عِدْل قرآن است و مخلص کلام که او خود، صاحب شب قدر است.

انتهای پیام
captcha