فعالیت تازه موسسات قرآنی در فضای مجازی / حمایت‌ها به‌وقت باشد
کد خبر: 3903027
تاریخ انتشار : ۱۶ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۱:۰۹

فعالیت تازه موسسات قرآنی در فضای مجازی / حمایت‌ها به‌وقت باشد

مدیر موسسه قرآنی نورالهادی خرمشهر با اشاره به لزوم کمک به موسسات قرآنی، گفت: اگر حمایت را به وقت باشد حتماً مثمرثمر است و نیرو و انگیزه‌ای برای مدیران و مربیان است تا با قوت قلب بیشتری کار خود را انجام دهند. در حال حاضر ما اثر ملموسی از کمک و حمایت ندیده‌ایم. بسیاری از موسسات تعطیل و نیمه‌تعطیل هستند و مربیان سه ماه است که حقوق دریافت نکرده‌اند.

رضا علیپور

رضا علیپور، مدیر موسسه قرآنی نورالهادی خرمشهر در گفت‌وگو با ایکنا از خوزستان با اشاره به فعالیت‌های موسسات قرآنی در دوران شروع بیماری کووید ۱۹ و ویروس کرونا گفت: فعالیت‌های موسسات قرآنی در این مدت به دو بخش آموزشی و کمک به مردم در قالب طرح مواسات تقسیم شده است؛ در این دوران موسسات با برنامه‌های مختلف و با استفاده از شبکه‌های مجازی در رشته‌های تجوید، روخوانی و حفظ مجازی وارد فضای آموزشی شدند.

وی بیان کرد: با وجود محدودیت‌هایی همچون نبود امکانات لازم که موسسات با آن دست به گریبان بودند اما بسیاری از آنها پیشقدم شده و انگیزه‌ای برای موسسات کوچک شدند تا آنها هم در این زمینه فعالیت داشته باشند. هر چند که این فعالیت‌ها اندک باشد اما قابل قبول است. همچنین موسسات در قالب طرح مواسات فضای موسسه خود را به محیط کارگاهی تبدیل کرده و اقدام به تهیه و تولید وسایل بهداشتی مورد نیاز مردم کردند.

علیپور افزود: علاوه بر آموزش مجازی به قرآن‌آموزان در فضای اینستاگرام و واتساپ، اقدام دیگری از سوی یکی از موسسات انجام شد که آن هم گفت‌وگو با استادان کشوری و بین‌المللی قرآن کریم در زمینه داوری، قواعد قرائت قرآن، برگزاری جلسات قرآن، کیفیت برگزاری آنها و ابتهال بوده است که برای اولین بار موسسات به این شکل در این زمینه وارد شدند.

مدیر موسسه قرآنی نورالهادی خرمشهر گفت: وقتی که ما در موسسه آموزش حفظ مجازی قرآن کریم را آغاز کردیم علاوه بر استان خوزستان، از استان‌های دیگر هم قرآن‌آموز داشتیم که نشان دهنده این است طرح آموزشی حفظ، خوب بوده است. برای تبلیغات هم از فضای مجازی اینستاگرام و واتساپ استفاده کردیم؛ یکی از مزیت‌های فضای مجازی این است که داده‌ها و محتوای تولیدشده به سرعت گسترش پیدا می‌کند. 

وی ادامه داد: اقدام دیگری که در موسسه نورالهادی خرمشهر انجام داده‌ایم خرید یک سامانه پیامکی است که در آن افراد با استفاده از یک کد دستوری، رشته آموزشی موردنظرشان را انتخاب می‌کنند و اطلاعات فردی آنها برای ما پیامک می‌شود و ما از طریق واتساپ با آنها ارتباط برقرار می‌کنیم و ثبت‌نام‌ها انجام می‌شود و به استادان خانم و آقا معرفی می‌شوند.

علیپور گفت: ویروس کرونا هم جنبه مثبت دارد و هم جنبه منفی؛ اگر بگوییم الان که بیماری هست در خانه بنشینیم و دست روی دست بگذاریم تا موضوع حل شود که نمی‌شود. برخی از مدیران موسسات با ریسک بالا اما با رعایت اصول بهداشتی فعالیت خود را ادامه دادند و همین موضوع باعث شد که فکرهای خوبی به ثمر بنشیند. کار به آنجا رسیده که اگر این بیماری هم برطرف شود باز هم موسسات قرآنی در کنار آموزش‌های حضوری، از فضای مجازی برای آموزش استفاده خواهند کرد. 

مدیر موسسه قرآنی نورالهادی خرمشهر افزود: البته بسیاری از موسسات هم هستند که به دلیل عدم استقبال خانواده‌ها از آموزش‌های فضای مجازی، مشکلات اینترنتی و تلفنی نتوانستند خود را با شرایط همراه کنند.

وی با اشاره به کمک به موسسات از سوی نهادهای دولتی ذیربط، تصریح کرد: در حال حاضر به موسسات گفته شده، ثبت‌نام کنید تا حمایت شوید اما ما تا الان آثار ملموس آن را ندیده‌ایم. بسیاری از موسسات تعطیل و نیمه‌تعطیل هستند و مربیان سه ماه است که حقوق دریافت نکرده‌اند. همانطور که موسسات با نیروهای مردمی و کمک خیران تا الان پیش آمدند، مسئولان هم پای کار بیایند و کارها و طرح‌های آنها را ببینند و حمایت کنند. اینگونه نباشد که بعد از گذشت یکسال یادشان بیاید که موسسات در دوران کرونا دوره‌های آموزشی برگزار کردند و مبلغ حمایتی آن زمان پرداخت شود. اگر حمایت را به وقت باشد حتماً مثمرثمر است و نیرو و انگیزه‌ای برای مدیران و مربیان است تا با قوت قلب بیشتری کار خود را انجام دهند.

انتهای پیام
captcha