نهادینه‌سازی دین در خانواده‌ها با استفاده از ظرفیت گروه‌های مردم‌نهاد
کد خبر: 3904031
تاریخ انتشار : ۲۱ خرداد ۱۳۹۹ - ۰۸:۳۰

نهادینه‌سازی دین در خانواده‌ها با استفاده از ظرفیت گروه‌های مردم‌نهاد

نماینده ولی‎فقیه در لرستان با بیان این‌که در ارتباط برقرار کردن با جوانان باید شیوه‌های صحیح پیام‌رسانی دینی را به‌کار ببریم، گفت: نهادینه‌سازی دین در خانواده‌ها با استفاده از ظرفیت گروه‌های مردم‌نهاد از مهم‌ترین راهکارهای تربیت جوان انقلابی و مؤمن است.

ببه گزارش ایکنا از لرستان، حجت‌الاسلام والمسلمین سیداحمدرضا شاهرخی، نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه خرم‎آباد عصر سه‎شنبه، 20 خردادماه در نشست استادیاران طرح صالحین استان لرستان با اشاره به اهمیت تشکیل گروه‌های صالحین، گفت: در گروه‌های صالحین به‌دنبال کیفی‌بخشی هستیم نه اعداد و ارقام بر همین اساس  باید جوانانی مطالبه‌گر و عدالت‌خواه که مورد تأکید مقام معظم رهبری است تربیت کنیم؛ چراکه تربیت چنین جوانانی کشور را بیمه می‌کند.

وی افزود: جوان سرمایه عظیمی است و هر ملتی چنین سرمایه عظیم و سالمی داشته باشد ملتی سالم است، جوانانی پای کار، معنویت‌گرا، اخلاق‌مدار و عدالت‌خواه می‌توانند جامعه‌ای سالم را تشکیل بدهند.

نماینده ولی‌فقیه در لرستان گفت: با تشکیل حلقه‌های صالحین و داشتن ارتباطات با مجموعه‌های تعلیمی و آموزشی همچنین با همکاری حوزه‌های علمیه و آموزش و پرورش می‌توانیم جوان مطالبه‌گر، پای‌کار و انقلابی مد نظر مقام معظم رهبری را تربیت کنیم.

وی بیان کرد: آشنایی با دین، شناخت جوان، نهادینه‌سازی دین در خانواده‌ها با استفاده از ظرفیت گروه‌های مردم‌نهاد و بهره گرفتن از ظرفیت اتحادیه‌های دانش‌آموزی در مدارس از مهم‌ترین راه‌کارهای تربیت جوان انقلابی و مؤمن است کمااینکه در ارتباط برقرار کردن با جوانان باید شیوه‌های صحیح پیام‌رسانی دینی را به کار ببریم و از پُرگویی و ارتباط مستقیم آمرانه خودداری کنیم و در مقابل از هنر، تبلیغ و فیلم استفاده و همچنین گفتار و رفتار اهل‌بیت عصمت و طهارت(ع) را برای جوانان اطلاع‌رسانی کنیم.

شاهرخی گفت: با همدلی با جوانان می‌توان با آنان ارتباط صمیمی برقرار کرد، به ظاهر نامناسب برخی جوانان توجه نکنیم و به اعتقاد و عقاید جوانان احترام بگذاریم بر همین اساس  پیامبر اکرم(ص) می‌فرمایند: «به جوانان توجه کنید؛ چراکه جوانان خیر هستند و بسیار پذیرنده هستند».

انتهای پیام
captcha