شرط استجابت دعا برای رهایی از بلایا
کد خبر: 3905230
تاریخ انتشار : ۲۷ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۲:۰۰

شرط استجابت دعا برای رهایی از بلایا

مدرس دانشگاه‌های شهرستان پارس‌آباد، با اشاره به شرط استجابت دعا برای رهایی از بلا از منظر قرآن‌کریم و اندیشه پیامبران الهی، گفت: در این روز‌ها که دنیا با بلایی به نام ویروس کرونا مواجه شده است، پناه بردن به قرآن و طلب دعا بواسطه اولیاء الهی برای رفع این بلا، از نقش و جایگاه ویژه‌ای برخوردار است.

شرط استجابت دعا برای رهایی از بلایاعلی ایمانی، مدرس دانشگاه‌های شهرستان پارس آباد در گفتگو با ایکنا از اردبیل، گفت: انسان نیازمند ارتباط مستقیم با آفریننده و هستی بخش خود است و این ارتباط اگرچه می‌تواند از طریق مناجات و رازگویی درونی و قلبی انجام گیرد، ولی آشنایی و انس با کلام وحی بسیار لذت بخش و اطمینان آور است، چنانکه اقبال لاهوری، در این باره می‌گوید: «اگر می‌خواهی خدا با تو سخن بگوید، قرآن بخوان». این ویژگی تنها برای قرآن مجید مانده است و هیچ کتاب آسمانی دیگر، چنین جایگاهی ندارد.

ایمانی اظهار کرد: انسان در تکاپو و جست و جوی آگاهی‎های صحیح و معارف بلند و پرمعنا است و با استفاده از تجربیات بشری و تلاش‎های علمی، به بسیاری از آگاهی‎ها می‌توان دست یافت، اما برای اطمینان به درستی یافته‎های خود و آگاهی به آنچه برای او دست نایافتنی است، نیاز به یک منبع اصیل و غنی بسیار محسوس است.

وی افزود: روز‌هایی را در کنار و همراه بیماری کرونا ویروس سپری می‌کنیم که در طول سده اخیر بدیل و نظیر نداشته است، نه جوان‎ها چنین تجربه‌ای داشته اند و نه پیرها، نه تنها مسلمانان و ایرانیان بلکه همه جهانیان در اضطراب و تشویش عمیقی فرو رفته اند و نمی‌دانند پایان کار کجاست و سرانجام چه خواهد شد.

این مدرس دانشگاه، بیان کرد: متخصصین امر بهداشت و سلامت، توصیه‌ها و راهکار‌هایی برای برون رفت از این شرایط ارائه نموده اند و شبانه روز زحمت می‌کشند تا شرایط تغییر کند و از این بحران خارج شویم؛ اما به واقع می‌توان گفت تمامی کسانی که مستقیم درگیر این بیماری هستند و کسانی که غیرمستقیم شرایط این بیماری را درک می‌کنند در ضمیر ناخودآگاه شان رو به سوی خدا دارند و از خداوند متعال می‌خواهند که این بلیه فراگیر پایان پذیرد؛ حتی می‌شنویم در کشور‌هایی که سکولاریسم و جدایی دین از سیاست، اخلاق و اقتصاد همه زندگی شان را فرا گرفته در این شرایط دست به دعا برداشته اند و روز دعا اعلام نموده اند.

وی اظهار کرد: نکته دیگر این است که اولیاء الهی که دعایشان در نزد خداوند به استجابت نزدیکتر است، باید اجازه دعا کردن از درگاه الهی برای ایشان صادر شود تا دعا کنند؛ نه اینکه آن‌ها نخواهند دعا کنند بلکه اولیاء الهی آماده دعا و تضرع به درگاه خدا هستند، اما باید از طرف خداوند اجازه صادر شود و به تعبیر دقیق‌تر باید حال دعا و حالت اقبال به آن‌ها افاضه گردد تا دعا کنند و زمانی این حال افاضه می‌گردد که در بین مردم حالت تقرب و حرکت به سمت خداوند ایجاد شود. در این زمان است که خدا در‌های دعا را به روی همه انسان‌ها از جمله اولیائش باز می‌کند و دعا را اجابت می‌نماید.

مدرس دانشگاه‌های شهرستان پارس‌آباد، با اشاره به شرط استجابت دعا برای رهایی از بلا از منظر قرآن‌کریم و اندیشه پیامبران الهی، گفت: در این روز‌ها که دنیا با بلایی به نام ویروس کرونا مواجه شده است، پناه بردن به قرآن و طلب دعا بواسطه اولیاء الهی برای رفع این بلا، از نقش و جایگاه ویژه‌ای برخوردار است.

ایمانی افزود: بنابراین اگر مردم می‌خواهند دعایشان مستجاب گردد، باید از صدق دل و صفای باطن به ضعف و قصور خودشان در درگاه الهی اقرار و اعتراف نمایند و با خدا پیمان ببندند که گذشته آلوده خود را پاک نموده و سلوک بندگی اختیار نمایند. این دیگر در اختیار بنده و شماست که چه زمانی از خواب بیدار شویم و بفهمیم که قادر مطلق خداست و اوست که زمامدار امور جهان است و ما باید در برابر او سر تسلیم فرود آوریم و راه بندگی اختیار نماییم.

انتهای پیام
captcha