شهید چمران یک استاد تراز اسلامی است
کد خبر: 3905550
تاریخ انتشار : ۲۹ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۹:۱۲

شهید چمران یک استاد تراز اسلامی است

مسئول شورای استانی نهاد نمايندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های خراسان رضوی در توصیف شخصیت چمران گفت: گویاترین عبارت برای توصیف شخصیت شهید چمران، استاد تراز اسلامی بوده و هست.

شهید چمران یک استاد تراز اسلامی استبه گزارش ایکنا از خراسان رضوی، حجت‌الاسلام احمد ترابی، مسئول شورای استانی نهاد نمايندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های خراسان رضوی، امروز 29 خرداد در مراسم بزرگداشت شهید چمران و روز ملی بسیج اساتید در دانشگاه فردوسی مشهد بیان کرد: شهید چمران علاوه بر اینکه یک نخبه علمی، فرهنگی، هنری بود یک انسان عارف و معنوی نیز بود و از تمام توان خود در دفاع از مظلومان و مبارزه با ظالمان استفاده می‌کرد.

وی ادامه داد: گویاترین عبارت برای توصیف این شخصیت بزرگ استاد تراز دانشگاه اسلامی بوده و هست. امروز دانشگاهیان باید این شخصیت را الگوی علمی و عملی قرار دهند که اگر این اتفاق بیفتد ما به دانشگاهی موثرتر و عظیم تر در سطح جهان دست می‌یابیم.

ترابی افزود: امروز به برکت خون شهدا و شهید چمران که تندیس او در قلب همه ما اساتید حضور دارد، تندیسی که طول و عرض ندارد اما معنا دارد، به برکت خون این شهید بیش از 80 درصد اساتید ما اهل جهاد، مبارزه در راه خدا و حفظ استقلال کشور هستند.

مسئول شورای استانی نهاد نمايندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های خراسان رضوی بیان کرد: از زمانی که مقام معظم رهبری نسبت به تولید علم تاکید کردند کمتر استادی در دانشگاه داریم که به فکر اقتصاد و معیشت مردم نباشد و تولید علم نکرده باشد.

وی ابراز کرد: با توجه به شکوفایی معنوی و به برکت خون شهدا کمتر استادی داریم که الگویش شهید چمران نباشد. اگر می‌شنویم تعداد کمی از افراد که دوتابعیتی می‌شوند و برای تولد فرزندانشان، همسر باردار خود را به اروپا می‌برند تا نسل آن‌ها بعدا از امکانات آنها استفاده کنند و یا اگر تنگنا ایجاد شد، جایی برای رفتن داشته باشند، نباید به این‌ها نگاه کنیم.

ترابی خاطرنشان کرد: بلکه باید جمعیت استادی را نگاه کنیم که نمازخانه‌ها را پر کرده‌ است، وقت اذان ظهر خیل عظیمی از اساتید در صف نماز قرار می‌گیرند که این نشانه پیروی از خط شهید چمران است.

مسئول شورای نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های خراسان رضوی افزود: در طول این سه ماه که رهبری فرمودند جهش اقتصادی، مسئولان دانشگاه‌ها هر ماه همایش و سمینارهای علمی را با این محوریت برگزار کردند، امروز دیگر زمانی نیست که اگر استادی توان علمی و اخلاقی نداشت به خاطر پارتی‌بازی او را به کار گیری کرد، بلکه امروز این افراد جایی ندارند امروز به برکت اعتقاد مسئولان دانشگاه‌ها، این افراد هرگز به جایگاه استادی دست پیدا نمی‌کنند.

وی با اشاره به مسئله دوچرخه‌سواری بانوان در دانشگاه فردوسی، عنوان کرد: در مسئله دوچرخه سواری بانوان افرادی که می‌گویند این چیست که دنبال آنید، می‌گویم شما آن همه خدمات را ببینید. کسانی که حماسه‌سرا را تکریم می‌کنند در حالی که او شعر گفته است، چمران شعر نگفته، خود حماسه آفریده است، نام چمران در سراسر دانشگاه حضور دارد و شاهدیم که چه شکوفایی ایمانی و علمی در حال شکل‌گیری است.

بسیج اساتید منویات رهبری را عملیاتی کند

در ادامه مسعود طاهری‌لاری، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی خراسان رضوی به شرح ویژگی‌های برجسته شهید چمران پرداخت و اظهار کرد: این شهید بزرگوار مرد علم و عمل و دارای شخصیت چند وجهی در بحث تحصیل، فرهنگ، جهاد و مبارزه در قبل و بعد از انقلاب بود که توصیف شخصیت بزرگ مردی چون چمران بسیار دشوار است.

وی عنوان کرد: حتی شهادت ایشان نیز پرافتخار بود و امام راحل شهادت وی را انسان‎ساز عنوان کرد که این نشان می‎دهد به عنوان اساتید بسیجی باید یاد و خاطره این شهید عزیز را حفظ کرده و ادامه‎دهنده راهش باشیم.

طاهری لاری به نامگذاری ساختمان پردیس قاسم آباد دانشگاه آزاد به نام شهید سلیمانی اشاره کرد و افزود: راه شهیدانی چون چمران و سلیمانی که استکبار ستیز بودند و در مقابل بی‌عدالتی نظام سلطه ایستادگی کردند، باید ادامه پیدا کند.

وی با بیان اقدامات این دانشگاه در راستای مبارزه با کرونا ابراز کرد: با وجود کمبودها تولید مواد ضدعفونی‌کننده، دستگاه تنفسی، ماسک و سایر ملزومات با مشارکت بسیج اساتید استان را در ایام پیک کرونا آغاز کردیم.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی خراسان رضوی همچنین با اشاره به سخنان رهبر انقلاب بیان کرد: رهبری گفتند باید در بخش‌های مختلف تحول ایجاد شود پیشنهاد دارم چون ما وظیفه عملیاتی کردن مطالبات رهبری را داریم، یک کمیته راهبری تحول در ساختار بسیج اساتید شکل بگیرد‌.

طاهری لاری افرود: امروز در حوزه خانواده و اجتماعی نیازمند تحول هستیم که در این خصوص نیز باید وارد عمل شده و اقداماتی را انجام دهیم.

انتهای پیام
captcha