ستاد ترویج فرهنگ دفاع‌مقدس در حوزه هنری خوزستان تشکیل شد
کد خبر: 3909356
تاریخ انتشار : ۱۸ تير ۱۳۹۹ - ۱۶:۰۳

ستاد ترویج فرهنگ دفاع‌مقدس در حوزه هنری خوزستان تشکیل شد

سرپرست حوزه هنری دفاع مقدس با اعلام اینکه ستاد هنری ترویج فرهنگ دفاع‌مقدس از سوی حوزه هنری خوزستان تشکیل شد، گفت: با تبدیل حوزه هنری خوزستان به مقر جهادی «ستاد هنری ترویج دفاع مقدس» در چهلمین سالگرد آغاز جنگ تحمیلی، می‌توان این مرکز استانی را به اتاق فکر، هماهنگ‌کننده، بهره‌بردار و مجری عمده تمامی فعالیت‌های دفاع مقدسی حوزه هنری بدل کرد.

ستاد هنری ترویج فرهنگ دفاع‌مقدس در حوزه هنری خوزستان تشکیل شد

سینا دلشادی، سرپرست حوزه هنری خوزستان در گفت‌وگو با ایکنا از خوزستان با اشاره به تشکیل «ستاد هنری ترویج فرهنگ دفاع‌ مقدس» توسط حوزه هنری استان گفت: حوزه هنری انقلاب اسلامی سکان‌دار عرصه هنر انقلاب اسلامی است و رسالت‌های ذاتی این نهاد مسئولیتی گران درخصوص گرامیداشت و تبیین و ترویج هنرمندانه تمامی یوم‌الله‌های باشکوه انقلاب اسلامی به ویژه سال‌های دفاع مقدس بر دوش این نهاد می‌گذارد.

وی افزود: خوشبختانه در سال‌های اخیر، اندیشه‌ورزان بالادستی حوزه هنری به اهمیت تمرکز مراکز استانی بر حیطه‌های تخصصی راهبردی وقوف بیشتری یافته‌اند. مزیت‌های نسبی و راهبردی استان خوزستان ایجاب می‌کند که فارغ از سیاست‌گذاری‌های کلان در مراکز ستادی تهران، اجرای سیاست‌های مرتبط با امر «امتدادبخشی هنری دفاع مقدس» در حوزه هنری استان خوزستان متمرکز شود.

دلشادی با تصریح به اینکه یکی از کاستی‌های فعالیت‌های پرثمر حوزه هنری در دهه‌های گذشته، پراکنده کاری و موازی کاری بوده است، افزود: با تبدیل حوزه هنری خوزستان به مقر جهادی «ستاد هنری ترویج دفاع مقدس» در چهلمین سالگرد آغاز جنگ تحمیلی، می‌توان این مرکز استانی را به اتاق فکر، هماهنگ کننده، بهره بردار و مجری عمده تمامی فعالیت‌های دفاع مقدسی حوزه هنری بدل کرد. یک اتاق فرمان مؤثر و یک اتاق جنگ تخصصی برای جنگ نرمی که همچنان بر زیست فرهنگی و اجتماعی ملت ایران تحمیل می‌شود.

سرپرست حوزه هنری خوزستان درباره زیرساخت‌های لازم برای فعالیت ستاد هنری ترویج دفاع مقدس گفت: استقرار قطب‌های پژوهش علمی مرتبط با دفاع مقدس در مراکز دانشگاهی و علمی در سال‌های اخیر فرصت و موهبتی بی بدیل برای هنر دفاع مقدس فراهم آورده است که حوزه هنری باید قدرشناسانه در جهت تدوین و فراوری این مبانی نظری و و رساندن به خروجی‌های عینی «هنر انقلاب» بکوشد.

وی با اشاره به نشست تشکیل این ستاد با حضور حجت‌الاسلام نبی‌زاده مدیر کل سازمان تبلیغات اسلامی خوزستان در حوزه هنری گفت: در راستای دستورات رئیس حوزه هنری انقلاب اسلامی کشور این دو نهاد انقلابی باید نهایتا تا یک ماه آینده به یک تفاهم عملیاتی روشن برسند که تشکیل این ستاد میتواند حسن مطلعی بر آغاز این همکاری باشد.

دلشادی با تأکید بر اینکه باید حماسه‌ها و سلحشوری‌های دوران دفاع مقدس را با نگاه جدید و متفاوت‌تری نسبت به گذشته مورد توجه قرار دهیم دهیم، افزود: هنر یک قالب بیانی بسیار مهم است برای ماندگار کردن فرهنگ اصیل دفاع‌مقدس است و خوزستان هم در این راستا وظایف سنگین‌تری نسبت به سایر استان‌ها برعهده دارد.

سرپرست حوزه هنری خوزستان در پایان از جمله فعالیت‌های بایسته این ستاد را ایجاد بانک اطلاعات جامع مفاخر هنری و آثار فاخر هنری تولید شده در حوزه دفاع‌مقدس، طراحی یک شبکه هنری مجازی میان دغدغه‌مندان فرهنگ دفاع‌مقدس، تکریم قهرمانان دفاع‌مقدس با زبان هنر و تجلیل از هنرمندان حوزه دفاع‌مقدس، تاسیس گنجینه مجازی و تمرکز آثار هنری دفاع‌مقدس و قابل دسترس شدن آنها برای عمومی با حفظ حقوق معنوی صاحبان آثار، تنظیم منشور جامع هنر دفاع‌مقدس با اتکا به منویات امام راحل و مقام معظم رهبری و دیگر اسناد بالادستی، تدوین تقویم رویدادهای هنری مرتبط با دفاع‌مقدس، پل زدن برای ارتباط مؤثرتر و هم‌افزایی نهادهای حاکمیتی و خصوصی مرتبط با دفاع‌مقدس، راه‌اندازی و تجهیز کتابخانه تخصصی هنر دفاع‌مقدس در حوزه هنری خوزستان و ... عنوان کرد.

انتهای پیام
captcha