طرح حفظ قرآن در حوزه‌ علمیه خوزستان آغاز شد/ احیای گفتمان قرآنی در سطح مدارس علمیه
کد خبر: 3911072
تاریخ انتشار : ۲۸ تير ۱۳۹۹ - ۱۲:۳۵

طرح حفظ قرآن در حوزه‌ علمیه خوزستان آغاز شد/ احیای گفتمان قرآنی در سطح مدارس علمیه

معاون تهذیب حوزه‌های علمیه خوزستان با بیان اینکه حفظ قرآن کریم، فرصت آشنایی با ترجمه، مفاهیم، تفسیر و قرائت قرآن را بیشتر فراهم می‌کند، گفت: بهترین کار در عرصه تهذیب و تربیت این است که گفتمان قرآنی را در سطح مدارس علمیه احیا کنیم.

طرح حفظ قرآن در حوزه‌ علمیه خوزستان آغاز شد/ احیای گفتمان قرآنی در سطح مدارس علمیه

به گزارش ایکنا از خوزستان، حجت‌الاسلام محمد بزرگیان، معاون تهذیب حوزه‌ علمیه استان خوزستان در آیین افتتاحیه طرح حفظ قرآن کریم حوزه علمیه استان که امروز 28 تیرماه در دارالقرآن‌الکریم خوزستان برگزار شد، اظهار کرد: بهترین کار در عرصه تهذیب و تربیت این است که گفتمان قرآنی را در سطح مدارس علمیه احیا کنیم.

وی بیان کرد: در سال گذشته که دوره حفظ قرآن کریم به صورت حضوری برگزار شد، قرار بود دوره پنجاه روز به طول بیانجامد که در 65 روز به پایان رسید. 65 روز انس با قرآن در میان طلاب باعث شد که تأثیرات بسیار مهمی دربرداشته باشد. امیدواریم امسال هم برگزاری دوره حفظ قرآن به صورت غیرحضوری همان فضای خوب سال گذشته را تجربه کند و فضای نورانی قرآنی در خانه‌های طلاب حاکم شود. هرچه ما بر روی چنین فضای قرآنی جدی‌تر کار کنیم امید به کارهای تهذیبی و تربیتی بیشتر می‌شود.

بزرگیان گفت: انس با قرآن به جهت تأکید روایات و ادعیه بسیار مهم است و از آن جهت که فرد با حفظ قرآن کریم به عرصه قرائت، آشنایی با ترجمه، مفاهیم و تفسیر وارد شده و بر آنها مسلط می‌شود بهترین دالان انس با قرآن به شمار می‌رود و البته امید بیشتری می‌رود که فرد حافظ در مسیر سبک زندگی قرآنی قرار بگیرد چون آیات قرآن در سینه او هستند و مرتب با آن‌ها زندگی می‌کند. البته این‌گونه نیست که هر کس حافظ قرآن شد، مصون از خطاست اما فرصتی بسیار خوب برای قرار گرفتن در مسیر هدایت و قرب الهی است.

معاون تهذیب حوزه‌ علمیه استان خوزستان گفت: شرکت طلاب در دوره حفظ قرآن کریم باید به گونه‌ای باشد که دیگر هم‌درسی‌های آنها در مدارس علمیه هم به این عرصه وارد شوند. کمااینکه ما این اتفاق را در مدارس علمیه امیرالمؤمنین و امام رضا(ع) تجربه کردیم. یکی از بهترین برنامه‌هایی که می‌تواند اوقات فراغت را پوشش دهد و باعث تعالی فرد شود، حفظ قرآن کریم است.

وی با بیان اینکه حوزه‌های علمیه استان خوزستان دارای دو مدرسه قرآنی در مدرسه علمیه الغدیر اهواز و امام صادق(ع) اندیمشک است، افزود: تأکید ما بر حفظ تدریجی طلاب در کنار دروس حوزوی است و آنچه که مدارس علمیه قرآنی استان خوزستان اجرا می‌کنند حفظ شش ساله است. طلاب باید این رسالت را برای خود در نظر بگیرند که از مدیران مدارس خود بخواهند فضای مدرسه را به این سمت سوق دهند تا طی چند سال آینده همه مدارس علمیه استان خوزستان، قرآنی شوند.

همچنین، طرح حفظ قرآن کریم حوزه‌ علمیه استان خوزستان به صورت غیرحضوری برپا و اختتامیه آن در اواخر مردادماه برگزار می‌شود.

انتهای پیام
captcha