223 نفر به مرحله استانی مسابقات سراسری قرآن راه یافتند
کد خبر: 3912953
تاریخ انتشار : ۰۶ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۴:۵۴
در استان اصفهان؛

223 نفر به مرحله استانی مسابقات سراسری قرآن راه یافتند

رئیس اداره امور قرآنی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان از راهیابی 223 نفر به مرحله استانی چهل و سومین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم خبر داد.

223 نفر به مرحله استانی مسابقات سراسری قرآن راه یافتند

حجت‌الاسلام مهدی طاهری، رئیس اداره امور قرآنی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان، در گفت‌وگو با ایکنا از اصفهان، اظهار کرد: مرحله استانی چهل و سومین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم در روزهای 26 و 27 مرداد ماه سال جاری همزمان با سراسر کشور در استان اصفهان برگزار می‌شود.

وی افزود: این مرحله از مسابقات در دانشگاه علوم قرآنی برخوار و در رشته‌های تواشیح، اذان، دعاخوانی، قرائت، ترتیل، حفظ کل، حفظ 20 جزء، حفظ 10 جزء و حفظ 5 جزء در دو بخش آقایان و بانوان برگزار می‌شود که رشته‌های تواشیح و اذان فقط مخصوص آقایان است.

رئیس اداره امور قرآنی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان اضافه کرد: در مرحله استانی مسابقات سراسری قرآن، رشته دعاخوانی هم در مرحله شهرستانی و هم در مرحله استانی برگزار می‌شود و 169 نفر در این رشته شرکت می‌کنند که سهم بانوان، 77 نفر و سهم آقایان، 92 نفر است. در سایر رشته‌ها، جمعا 223 نفر شرکت می‌کنند که 119 نفر از بانوان و 104 نفر از آقایان هستند.

حجت‌الاسلام طاهری ادامه داد: آزمون تفسیر نیز به صورت کتبی، 24 مرداد ماه سال جاری در 6 منطقه از استان اصفهان برگزار می‌شود. منطقه یک شامل اصفهان، جلگه، بن رود، کوهپایه، شاهین شهر و برخوار در دانشگاه امام صادق اصفهان، منطقه دو شامل کاشان، آران و بیدگل، بادرود و نطنز در امامزاده سلطان امیر احمد کاشان، منطقه سه شامل گلپایگان، خوانسار و فریدن در مسجد حجت‌الاسلام گلپایگان، منطقه چهار شامل شهرضا، لنجان، مبارکه و سمیرم، منطقه پنج شامل خمینی شهر، نجف آباد، تیران و فلاورجان در امامزاده سید محمد خمینی شهر و منطقه 66 شامل نایین ، اردستان و خور و بیابانک در امامزاده اسماعیل اردستان برگزار می‌شود. ضمن اینکه 343 نفر در آزمون این رشته با یکدیگر به رقابت می‌پردازند که 238 نفر بانوان و 105 نفر آقایان هستند.

انتهای پیام
captcha