دانش‌آموزان خوزستانی راه‌یافته به فینال مسابقات قرآن کشور معرفی شدند
کد خبر: 3913894
تاریخ انتشار : ۱۱ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۲:۰۰

دانش‌آموزان خوزستانی راه‌یافته به فینال مسابقات قرآن کشور معرفی شدند

اسامی دانش‌آموزان دختر و پسر خوزستانی راه‌یافته به مرحله نهایی سی‌و‌هشتمین دوره مسابقات قرآن، عترت و نماز در دو بخش رشته‌های آوایی و پژوهشی اعلام شد.

دانش‌آموزان خوزستانی راه‌یافته به فینال مسابقات قرآن کشور معرفی شدند

علی بلاسم، رئیس اداره قرآن، عترت و نماز آموزش و پرورش خوزستان در گفت‌وگو با ایکنا از خوزستان، اظهار کرد: اسامی دانش‌آموزان خوزستانی راه‌یافته به مرحله نهایی سی‌و‌هشتمین دوره مسابقات قرآن، عترت و نماز اعلام شد.

وی با اشاره به اینکه به دلیل شرایط گسترش ویروس کرونا مسابقات در همه رشته‌ها به غیر از رشته حفظ به صورت غیرحضوری در دو مرحله مقدماتی و نهایی برگزار شده و می‌شود، افزود: مرحله مقدماتی به این صورت بود که دانش‌آموزان از اثر خود فیلم‌برداری کرده و آثار برای دبیرخانه مسابقات به میزبانی استان خراسان رضوی و شهرستان‌های استان تهران ارسال شد؛ دانش‌آموزانی که حدنصاب امتیاز را به دست آوردند به مرحله نهایی راه یافتند.

بلاسم گفت: در رشته‌های پژوهشی شامل تفسیر قرآن کریم، نهج‌البلاغه، صحیفه سجادیه، احکام نماز و انشای نماز از 15 شرکت‌کننده دانش‌آموز پسر، 12 نفر و از 15 دانش‌آموز دختر، 13 نفر به مرحله نهایی (فینال) راه یافتند.

رئیس اداره قرآن، عترت و نماز آموزش و پرورش خوزستان ادامه داد: همچنین در بخش آوایی شامل رشته‌های قرائت تحقیق و قرائت ترتیل، حفظ عمومی و ویژه، اذان و مداحی هم 13 دانش‌آموز پسر و 12  دانش‌آموز دختر از استان خوزستان به مرحله نهایی راه یافتند.

وی درباره نحوه برگزاری رشته حفظ به عنوان تنها رشته‌ای که به صورت حضوری برگزار شد، توضیح داد: امسال رشته حفظ مسابقات متفاوتی را تجربه کرد و مرحله اول مسابقات به صورت آزمون کتبی برگزار شد و مرحله نهایی آن به صورت آنلاین برگزار می‌شود.

بلاسم با بیان اینکه میزبان مسابقات رشته‌های پژوهشی استان خراسان رضوی و میزبان مسابقات رشته‌های آوایی شهرستان‌های استان تهران هستند، گفت: دانش‌آموزان پسر راه‌یافته به مرحله فینال روزهای 13 و 14 مردادماه در مسابقات رشته‌های پژوهشی به صورت آنلاین شرکت خواهند کرد و همچنین 15 و 16 مردادماه رقابت دختران در همین بخش برگزار می‌شود. اختتامیه و اعلام نتایج رشته‌های پژوهشی 18 مردادماه است. 

رئیس اداره قرآن، عترت و نماز آموزش و پرورش خوزستان گفت: همچنین مسابقات رشته‌های آوایی نیز از 20 تا 24 مردادماه برگزار می‌شود و مراسم اختتامیه و اعلام نتایج آن هم 26 مردادماه خواهد بود.

وی در پایان اسامی دانش‌آموزان خوزستانی راه‌یافته به مرحله نهایی سی‌وهشتمین دوره مسابقات قرآن، عترت و نماز دانش‌آموزان کشور را به شرح زیر اعلام کرد. 

حسین بدری، حسن حزباوی، عبدالکریم عساکره و زینب رخیصی در رشته حفظ عمومی 

مسعود رئوف در رشته حفظ 5 جزء

ابوالفضل دریس عبود، حسین سهیلی‌فر، زهرا بهبهانی و زهرا زاده‌اریفی در رشته حفظ 10 جزء

یوسف ناصری در رشته حفظ کل

بلاسم

بلاسم

بلاسم

بلاسم

دانش‌آموزان خوزستانی راه‌یافته به فینال مسابقات قرآن کشور معرفی شدند

انتهای پیام
captcha