مشکل اصلی فعالیت‌های قرآنی، موازی‌کاری‌هاست
کد خبر: 3915802
تاریخ انتشار : ۲۰ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۵:۲۲

مشکل اصلی فعالیت‌های قرآنی، موازی‌کاری‌هاست

نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان‌شرقی گفت: مشکل اصلی فعالیت‌های قرآنی، موازی‌کاری‌هاست، با وجود تمام امکانات موجود در اوقاف، سازمان تبلیغات و ارشاد، ایجاد هماهنگی و همدلی، بسیاری از کارها را پیش می‌برد.

مشکل اصلی فعالیت‌های قرآنی، موازی کاری‌هاستبه گزارش ایکنا از آذربایجان‌شرقی، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمحمدعلی آل‌هاشم، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه تبریز، شب گذشته، 19 مردادماه در دیدار با  رئیس دارلقرآن الکریم کشور گفت: خوشبختانه در سطح استان فعالیت‌های قرآنی خوبی شکل گرفته است. ولی باید به مسئله اساسی که همیشه مقام معظم رهبری هم به آن تأکید می‌کنند یعنی «فهم قرآن» توجه ویژه‌ای شود.

وی با تأکید بر اینکه زندگی ما باید متأثر از اثرات معنوی قرآن باشد، افزود: اگر ما قرآن را خوب بخوانیم و حفظ کنیم ولی به آن عمل نکنیم فایده‌ای ندارد اگر عمل به قرآن را در همه اركان زندگی خود جاری كنیم، جامعه نورانی می شود.

حجت‌الاسلام آل هاشم ادامه داد: باید با افزایش كیفی و كمی فعالیت‌های قرآنی سهم آذربایجان‌شرقی را در قبال دغدغه رهبر معظم انقلاب اسلامی مبنی بر تربیت 10 میلیون حافظ قرآنی ادا كنیم. مشکل اصلی فعالیت‌های قرآنی، موازی‌کاری‌هاست، با وجود تمام امکانات موجود در اوقاف، سازمان تبلیغات و ارشاد، ایجاد هماهنگی و همدلی، بسیاری از کارها را پیش می‌برد.

وی تأکید کرد: طی سال‌های جاری، دستورالعملی از سوی شورای توسعه فرهنگی قرآنی صادر کردند که شوراهای فرهنگ عمومی استان‌ها، مسئول فعالیت‌های قرآنی نیز هستند که به نتیجه خاصی منجر نشد.

حجت‌الاسلام آل‌هاشم بیان کرد: هر کدام از این سازمان‌ها و مؤسسات، بر مبنای روش کاری وزارت و سازمان تابعه خود، کار را پیش می‌برند و به همین دلیل با وجود تمام تلاش‌های صورت گرفته، نتیجه قابل قبولی ندارد.

نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان‌شرقی ادامه داد: همان‌گونه که مسئولیت امور فرهنگ دینی، با سازمان تبلیغات اسلامی است، قرآن نیز باید یک متولی داشته باشد که خط آن‌را بخوانند که اگر این مشکل رفع شود، مشکل اصلی فعالیت‌های قرآنی، از بین خواهد رفت.

انتهای پیام
captcha