عزاداری میلیونی مسلمانان تیری است بر قلب دشمن
کد خبر: 3917384
تاریخ انتشار : ۲۸ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۵:۱۱

عزاداری میلیونی مسلمانان تیری است بر قلب دشمن

مدیر حوزه علمیه مازندران، گفت: ماه محرم و عزاداری میلیونی مسلمانان جهان برای سید و سالار شهیدان همچون تیری زهرآلود بر قلب دشمنان اهل بیت(ع) است به همین دلیل از هر فرصتی برای تضعیف این مراسم با عظمت استفاده می‌کنند.

عزاداری میلیونی مسلمانان تیری است بر قلب دشمنبه گزارش ایکنا از مازندران به نقل از روابط عمومی حوزه علمیه مازندران حجت‌الاسلام والمسلمین محمود ابوترابی، مدیر حوزه علمیه مازندران، گفت: رعایت اصول و دستورالعمل‌های بهداشتی در عزاداری ماه محرم یک ضرورت عقلی و شرعی است.

وی با بیان اینکه وقتی مقام معظم رهبری و مراجع عظام تقلید بر تبعیت آحاد مردم از مصوبات ستاد ملی مقابله با کرونا تأکید دارند، وظیفه همگان است که از این رهنمود‌ها تبعیت کنند چرا که بی توجهی به توصیه‌های بهداشتی موجب به خطر افتادن جان مؤمنان خواهد شد.

مدیر حوزه علمیه مازندران با اشاره به اینکه مسئله عزاداری برای امام حسین(ع) مورد اتفاق نظر همه بزرگان دینی و علما است، اظهار کرد: همه باید در نحوه برگزاری این مراسم باید همه تابع مصوبات و دستورالعمل‌های ستاد ملی مقابله با کرونا باشند.

این مدرس حوزه علمیه با بیان اینکه کسانی که مردم را به برگزاری مراسم عزاداری حسینی بدون رعایت پروتکل‌های بهداشتی تشویق می‌کنند به طور حتم افرادی مغرض و دارای تفکری منحرف هستند، تصریح کرد: همان طور که مقام معظم رهبری نیز فرمودند تنها مرجعی که هیئت‌های مذهبی و عزاداران حسینی باید به توصیه‌های آن توجه کنند ستاد ملی مقابله با کرونای کشور است.

ابوترابی با اشاره به اینکه متأسفانه برخی جریان‌های منحرف در گذشته با ترویج بدعت و خرافه نظیر قمه زنی و امروز با تشویق عدم رعایت توصیه‌های بهداشتی تنها به دنبال ضربه زدن به دین هستند، بیان کرد: هیئت‌های مذهبی و عزاداران حسینی به این حرف‌های مغرضانه هیچ توجهی نخواهند کرد.

مدیر حوزه علمیه مازندران گفت: حفظ سلامت مردم شرط عقل است و در مبانی دینی ما نیز به طور جدی تأکید شده به همین دلیل عزاداری برای سید و سالار شهیدان با رعایت اصول بهداشتی منعی ندارد.

این مدرس حوزه علمیه مازندران با انتقاد از کسانی که طرح دوگانگی مذهب و سلامت را مطرح می‌کنند، افزود: دین مبین اسلام بیش از سایر ادیان الهی به مسئله سلامت و بهداشت تأکید داشته و دارد و کسانی که تلاش می‌کنند اذهان عمومی را به سمت دوگانگی مذهب و سلامت سوق دهند، اهداف مغرضانه‌ای را دنبال می‌کنند.

ابوترابی با بیان اینکه هدف و خواسته دشمن ضربه زدن به دین و معارف اهل بیت(ع) است، بیان کرد: ماه محرم و عزاداری میلیونی مسلمانان جهان برای سید و سالار شهیدان همچون تیری زهرآلود بر قلب دشمنان اهل بیت(ع) است به همین دلیل از هر فرصتی برای تضعیف این مراسم با عظمت استفاده می‌کنند.

مدیر حوزه علمیه مازندران با تأکید بر اینکه هیئت‌های مذهبی، مساجد و تکایا امسال رسالت مهمی بر عهده دارند، اظهار کرد: هر آنچه مورد تأکید بزرگان و دلسوزان دین است باید مورد توجه و تأکید عاشقان حسینی قرار گیرد و از هر گونه اقدامات خودسرانه‌ای که سبب تخریب چهره دین و عزاداری حسینی می‌شود باید به شدت پرهیز کرد.

انتهای پیام
captcha