مبارزه با تروریسم نیازمند وحدت و انسجام ملی است
کد خبر: 3918477
تاریخ انتشار : ۰۲ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۵:۴۵

مبارزه با تروریسم نیازمند وحدت و انسجام ملی است

استاندار گیلان، مبارزه با تروریسم را نیازمند وحدت و انسجام ملی دانست و خاطرنشان کرد: برای مبارزه جدی و مستمر با تروریسم به ویژه در کشور ایران به عنوان یکی از بزرگترین کشورهای قربانی این پدیده شوم، همچنان بایستی همدلی مان بیش از پیش باشد.

به گزارش ایکنا از گیلان، ارسلان زارع، استاندار گیلان امروز، 2 شهریورماه در پنجمین همایش اسوه های صبوری که با محوریت بزرگداشت شهدا و جانبازان ترور به صورت مجازی برگزار شد، ضمن گرامیداشت شهدای انقلاب و دفاع مقدس و مدافع حرم و امنیت و ترور و هسته ای، اظهار کرد: شهیدان رجایی و باهنر نیز توسط عده ای از سنگدل ترین و شقی ترین افراد در آن زمان به شهادت رسیدند.

وی با بیان اینکه شهدا «عند ربهم یرزقون» هستند، تصریح کرد: شهدای ترور ایران از مظلوم ترین شهدا هستند، زیرا در مصافی ناجوانمردانه با دشمن به شهادت رسیدند لذا از خداوند متعال برای خانواده های این شهدا که مایه عزت جامعه ما هستند، طلب صبوری بیشتر می کنیم.

استاندار گیلان، جمهوری اسلامی ایران را یکی از قربانیان مهم تروریسم دانست و افزود: مردم ایران عمده ترین قربانیان ترور هستند و این واقعیت غیر قابل کتمان و تردیدناپذیر است؛ اگرچه شهدای ترور در زمره ستارگانی درخشان همواره در آسمان نورانی و پرتلالو کشور می درخشند و درخشش آنان خیره کننده است، اما حتما داغ رفتنشان بر دل آحاد ملت تا ابد باقی خواهد ماند.

زارع، ترور را یکی از پدیده های مذموم و تقبیح شده ای دانست که در هر دوره تاریخی و در هر جامعه ای وجود داشته و گفت: انسان ها با پدیده تروریسم مواجه هستند، اما آنچه که در دنیای امروز در موضوع ترور بیش از گذشته اتفاق می افتد، بسیار زشت تر و پلیدتر و کریه تر از دوران گذشته تاریخی است، زیرا از یک سو بر پایه ترس و ارعاب بنا گذاشته شده و از سوی دیگر برای عدم تحقق اراده و خواست ملت هاست.

وی با اشاره به مواجهه نزدیک انقلاب اسلامی با پدیده تروریسم در تاریخ چهار دهه خود، عنوان کرد: تاثیرگذاری شهیدان در پیروزی انقلاب اسلامی در صیانت و حفاظت از آرمان های انقلاب و نظام جمهوری اسلامی ایران بدون تردید نه فقط برای مردم ما، بلکه برای بسیاری از ملت های دنیا مبرهن است.

استاندار گیلان ادامه داد: تنها 47 روز از پیروزی انقلاب شکوهمند ملت ایران گذشته بود که برای حضور فعالانه در یک رویداد سیاسی و اجتماعی بزرگ یعنی تعیین نظام سیاسی کشورشان شرکت کردند، اما با قربانیان پدیده مذموم ترور مواجه شدند؛ کسانی که به دنبال تحقق خواست و اراده مردم بودند، اما همانطور که بیگانگان پیروزی انقلاب را بر نمی تابیند، نتوانستند عزت این مردم را برای استقرار یک نظام مردم سالار دینی نیز تحمل کنند.

وی با بیان اینکه مردم ایران ثابت کردند همچنان استقلال و آزادی را در سایه نظام جمهوری اسلامی می خواهند، متذکر شد: به گواهی تاریخ این ملت هرگز زیر یوغ بیگانگان نرفته و نخواهد رفت و گروهک های تروریستی هرگز تحمل تحقق اراده بزرگ و عزت این مردم را نداشته و ندارند.

زارع، مبارزه با تروریسم را نیازمند وحدت و انسجام ملی دانست و خاطرنشان کرد: برای مبارزه جدی و مستمر با تروریسم به ویژه در کشور ایران به عنوان یکی از بزرگترین کشورهای قربانی این پدیده شوم، همچنان بایستی همدلی مان بیش از پیش باشد و برای دفاع از ملت های مظلوم دیگر نیز که همچون ایران قربانی تروریسم هستند، حامی و پشتیبان باشیم.

نماینده دولت در گیلان، با اشاره به منفور بودن گروهک های تروریستی در افکار و انظار ملت ها، گفت: تروریست ها رفتارهای بزدلانه غیر اخلاقی و غیر دینی و غیر قانونی دارند و لذا برای مبارزه با جریان ضد انسانی ترور و جهت تاثیرگذاری بیشتر در عرصه های ملی و بین المللی، نیازمند برگزاری چنین گردهمایی هایی هستیم و باید از سازمان های مردم نهاد سیاسی و اجتماعی داخلی و خارجی به ویژه وزارت امور خارجه و وزارت کشور استفاده کنیم.

انتهای پیام
captcha