شرکت ۵۰۰ دانش‌آموز کردستانی با نیاز‌های ویژه در برنامه‌های قرآنی
کد خبر: 3918630
تاریخ انتشار : ۰۳ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۲:۵۱

شرکت ۵۰۰ دانش‌آموز کردستانی با نیاز‌های ویژه در برنامه‌های قرآنی

رئیس آموزش وپرورش استثنایی استان کردستان از شرکت ۵۰۰ دانش‌آموز با نیاز‌های ویژه استان کردستان در پویش، مسابقه و جشن‌های قرآنی در بستر فضای مجازی و کلاس‌های اوقات فراغت خبر داد.

خلیل رنجبر، رئیس آموزش‌ و پرورش استثنایی استان کردستان، در گفت‌وگو با ایکنا از کردستان، اظهار کرد: آموزش‌وپرورش استثنایی استان کردستان به منظور ترویج فرهنگ قرآنی بین دانش‌آموزان با نیازهای ویژه پویش، جشن و مسابقات قرآنی را به صورت مجازی در سطح استان برگزار کرده که مورد استقبال خانواده‌های دانش‌آموزان قرار گرفته است.

وی اشاعه فرهنگ قرآنی در برنامه‌های غنی‌سازی اوقات فراغت را یکی از مهم‌ترین فرصت‌های تربیتی دانست و افزود: بیش از 500 دانش‌آموز با نیازهای ویژه کردستانی در این محافل‌ معنوی، آموزشی، فرهنگی و تربیتی شرکت کردند.

رنجبر بیان کرد: نهادینه کردن فرهنگ تلاوت روزانه قرآن، ایجاد روحیه قرآنی و آشنایی با شیوه تلاوت صحیح کتاب آسمانی در فضای مجازی شاد برای دانش‌آموزان با نیازهای ویژه دوره ابتدایی، متوسطه دوره اول پیش حرفه‌ای و حرفه‌ای دوره دوم در حال برگزاری است.

وی با اعلام اینکه بر اساس منشور توسعه فرهنگ قرآنی در هر یک از دوره‌های تحصیلی اهداف خاصی متناسب با سن و سال دانش‌آموزان مد نظر است، اعلام کرد: سند تحول بنیادین بر اساس آموزه های قرآن طراحی شده است.

رئیس آموزش و پرورش استثنایی استان با بیان اینکه دانش آموزان با الگو قراردادن کتاب آسمانی در برنامه‌های زندگی خود در مسیر رشد و تعالی قرارمی گیرند، افزود: این برنامه‌ها با هدف آشنایی دانش‌آموزان با نیازهای ویژه با مفاهیم کتاب آسمانی و علاقمندی بیشتر آنان با آیات نورانی قرآن برگزار می‌شود.

وی افزود: فضای مجازی می‌تواند یک محیط آموزشی مناسب برای ترویج سبک زندگی سالم، توسعه رشد جسمانی، فردی واجتماعی باشد و در این برنامه سعی بر آن است تا از ظرفیت دانش‌آموزان و فرهنگیان فعال در حوزه قرآن استفاده شود.

رنجبر همراهی اولیای دانش‌آموزان با نیازهای ویژه در برنامه‌های تربیتی و قرآنی را ضروری دانست و یادآور شد: همراهی اولیای دانش‌آموزان با معلمان باعث می‌شود تا اثربخشی تعلیم و تربیت بیشتر و خاطره‌ای ماندگار در ذهن دانش‌آموزان ثبت شود.

انتهای پیام
captcha