امام حسین(ع) یک شخصت جهانی است / ویروس های فکری را از بین ببریم
کد خبر: 3919245
تاریخ انتشار : ۰۵ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۴:۲۱

امام حسین(ع) یک شخصت جهانی است / ویروس های فکری را از بین ببریم

دبیر کل مجمع جهانی اهل‌بیت(ع)، معارف عاشورا را زمینه سازی برای ظهور دانست و اضافه کرد: امام حسین یک شخصیت و ظرفیت جهانی است و باید از این ظرفیت برای گسترش فرهنگ اهل بیت(ع) استفاده کنیم.

به گزارش ایکنا از گیلان، آیت الله رضا رمضانی، نماینده گیلان در مجلس خبرگان رهبری امروز، 5 شهریورماه در مراسم دهه اول محرم که در حرم مطهر خواهر امام رضا(ع) در رشت برگزار شد، با تاکید بر لزوم کسب محبت و معرفت نسبت به اهل‌بیت(ع)، اظهار کرد: باید برای درک معارف اهل‌بیت(ع) مهیا شویم و از نظر اخلاقی و رفتاری خودمان را به آنان نزدیک کنیم.

وی با بیان اینکه مجالس و محافل ذکر اهل‌بیت(ع) انسان را در مسیر هدایت یک قدم به پیش می برد، تصریح کرد: برای ارتقای معنوی و تکمیل عقاید و تثبیت باورهایمان نیازمند معرفت اهل‌بیت هستیم و باید رفتار و گفتار ما منطبق با رفتار و گفتار اهل‌بیت باشد و راه و رسم زندگی را از این بزرگواران یاد بگیریم.

دبیر کل مجمع جهانی اهل‌بیت(ع)، مجالس و محافل حسینی را برای یادگیری سبک زندگی دانست و تصریح کرد: باید خانه هایمان را حسینیه کنیم و کوچه ها و خیابان ها و محله های ما باید سیاهپوش شود و نمادهای عاشورایی را در شهر ببینیم؛ البته با توجه به شرایط بیماری کرونا رعایت پروتکل های بهداشتی الزامی است.

آیت الله رمضانی، از روحانیون و مداحان خواست به انجام وظایف خودشان در حوزه روضه خوانی و نوحه خوانی طی این روزها ادامه دهند و تهدید کرونا را به فرصت تبدیل کنند و متذکر شد: فضای مجازی فرصت خوبی برای نشر آموزه های اهل‌بیت و معارف عاشورایی است.

وی با تأکید بر لزوم فراگیری شدن مجالس امام حسین(ع)، عنوان کرد: امام حسین یک شخصیت و ظرفیت جهانی است و باید از این ظرفیت برای گسترش فرهنگ اهل‌بیت(ع) استفاده کنیم.

نماینده گیلان در مجلس خبرگان، معارف عاشورا را زمینه سازی برای ظهور دانست و اضافه کرد: طی شش ماه گذشته با وضعیتی مواجه هستیم که امکان برگزاری مجامع و مجالس مانند سال های گذشته وجود ندارد و باید پایبند به نظرات کارشناسی درباره اصول بهداشتی باشیم، اما عده ای به ویژه در ایام محرم خرافات را با معارف اهل‌بیت(ع) آمیخته می کنند.

آیت الله رمضانی، مراسم عزاداری امام حسین(ع) را تعطیل شدنی ندانست و گفت: با مراجعه به کارشناسان باید در برگزاری این مجالس رعایت پروتکل های بهداشتی را مد نظر قرار دهیم، اما برخی انحرافات فکری خودشان را وارد معارف اهل‌بیت می کنند و می گویند مجالس و محافل حسینی نیاز به رعایت اصول بهداشتی ندارد و ویروس ها و بیماری ها در چنین محافلی حضور پیدا نمی کنند.

وی با بیان اینکه ویروس کرونا پیر و جوان و زن و مرد و مسئول و غیر مسئول و عالم و غیر عالم نمی شناسد، تصریح کرد: این ویروس هر کجای دنیا باشد آنجا را آلوده می کند و اینکه ویروس وارد مجالس و محافل حسینی نمی شود خلاف معارف اهل‌بیت است.

دبیر کل مجمع جهانی اهل‌بیت(ع)، ویروس ها و میکروب ها و سم ها را عامل شهادت بسیاری از ائمه معصومین دانست و یادآور شد: برخی نسبت به معجزات و کرامات اهل‌بیت تحلیل های نادرست و غلط دارند.

وی خداوند متعال را عهده دار هدایت عالم دانست و ادامه داد: انبیا و اهل‌بیت(ع) از جانب خداوند متولی هدایت بشر هستند و بر هستی فرمانروایی دارند، اما این هدایت و فرمانروایی برای برون رفت از ویروس هایی است که می خواهند ریشه انسانیت را از بین ببرند.

عضو مجلس خبرگان، با بیان اینکه ویروس های خطرناک حیات انسان را تهدید می کند، گفت: انبیا و ائمه آمدند تا ویروس های فکری همچون شرک و نفاق و دروغ و غیبت و تهمت و رذایل اخلاقی را از بین ببرند، زیرا این ویروس ها هدایت انسان را نشانه گرفته اند.

آیت الله رمضانی، با اشاره به وجود شرهای زیاد در دنیا همچون سیل و زلزله و طوفان و رعد و برق و بیماری و...، خاطرنشان کرد: انسان باید با بهره گیری از عقلانیت نسبت به رفع این شرها اقدام کند، زیرا این شرها فی نفسه شر نیستند و لازمه خلقت عالم محسوب می شوند لذا باید شرهای حقیقی را بشناسیم و با الگو گیری از زندگی انبیا و ائمه راه هدایت را در پیش بگیریم.

وی معجزه و کرامت را جهت اثبات صدق رسالت و اتمام حجت دانست و اظهار کرد: پیامبران و ائمه برای شفای فکری انسان ها آمدند و وظیفه اصلی آنان انجام کارهای خارق العاده و شفای جسمی بیماران نیست لذا افرادی که چنین انتظاری از اهل‌بیت(ع) دارند از معارف آنان دور هستند.

دبیر کل مجمع جهانی اهل‌بیت(ع)، با اشاره به قداست کربلا و نجف و مشهد و... برای مسلمانان و شیعیان، اضافه کرد: این تعبیر که حرم ائمه اطهار آلوده به ویروس نمی شود و نیازی به پاکیزگی و رعایت اصول بهداشتی ندارد، در هیچ کجای آیات و روایت وجود ندارد لذا باید از خرافات و انحرافات فکری و عقیدتی جلوگیری کنیم.

آیت الله رمضانی، مشغول شدن به خرافات را سبب دور شدن از معارف حقیقی اهل‌بیت دانست و گفت: زیارت عاشورا و جامعه کبیره درس نامه شناخت امام حسین(ع) است و نباید تحلیل های نادرست از معارف اهل‌بیت ارائه دهیم.

وی مجالس اهل‌بیت را مجالس معرف دانست و یادآور شد: باید ارتباط معنوی با اهل‌بیت داشته باشیم و خروجی عزاداری های ما باید افزایش معرفت باشد، زیرا انسان با معرفت خودش را به اهل‌بیت نزدیک می کند.

انتهای پیام
captcha